Ötvös Tibor
Az első Fifa 12 részletek
Az EA Sports egyik legbiztosabb pénzbevételi forrását a Fifa-franchise jelenti, mely azért már megélt egy-két mélypontot is. Egy időben a fejlesztők - igazi konkurencia hiányában - egy kissé elkényelmesedtek és minimális újítással próbáltak minél nagyobbat kaszálni.
Szerencsére az utóbbi pár évben szemléletváltás történt és már nem csak az évszámot cserélgetik le a Fifa címke mögött, hanem valódi, tartalmi változtatásokat is tapasztalhatnak a rajongók. A legtöbb játékos számára a Fifa 11 jelenti a focis játékok csúcsát, ez az abszolút kedvenc, de az EA Sports szerint még mindig van hova fejlődni.
Legalábbis erről beszélt a sorozat producere, David Rutter, aki hajlandó volt pár részletet is elárulni az újításokról. Rutter szerint "van egy képzeletbeli listája, melyeken azon területek szerepelnek, melyeken az új részben változtatni akarnak." És a jelekből ítélve szinte minden területen lesz valami javulás - és most nem a külcsínre kell gondolni, az természetesen megkapja a megszokott tuningot.
"Úgy vélem, hogy remek munkát végeztünk a Personality Plus lehetőséggel (a Fifa 11-ben bukkant fel először), de az MI még mindig nem tökéletes. A legjobb példa erre a csapatjáték hiánya. Ha például a kimagasló méretekkel rendelkező Peter Crouch beáll a játékba, akkor a gép eddig nem használta ki a testméretéből adódó előnyöket. Ez a 12-es kiadásban megváltozik, mivel ezt majd felismeri az MI és sokkal több beívelést láthatunk majd."
"Változnak majd a játékot ilyen-olyan módon megszakító jelenetek is. Engem teljesen frusztrált, ha nem tudtam gyorsan elvégezni egy bedobást vagy nem tudtam gyorsan kiválasztani azt, hogy ki lője a szabadrúgást. Ezen változtatunk és mostantól nem kell majd a menükbe visszalépve beállítgatni ezeket, hanem ott helyben, a labda mögött válthatunk embert."
Melyik a jobb?
(Összesen 573 szavazat)
Rutter ugyanakkor azt is elárulta, hogy a Fifa sorozat elindul egy tematikus irányba. Ez annyit jelent, hogy nem csak kifejezetten a mérkőzésekre koncentrálnak majd, hanem azt azokat körülvevő légkörre, az egész játék "lelkére".
"Ezek alatt az olyan jeleneteket értem, mint amikor például egy játékos egy korábbi csapata ellen lép pályára. Ilyenkor a nézők kifütyülik, ha megkapja a labdát, az ellenfél védői eredményesebben lépnek fel vele szemben (hiszen nagyjából ismerik a játékost) és sokkal agresszívebben viselkednek vele egykori társai. És ekkor jön rá majd mindenki, hogy 'hűha, a Fifa megérti, hogy ez nem csak egy egyszerű játék, hanem egy egész életforma!'"
Mivel hivatalos képekkel még nem szolgálhatunk, így a fent látható fotók a Fifa 11-ből származnak. De amint lesznek friss információk illetve képek, azonnal beszámolunk róluk.
Szerencsére az utóbbi pár évben szemléletváltás történt és már nem csak az évszámot cserélgetik le a Fifa címke mögött, hanem valódi, tartalmi változtatásokat is tapasztalhatnak a rajongók. A legtöbb játékos számára a Fifa 11 jelenti a focis játékok csúcsát, ez az abszolút kedvenc, de az EA Sports szerint még mindig van hova fejlődni.
Legalábbis erről beszélt a sorozat producere, David Rutter, aki hajlandó volt pár részletet is elárulni az újításokról. Rutter szerint "van egy képzeletbeli listája, melyeken azon területek szerepelnek, melyeken az új részben változtatni akarnak." És a jelekből ítélve szinte minden területen lesz valami javulás - és most nem a külcsínre kell gondolni, az természetesen megkapja a megszokott tuningot.
"Úgy vélem, hogy remek munkát végeztünk a Personality Plus lehetőséggel (a Fifa 11-ben bukkant fel először), de az MI még mindig nem tökéletes. A legjobb példa erre a csapatjáték hiánya. Ha például a kimagasló méretekkel rendelkező Peter Crouch beáll a játékba, akkor a gép eddig nem használta ki a testméretéből adódó előnyöket. Ez a 12-es kiadásban megváltozik, mivel ezt majd felismeri az MI és sokkal több beívelést láthatunk majd."
"Változnak majd a játékot ilyen-olyan módon megszakító jelenetek is. Engem teljesen frusztrált, ha nem tudtam gyorsan elvégezni egy bedobást vagy nem tudtam gyorsan kiválasztani azt, hogy ki lője a szabadrúgást. Ezen változtatunk és mostantól nem kell majd a menükbe visszalépve beállítgatni ezeket, hanem ott helyben, a labda mögött válthatunk embert."
(Összesen 573 szavazat)
-
Fifa
62 % (354 szavazat) -
PES
20 % (116 szavazat) -
Actua
2 % (11 szavazat) -
Egyik sem
14 % (81 szavazat)
"Ezek alatt az olyan jeleneteket értem, mint amikor például egy játékos egy korábbi csapata ellen lép pályára. Ilyenkor a nézők kifütyülik, ha megkapja a labdát, az ellenfél védői eredményesebben lépnek fel vele szemben (hiszen nagyjából ismerik a játékost) és sokkal agresszívebben viselkednek vele egykori társai. És ekkor jön rá majd mindenki, hogy 'hűha, a Fifa megérti, hogy ez nem csak egy egyszerű játék, hanem egy egész életforma!'"
Mivel hivatalos képekkel még nem szolgálhatunk, így a fent látható fotók a Fifa 11-ből származnak. De amint lesznek friss információk illetve képek, azonnal beszámolunk róluk.