Berta Sándor
Yahoo: linkek helyett válaszokat kapnak a felhasználók
A Yahoo új funkcióval bővíti a keresőjét és így próbálja meg felvenni a harcot a legnagyobb riválisaival, elsősorban a Google-lel és a Binggel szemben. A Direct Search a Google Instant Search riválisa lehet.
A cég sajtóközleményben és blogbejegyzésben jelentette be az új Search Direct nevű funkciót, ami egyelőre csak az Egyesült Államokban használható, igaz később más régiókban is elérhetővé válik. A lényege, hogy a felhasználók a webes kereséseikre nem linkeket kapnak válaszul, hanem információkat. "Mindez azt jelenti, hogy ezáltal a közvetlen válaszok és nem a találati listák kerülnek a kutatási eredmények középpontjába" - szögezte le Shashi Seth, a Yahoo kutatási szolgáltatásért felelős alelnöke.
Az újítás teljesen megváltoztathatja a webes felhasználói élményeket és az eddiginél kényelmesebbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban gyorsabbá teheti az online kereséseket. Az emberek ugyanis már a keresési címszó megadásakor megkaphatják az őket érdeklő információkat, például arra vonatkozóan, hogy milyen az aktuális időjárás vagy hol van a közelükben mozi. A Yahoo célja egyértelműen az, hogy a közeljövőben valódi alternatívát kínáljon a Google-lel és a Binggel szemben.
Elég annyit beütni, hogy "wea" és már mutatja is az időjárásjelentést
A Search Direct kifejlesztésekor az óriáscég munkatársai abból indultak ki, hogy az emberek napjainkban válaszokat és nem linkeket akarnak kapni a kereséseikre. Éppen ezért a kereső már a címszó megadásakor megpróbálja "kitalálni", hogy az internetező milyen információra kíváncsi. A fejlesztés egyértelműen válasz a Google Instant Search megoldására, ami tavaly szeptember óta elérhető és amelynek lényege, hogy amint a felhasználó elkezdi egy keresőszó begépelését, az eredmények azonnal, automatikusan megjelennek, és az újabb betűk bevitelével egy időben dinamikusan változnak.
A Yahoo állítása szerint a Search Direct nem sorolja fel a teljes eredménylistát, ráadásul a válaszok jóval konkrétabbak. Aki például a weather szóra keres rá, az már a harmadik betű leírása után megkapja a régiója aktuális időjárási adatait. Ezzel szemben az Instant Search egy találati listát kínál, amelynél a weather.com van az első helyen. Vagyis, aki a Yahoo megoldását használja, az mindenképpen megspórol egy kattintást. A szolgáltatás egyelőre béta szakaszban van, de már kipróbálható a search.yahoo.com címen.
A cég sajtóközleményben és blogbejegyzésben jelentette be az új Search Direct nevű funkciót, ami egyelőre csak az Egyesült Államokban használható, igaz később más régiókban is elérhetővé válik. A lényege, hogy a felhasználók a webes kereséseikre nem linkeket kapnak válaszul, hanem információkat. "Mindez azt jelenti, hogy ezáltal a közvetlen válaszok és nem a találati listák kerülnek a kutatási eredmények középpontjába" - szögezte le Shashi Seth, a Yahoo kutatási szolgáltatásért felelős alelnöke.
Az újítás teljesen megváltoztathatja a webes felhasználói élményeket és az eddiginél kényelmesebbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban gyorsabbá teheti az online kereséseket. Az emberek ugyanis már a keresési címszó megadásakor megkaphatják az őket érdeklő információkat, például arra vonatkozóan, hogy milyen az aktuális időjárás vagy hol van a közelükben mozi. A Yahoo célja egyértelműen az, hogy a közeljövőben valódi alternatívát kínáljon a Google-lel és a Binggel szemben.
Elég annyit beütni, hogy "wea" és már mutatja is az időjárásjelentést
A Search Direct kifejlesztésekor az óriáscég munkatársai abból indultak ki, hogy az emberek napjainkban válaszokat és nem linkeket akarnak kapni a kereséseikre. Éppen ezért a kereső már a címszó megadásakor megpróbálja "kitalálni", hogy az internetező milyen információra kíváncsi. A fejlesztés egyértelműen válasz a Google Instant Search megoldására, ami tavaly szeptember óta elérhető és amelynek lényege, hogy amint a felhasználó elkezdi egy keresőszó begépelését, az eredmények azonnal, automatikusan megjelennek, és az újabb betűk bevitelével egy időben dinamikusan változnak.
A Yahoo állítása szerint a Search Direct nem sorolja fel a teljes eredménylistát, ráadásul a válaszok jóval konkrétabbak. Aki például a weather szóra keres rá, az már a harmadik betű leírása után megkapja a régiója aktuális időjárási adatait. Ezzel szemben az Instant Search egy találati listát kínál, amelynél a weather.com van az első helyen. Vagyis, aki a Yahoo megoldását használja, az mindenképpen megspórol egy kattintást. A szolgáltatás egyelőre béta szakaszban van, de már kipróbálható a search.yahoo.com címen.