HENT hírlevél
A kalózkodás visszaszorítását reméli Hollywood Kínában
A kalózkodás visszaszorításában is segíthet a hollywoodi stúdiók azon döntése, hogy több filmet tesznek online elérhetővé Kínában. A kínai internetezők hamarosan olyan sorozatokat nézhetnek az interneten, mint a Született feleségek vagy a Grace klinika.
A hollywoodi stúdiók sokáig nem találtak jövedelmező üzleti modellt a kínai piacra történő belépéshez, köszönhetően a bemutatható külföldi filmekre alkalmazott kvótának, mely szerint az egy évre jutó vetítések 20%-a lehet külföldi film, továbbá a rendkívül magas kalózkodási rátának. Úgy tűnik azonban, hogy ahogy a kínai internetes piac kezdi felismerni, hogy a 450 millió helyi internetező komoly potenciált jelent a reklámpiacon, úgy Hollywood is egyre bizakodóbb.
Bár a nemzetközi tartalom beszerzése a licencdíjak megfizetésével jelentős költséggel jár, a világ legnagyobb online piacán megéri kockáztatni. Néhány éve gyakorlatilag még nem létezett a reklámbevétel fogalma az online videópiacon Kínában, ma már viszont évi 1 milliárd jüan értékben értékesítenek reklámhelyeket a mozis weboldalakon, amely összeg a következő években várhatóan ugrásszerűen fog nőni.
Ennek alapján további komoly előrelépés, hogy a Youku és Sohu online platformok a Disney és a CBS képviselőivel kötöttek megállapodást a közelmúltban, amelynek köszönhetően a kínai internetezők - fizetős szolgáltatáson keresztül - hamarosan az interneten nézhetik olyan sorozatok epizódjait, mint a Született feleségek, a Grace klinika vagy A pletykafészek. A Youku júniusban indította el prémium csatornáját a Warner Bros-sal kötött, három évre szóló szerződése alapján, amelynek köszönhetően a kínai szolgáltató 400-450 Warner filmmel bővíti online kínálatát.
A kínai fogyasztók jelenleg nehezen férnek hozzá legális tartalomhoz, ezért a kalózkodási ráta egyes becslések szerint a 90 százalékot is meghaladja az országban. A legális online tartalomszolgáltatás elindításával azonban ez változhat, köszönhetően annak is, hogy az online szolgáltatók igyekeznek időről időre ingyenes hozzáférési lehetőséget biztosítani a nyugati produkciókhoz, ezzel is ösztönözve az internetezőket a legális tartalomfogyasztásra.
A hollywoodi stúdiók sokáig nem találtak jövedelmező üzleti modellt a kínai piacra történő belépéshez, köszönhetően a bemutatható külföldi filmekre alkalmazott kvótának, mely szerint az egy évre jutó vetítések 20%-a lehet külföldi film, továbbá a rendkívül magas kalózkodási rátának. Úgy tűnik azonban, hogy ahogy a kínai internetes piac kezdi felismerni, hogy a 450 millió helyi internetező komoly potenciált jelent a reklámpiacon, úgy Hollywood is egyre bizakodóbb.
Bár a nemzetközi tartalom beszerzése a licencdíjak megfizetésével jelentős költséggel jár, a világ legnagyobb online piacán megéri kockáztatni. Néhány éve gyakorlatilag még nem létezett a reklámbevétel fogalma az online videópiacon Kínában, ma már viszont évi 1 milliárd jüan értékben értékesítenek reklámhelyeket a mozis weboldalakon, amely összeg a következő években várhatóan ugrásszerűen fog nőni.
Ennek alapján további komoly előrelépés, hogy a Youku és Sohu online platformok a Disney és a CBS képviselőivel kötöttek megállapodást a közelmúltban, amelynek köszönhetően a kínai internetezők - fizetős szolgáltatáson keresztül - hamarosan az interneten nézhetik olyan sorozatok epizódjait, mint a Született feleségek, a Grace klinika vagy A pletykafészek. A Youku júniusban indította el prémium csatornáját a Warner Bros-sal kötött, három évre szóló szerződése alapján, amelynek köszönhetően a kínai szolgáltató 400-450 Warner filmmel bővíti online kínálatát.
A kínai fogyasztók jelenleg nehezen férnek hozzá legális tartalomhoz, ezért a kalózkodási ráta egyes becslések szerint a 90 százalékot is meghaladja az országban. A legális online tartalomszolgáltatás elindításával azonban ez változhat, köszönhetően annak is, hogy az online szolgáltatók igyekeznek időről időre ingyenes hozzáférési lehetőséget biztosítani a nyugati produkciókhoz, ezzel is ösztönözve az internetezőket a legális tartalomfogyasztásra.