Berta Sándor

Új funkciókkal bővült a Yahoo Mail

A Yahoo bemutatta levelezőrendszere teljesen átalakított verzióját, amely nem csak kinézetét, hanem a funkcióit tekintve is megújult. A cél az, hogy a szolgáltatás a felhasználóknak közösségi élményt nyújtson.

A Yahoo Mail az elmúlt öt esztendőben nem esett át komolyabb ráncfelvarráson, így éppen itt volt az ideje a szolgáltatás megújításának. Az újdonságok közül ki kell emelni a tovább javított Twitter-integrációt és a korábbi változatokhoz képest jelentős mértékben módosított azonnali üzenetküldő funkciót. Kakul Srivastava, a konszern termékmenedzselésekért felelős alelnöke blogbejegyzésében hangsúlyozta:az új Yahoo Mail minden eddigi változatnál erősebben a közösségi szolgáltatásokkal való együttműködésre összpontosít.

Az egyelőre bétaverzióban elérhető levelezőrendszer tartalmaz egy a korábbiaknál hatékonyabb keresőt, képes a közösségi hálózatokkal való hatékonyabb együttműködésre és az összképhez hozzátartozik az új dizájn, valamint kezelőfelület is. Az elmúlt 18 hónapban kifejlesztett és tesztelt funkciók mindegyikét integrálták az új kiadásba.


Az új Yahoo Mail legalább kétszer olyan gyors, mint az elődje, ez különösen a lassabb internetkapcsolatokkal rendelkezőknek lehet hasznos. Azonban nem csak emiatt érezhetik úgy a felhasználók, hogy jobb kommunikációs élményeket kapnak. A szolgáltatásba ugyanis gyakorlatilag integrálták a közösségi hálózatok minden újdonságát és a Yahoo lehetővé teszi a médiatartalmak és azokat kínáló honlapok kezelését is. Mindez azt jelenti, hogy ha például valaki egy e-mailben egy YouTube-videót vagy Picaasa-, illetve Flickr-fényképeket talál, akkor azokat közvetlenül a levelezőprogramban nézheti meg és nem kell az adott oldalakat külön felkeresnie. Ez a lehetőség nagyban hasonlít a Microsoft Hotmailjében megjelent Active view funkcióra.

A Yahoo továbbfejlesztette az alkalmazott spamszűrőt, amelynek hatékonyságára jellemző, hogy eddig általában havonta több mint 130 milliárd kéretlen elektronikus reklámlevelet blokkolt. Ezenkívül ki kell emelni a Twitter-klienst, amely biztosítja, hogy bárki üzeneteket küldhessen, vagy azokra válaszolhasson, közvetlenül a Yahoo Mailből. A Twitter-kliens megjelenése a Yahoo Mailben nem meglepő, hiszen a két cég idén februárban együttműködési megállapodást kötött. A Yahoo már akkor vállalta, hogy a keresési eredményei között is megjelennek ezentúl a twitteres bejegyzések, az év végéig pedig a mikroblog-szolgáltatásra küldött üzenetek a szolgáltatásaiba is beépülnek.

Blake Irving, a cég egyik vezetője elmondta, hogy az online kommunikációs eszközök napjainkra az emberek életének fontos részévé váltak. A felhasználók szeretnek kapcsolatba lépni a barátaikkal és a családtagjaikkal, megosztani a képeiket és a videóikat megosztani. Éppen ezért azt szeretnék, hogy a megújult szolgáltatás minden platformon zökkenőmentesen működjön és ugyanolyan felhasználói élményeket nyújtson asztali számítógépeken, notebookokon, tábla-PC-ken és iPadeken, valamint okostelefonokon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • slickboy #1
    És a POP lekérdezés még mindig csak pénzért jár?