Ötvös Tibor
Félbemaradt fejlesztések...
Új mondás terjedt el a játékvilágban: "Ha a Duke Nukem Forever elkészülhet, akkor semmi sem lehetetlen." Ezúttal olyan címeket kutattunk fel, melyek fejlesztését korábban valamilyen oknál fogva a fejlesztő vagy kiadó leállítatta, de szerintünk érdemes lenne újrakezdeni vagy folytatni a munkálatokat.
Egy ilyen lista első szereplője nem is lehet más, mint a StarCraft: Ghost. A Blizzard által anno 2002-ben bejelentett külső nézetes akciójáték az ismert világban játszódott volna és egy Nova nevezetű hölgyemény bőrében kellett volna különböző feladatokat végrehajtanunk. A fejlesztésért a remek Vampire: The Masquerade - Redemptiont elkövető Nihilistic Software volt a felelős, majd 2004-ben a Swingin' Ape Studios vette át a projektet.
Aztán 2006-ban a Blizzard bejelentette, hogy a StarCraft: Ghost fejlesztését határozatlan időre leállították. Hivatalos indokot nem közöltek, de a pletykák szerint a kiadó tartott attól, hogy az akciójáték sztorija nem passzol majd a stratégiai játék világába. Mindenesetre a rajongók folyamatosan bizakodtak és azt várták, hogy talán valamikor folytatják a fejlesztést, ám 2007-ben Chris Metzen már arról beszélt, hogy a StarCraft II: Wings of Liberty a Ghost történetének bizonyos elemeit átveszi és ezzel valószínű végleg pont került a játék végére.
Ugyancsak Blizzard produktum a WarCraft Adventures: Lord of the Clans, melyet még 1996-ban jelentettek be. Első körben egy évvel később, '97 végén kellett volna, hogy megjelenjen a kalandjáték, ám végül 1998 májusában a csapat bejelentette, hogy befejezik a fejlesztést. A döntést sokan megrökönyödve fogadták, hiszen alig pár hónappal ezelőtt a fejlesztők még a Grim Fandango és Monkey Island III méltó vetélytársának tartották a WarCraft Adventurest.
Az akkori pletykák szerint a Blizzard azért állította le a fejlesztést, mert a feljebb említett két vetélytárs nem az elvártak szerint szerepelt a kasszáknál és a csapat szerint a kalandjáték műfaja haldoklik és nem éri meg a szinte teljesen kész WarCraft Adventurest kiadni. Azonban 2010 májusában egy videó bukkant fel a neten, mely közel 20 percet mutat meg a játékból. Sajnos a megjelenésre semmi esély nincs, hacsak az orosz rajongók be nem fejezik.
És ha már foglalkoztunk a StarCraft világgal, akkor érdemes megemlíteni a Blizzard legnagyobb konkurenciájának számító Westwood alkotást is. A Command & Conquer: Tiberium egy, a stratégiai játékban megismert világban játszódó FPS lett volna, a kasszáknál szépen teljesítő Renegade nem egyenes ági folytatása. A sztori főhőse egy bizonyos Ricardo Vega volt, aki saját csapatának élén egy földönkívüli inváziót akar megakadályozni.
Az első képek alapján a Tiberiummal - külsőleg - semmi gond nem lett volna és érdekesnek tűnt, hogy nem sima FPS, hanem egy csapat alapú taktikai akciójáték lett volna. Ám 2008-ban az EA bejelentette, hogy az időközben EA LA nevet felvett Westwood nem volt képes a kiadó által felállított minőségi követelményt elérni, ezért leállítják a fejlesztést. Sajnos a folytatásra sincs túl sok esély.
Szintén nagy port kavart, mikor az alapból sokáig készülő Prey folytatásának fejlesztését leállították. Maga az első részt 1995-ben jelentette be a 3D Realms, melyet egyébként a Human Head Studios (Rune) készített. A számos megpróbáltatáson átesett FPS végül 2006 nyarán látott napvilágot, vagyis - kis gúnnyal mondva - hű maradt a 3D Realms nevéhez.
A Prey végül szolid siker lett, közel 1 millió példányt adtak el a játékból és ezért nem volt meglepő, hogy bejelentették a folytatást. Ezt már azonban nem a Duke Nukem egykori fejlesztői jelentették be, hanem a jogok új tulajdonosa, a Radar Group, aki kicsivel később továbbadta a Zenimax Mediának (az id Software és Bethesda tulajdonosa). Itt 2009-ben megjelentek az első koncepciós tervek, majd azóta semmi hír nem érkezett a programról. A pletykák szerint leállt a fejlesztés, de remélhetőleg valaki azért lát fantáziát a Prey 2-ben.
És akkor folytassuk egy másik 3D Realms játékkal, mely az Earth No More címet viseli. A programot a Recoil Games fejlesztette és műfaját tekintve FPS lett volna. A történet szerint egy kis New Englandi városkában egy titokzatos idegen faj bukkan fel, melynek hatására az egész területet karantén alá helyezi a kormány. A mi feladatunk egyszerű: társainkkal együtt ki kell jutni a városból.
Az Earth No More 2007-ben lett bejelentve, majd 2008-ban be is perelték a 3D Realmst, mert a Cinemagraphix Entertainment szerint tőlük lopták az ötletet. Ugyanis 2005-ben épp a Duke Nukem fejlesztőivel közösen kezdtek el egy hasonló projektet, melyből aztán a 3D Realms kiszállt és elkezdte az Earth No Moret. Mindenesetre az FPS-nek elméletileg 2009-ben kellett volna megjelennie, de pár héttel a premier előtt anyagi okokra hivatkozva határozatlan időre eltolták a megjelenést. A Turok sorozat is szép múltra tekinthet vissza. Az első rész még az Acclaim gondozásában jelent meg 1997-ben és kirobbanó sikert aratott. Épp ezért senkit nem ért meglepetésként, hogy ’98-ban jött a Seeds of Evil alcímű második rész, mely minden tekintetben jobban sikerült elődjénél. A Turok 3: Shadow of Oblivion elkerülte a PC-s piacot és a Turok: Evolution is a konzolos verziók után közel egy évvel mutatkozott be számítógépeken és miután a sorozat jogait birtokló Acclaim megszűnt, sokan temették a szériát.
Aztán jött a meglepő bejelentés, mely szerint a Disney logója alatt a Propaganda Games fejlesztésében készül a megújult Turok, mely végül szép sikereket aratott, de az is tény, hogy csak nevében emlékeztetett a remek elődre. Mindenesetre a kiadó elégedett volt és zöld utat kapott a folytatás is, amely azonban végül mégsem készülhetett el.
Melyiket látnád szívesen viszont?
(Összesen 334 szavazat)
Ennek oka, hogy a fejlesztőknél létszámleépítést tartottak és a Disney számára fontosabbnak bizonyult a Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned, mint a dinóvadász és ezért leálltak a Turok 2 munkálatai és az azon dolgozó embereket elküldték. Mindenesetre csak remélni tudjuk, hogy a Karib-tenger kalózai befejezte után valahogy sikerül rávenni a kiadót, hogy megéri folytatni Turok kalandjait.
Gondolom nem sokan emlékeznek a Valve gondozásában készülő The Crossing című akciójátékra, melyet az Arkane Studios fejlesztett. A játék két párhuzamos univerzumban játszódott. Az egyik nagyon hasonlított napjaink Párizsára, csak itt eluralkodott az anarchia, miután a kormány összeomlott. A másik 1307-ben játszódott és egy francia lovag bőrébe bújva kellett a koronát megvédenünk.
A The Crossing igazi erőssége az új és valóban ötletes megoldásban rejlett: a fejlesztők ugyanis megpróbálták ötvözni az egy személyes kampányokat a multis feladatokkal. Ez annyit jelentett, hogy míg az egyik játékos egy szóló kampányt vitt, addig az esetleg becsatlakozó társak az addig MI által vezérelt alakok szerepét vehették át. Így előfordulhatott, hogy valaki tudták kívül épp egy igazi deatmatch harcban vesz részt.
Az ígéretes ötlet azonban 2009-ben megbukott. Ekkor az Arkane Studios bejelentette, hogy a váratlanul felmerülő anyagi problémák miatt nem tudják befejezni a programot és a The Crossing helyett valami kevésbé pénzigényes programot készítenek el. Reméljük a Valve nem hagyja veszni a játékot.
Aki esetleg azt hiszi, hogy a Crackdown nagyot újított a GTA-klónok között, mert a jövőbe helyezte a kalandok helyszínét, az nagyot téved. Ez már a Ubisoftnak is az eszébe jutott, egészen pontosan 200 májusában. Ekkor mutatta be a nagyközönségnek a Sinister Games gondozásában készülő Loose Cannon című játékát, mely egy futurisztikus GTA lett volna.
A történet szerint 2016-ban járunk, mikor is a bűnözési hullám annyira felerősödött, hogy a rendőrség már nem képes kordában tartani a bűnözőket. Ezért zsoldosokat bérelnek fel, akik feladata a különböző bandák kiiktatása lesz. Mi egy ilyen alakot játszunk és feladatunk elvégzéséhez bármilyen eszközt, járművet felhasználhattunk volna.
A Loose Cannonról ugyanis 2004 óta semmit nem hallani. A pletykák szerint a projekt törlése a GTA sorozat sikerének köszönhető, hiszen a Ubisoft belátta, hogy nem képes felvenni a versenyt a Rockstarral.
És ha már GTA, akkor itt érdemes megemlíteni a Hei$t című alkotást is, mely szintén eme műfajban indult volna csatába. A Codemasters égisze alatt az inXile Entertainment munkásainak köszönhetően - az előzetes képek és infók szerint - egy nagyon hangulatos Mafia-szerű program volt készülőben az angol stúdiónál, melynek fejlesztését azonban idén év elején hivatalosan is leállították.
A játék egyébként 1969-ben játszódott volna San Franciscoban és a feladatunk rém egyszerűnek tűnt: minél több sikeres rablást véghezvinni a társaink segítségével. A Codemasters azonban úgy látta, hogy a program nem veheti fel a versenyt a konkurensekkel és ezért leállította a fejlesztést. A Dungeon Hero szintén egy jobb sorsra érdemes alkotás volt. A játékkal egyébként mi is foglalkoztunk már korábban, hiszen a Firefly Studios akció-RPG-je nagyon ígéretesnek tűnt. A felállás szerint ráadásul mi a rossz oldalt képviseltük, hiszen a hősünk egy erőszakos gyilkos, akit ráadásul egy goblin törzs fogad fel, hogy segítsünk nekik az ellenfeleik legyőzésében.
A Dungeon Hero parádésan nézett ki, az első bemutatók alapján szép kis siker lehetett volna belőle. Valószínű a sztorival sem lett volna gond, hiszen azt az Overlord és Mirror’s Edge alkotója, Rhianna Pratchett készítette, aki azért letett már egyet s mást az asztalra. Mindenesetre a Firefly Studios tavaly már úgy nyilatkozott, hogy a program fejlesztését felfüggesztették, de mivel azóta semmi hír nem érkezett felőle, valószínű hogy már nem is fog megjelenni.
A következő program kifejezetten nagy veszteséget jelent a PC-s társadalomnak, hiszen az Enemy in Sight fejlesztéséért az a cseh Illusion Softworks (ma már 2K Czech) volt a felelős, akik a Mafia sorozatot illetve a nagysikerű Hidden & Dangerous játékokat készítették. Az FPS a nem túl távoli jövőben játszódott és egy Oroszország és Amerika között fellépő háborús konfliktus aktív résztvevői lehettünk volna.
A játékos újonc amerikaiként lépett volna be a történetbe és a sztori folyamán Angliától Németországon át Csehországig jutottunk volna el. A csapat egy élethű környezet megalkotására törekedett ezért közel 100 négyzetkilométernyi területetet fényképeztek le és vittek át a játékba. Sajnos azonban az Atari rossz anyagi helyzete miatt a 2K Czech lelépett tőlük, viszont az Enemy in Sight jogokat nem vitték magukkal. Jelenleg fejlesztő nélkül pihen az Atarinál a játék.
Egy újabb klasszikus folytatása következik a listán, melynek első része is már szerepelt nem egy "soha nem készül el" listán. Az Outcast aztán mégis megjelent és számos az Év játéka illetve Év kalandjátéka címet gyűjtött be vele az Infogrames. A remek visszajelzéseket látván a kiadó zöld uta adott a folytatásnak, melyből már képek is készültek.
Aztán sajnos a játékot fejlesztő Appeal csődöt jelentett és ennek egyik oda az Outcast bukása volt. Bár a kritikusok imádták, a vásárlók valamiért nem rohantak a boltokba érte és szép csendben megbukott a játék. Épp ezért a korábbi döntését felülbírálta az Infogrames és mikor a fejlesztők anyagi támogatást kértek az Outcast 2 befejezéséhez, nem adtak. Sajnos ez a program valószínű soha nem készül el.
Most ismét egy olyan játék következik, melynek sorsa még erősen kérdéses. Bár többször is bejelentették, hogy az Obsidian műhelyében készülő RPG, az Aliens: Crucible munkálatait leállították, azért mi még bizakodunk. Főleg annak tükrében, hogy a Gearbox féle Aliens: Colonial Marinest is sokszor temettük és végül mégis elkészül.
Talán a Sega "észhez tér" és észreveszi, hogy ha az Idegenek világában játszódó, kétes minőségű FPS-re ekkora igény van (az új Aliens vs. Predator), akor egy jól megszerkesztett, hangulatos akció-RPG-vel egyszerűen nem nyúlhatnak mellé. De talán majd a Gearbox játékának esetleges sikere felrázza őket. Bízzunk benne.
Az Indiana Jones and the Staff of Kings kissé kilóg a listából, hiszen a játék Wii, NDS és PSP változata elkészült, egyedül a korábban bemutatott és nagyon bíztatónak tűnő PC-s illetve nagykonzolos változatokat törölte a LucasArts. Ennek okát máig nem ismerni, de sokan a Star Wars: The Force Unleashedet nevezik meg felelősnek, mely az Indy játék motorját használta.
A pletykák szerint ugyanis a kiadó addig-addig halasztgatta a Staff of Kings megjelenését, míg Starkiller beelőzte és learatta a babérokat. És ezért a kiadó inkább úgy határozott, hogy folytatja az Erősebb alkotását, kedvenc régészünk pedig egy lebutított verziót kap. Sajnos épp ezért az eredetileg betervezett verziók soha az életben nem készülnek el, amit csak sajnálni tudunk.
A végére egy olyan alkotás maradt, mellyel nem is olyan régen még mi is aktívan foglalkoztunk. A Six Days of Hallelujah fejlesztői arra vállalkoztak, hogy elkészítik minden idők legélethűbb FPS-ét és a jelek szerint jó úton is haladtak a projekt megvalósításában, mikor is a sok botrány (tiltakozások voltak a helyszín miatt) hatására a kiadó Konami kihátrált a játék mögül.
Ennek már több mint egy éve és azóta folyamatosan keresik a srácok a vállalkozó kedvű kiadót. Szomorúan kell konstatálnunk, hogy mivel még nem jelentették be, hogy megjelenhet a program, így nem nagyon járnak sikerrel. Reméljük azért a szintén botrányokkal övezett Medal of Honor esetleges sikerét látván valaki felkarolja az ígéretes projektet.
Egy ilyen lista első szereplője nem is lehet más, mint a StarCraft: Ghost. A Blizzard által anno 2002-ben bejelentett külső nézetes akciójáték az ismert világban játszódott volna és egy Nova nevezetű hölgyemény bőrében kellett volna különböző feladatokat végrehajtanunk. A fejlesztésért a remek Vampire: The Masquerade - Redemptiont elkövető Nihilistic Software volt a felelős, majd 2004-ben a Swingin' Ape Studios vette át a projektet.
Aztán 2006-ban a Blizzard bejelentette, hogy a StarCraft: Ghost fejlesztését határozatlan időre leállították. Hivatalos indokot nem közöltek, de a pletykák szerint a kiadó tartott attól, hogy az akciójáték sztorija nem passzol majd a stratégiai játék világába. Mindenesetre a rajongók folyamatosan bizakodtak és azt várták, hogy talán valamikor folytatják a fejlesztést, ám 2007-ben Chris Metzen már arról beszélt, hogy a StarCraft II: Wings of Liberty a Ghost történetének bizonyos elemeit átveszi és ezzel valószínű végleg pont került a játék végére.
Ugyancsak Blizzard produktum a WarCraft Adventures: Lord of the Clans, melyet még 1996-ban jelentettek be. Első körben egy évvel később, '97 végén kellett volna, hogy megjelenjen a kalandjáték, ám végül 1998 májusában a csapat bejelentette, hogy befejezik a fejlesztést. A döntést sokan megrökönyödve fogadták, hiszen alig pár hónappal ezelőtt a fejlesztők még a Grim Fandango és Monkey Island III méltó vetélytársának tartották a WarCraft Adventurest.
Az akkori pletykák szerint a Blizzard azért állította le a fejlesztést, mert a feljebb említett két vetélytárs nem az elvártak szerint szerepelt a kasszáknál és a csapat szerint a kalandjáték műfaja haldoklik és nem éri meg a szinte teljesen kész WarCraft Adventurest kiadni. Azonban 2010 májusában egy videó bukkant fel a neten, mely közel 20 percet mutat meg a játékból. Sajnos a megjelenésre semmi esély nincs, hacsak az orosz rajongók be nem fejezik.
És ha már foglalkoztunk a StarCraft világgal, akkor érdemes megemlíteni a Blizzard legnagyobb konkurenciájának számító Westwood alkotást is. A Command & Conquer: Tiberium egy, a stratégiai játékban megismert világban játszódó FPS lett volna, a kasszáknál szépen teljesítő Renegade nem egyenes ági folytatása. A sztori főhőse egy bizonyos Ricardo Vega volt, aki saját csapatának élén egy földönkívüli inváziót akar megakadályozni.
Az első képek alapján a Tiberiummal - külsőleg - semmi gond nem lett volna és érdekesnek tűnt, hogy nem sima FPS, hanem egy csapat alapú taktikai akciójáték lett volna. Ám 2008-ban az EA bejelentette, hogy az időközben EA LA nevet felvett Westwood nem volt képes a kiadó által felállított minőségi követelményt elérni, ezért leállítják a fejlesztést. Sajnos a folytatásra sincs túl sok esély.
Szintén nagy port kavart, mikor az alapból sokáig készülő Prey folytatásának fejlesztését leállították. Maga az első részt 1995-ben jelentette be a 3D Realms, melyet egyébként a Human Head Studios (Rune) készített. A számos megpróbáltatáson átesett FPS végül 2006 nyarán látott napvilágot, vagyis - kis gúnnyal mondva - hű maradt a 3D Realms nevéhez.
A Prey végül szolid siker lett, közel 1 millió példányt adtak el a játékból és ezért nem volt meglepő, hogy bejelentették a folytatást. Ezt már azonban nem a Duke Nukem egykori fejlesztői jelentették be, hanem a jogok új tulajdonosa, a Radar Group, aki kicsivel később továbbadta a Zenimax Mediának (az id Software és Bethesda tulajdonosa). Itt 2009-ben megjelentek az első koncepciós tervek, majd azóta semmi hír nem érkezett a programról. A pletykák szerint leállt a fejlesztés, de remélhetőleg valaki azért lát fantáziát a Prey 2-ben.
És akkor folytassuk egy másik 3D Realms játékkal, mely az Earth No More címet viseli. A programot a Recoil Games fejlesztette és műfaját tekintve FPS lett volna. A történet szerint egy kis New Englandi városkában egy titokzatos idegen faj bukkan fel, melynek hatására az egész területet karantén alá helyezi a kormány. A mi feladatunk egyszerű: társainkkal együtt ki kell jutni a városból.
Az Earth No More 2007-ben lett bejelentve, majd 2008-ban be is perelték a 3D Realmst, mert a Cinemagraphix Entertainment szerint tőlük lopták az ötletet. Ugyanis 2005-ben épp a Duke Nukem fejlesztőivel közösen kezdtek el egy hasonló projektet, melyből aztán a 3D Realms kiszállt és elkezdte az Earth No Moret. Mindenesetre az FPS-nek elméletileg 2009-ben kellett volna megjelennie, de pár héttel a premier előtt anyagi okokra hivatkozva határozatlan időre eltolták a megjelenést. A Turok sorozat is szép múltra tekinthet vissza. Az első rész még az Acclaim gondozásában jelent meg 1997-ben és kirobbanó sikert aratott. Épp ezért senkit nem ért meglepetésként, hogy ’98-ban jött a Seeds of Evil alcímű második rész, mely minden tekintetben jobban sikerült elődjénél. A Turok 3: Shadow of Oblivion elkerülte a PC-s piacot és a Turok: Evolution is a konzolos verziók után közel egy évvel mutatkozott be számítógépeken és miután a sorozat jogait birtokló Acclaim megszűnt, sokan temették a szériát.
Aztán jött a meglepő bejelentés, mely szerint a Disney logója alatt a Propaganda Games fejlesztésében készül a megújult Turok, mely végül szép sikereket aratott, de az is tény, hogy csak nevében emlékeztetett a remek elődre. Mindenesetre a kiadó elégedett volt és zöld utat kapott a folytatás is, amely azonban végül mégsem készülhetett el.
(Összesen 334 szavazat)
-
StarCraft: Ghost
42 % (141 szavazat) -
Warcraft Adventures
13 % (43 szavazat) -
Outcast 2
6 % (21 szavazat) -
Turok 2
5 % (17 szavazat) -
C & C Tiberium
16 % (53 szavazat) -
A többi közül valamelyiket
10 % (35 szavazat) -
Egyiket sem
4 % (13 szavazat)
Gondolom nem sokan emlékeznek a Valve gondozásában készülő The Crossing című akciójátékra, melyet az Arkane Studios fejlesztett. A játék két párhuzamos univerzumban játszódott. Az egyik nagyon hasonlított napjaink Párizsára, csak itt eluralkodott az anarchia, miután a kormány összeomlott. A másik 1307-ben játszódott és egy francia lovag bőrébe bújva kellett a koronát megvédenünk.
A The Crossing igazi erőssége az új és valóban ötletes megoldásban rejlett: a fejlesztők ugyanis megpróbálták ötvözni az egy személyes kampányokat a multis feladatokkal. Ez annyit jelentett, hogy míg az egyik játékos egy szóló kampányt vitt, addig az esetleg becsatlakozó társak az addig MI által vezérelt alakok szerepét vehették át. Így előfordulhatott, hogy valaki tudták kívül épp egy igazi deatmatch harcban vesz részt.
Az ígéretes ötlet azonban 2009-ben megbukott. Ekkor az Arkane Studios bejelentette, hogy a váratlanul felmerülő anyagi problémák miatt nem tudják befejezni a programot és a The Crossing helyett valami kevésbé pénzigényes programot készítenek el. Reméljük a Valve nem hagyja veszni a játékot.
Aki esetleg azt hiszi, hogy a Crackdown nagyot újított a GTA-klónok között, mert a jövőbe helyezte a kalandok helyszínét, az nagyot téved. Ez már a Ubisoftnak is az eszébe jutott, egészen pontosan 200 májusában. Ekkor mutatta be a nagyközönségnek a Sinister Games gondozásában készülő Loose Cannon című játékát, mely egy futurisztikus GTA lett volna.
A történet szerint 2016-ban járunk, mikor is a bűnözési hullám annyira felerősödött, hogy a rendőrség már nem képes kordában tartani a bűnözőket. Ezért zsoldosokat bérelnek fel, akik feladata a különböző bandák kiiktatása lesz. Mi egy ilyen alakot játszunk és feladatunk elvégzéséhez bármilyen eszközt, járművet felhasználhattunk volna.
A Loose Cannonról ugyanis 2004 óta semmit nem hallani. A pletykák szerint a projekt törlése a GTA sorozat sikerének köszönhető, hiszen a Ubisoft belátta, hogy nem képes felvenni a versenyt a Rockstarral.
És ha már GTA, akkor itt érdemes megemlíteni a Hei$t című alkotást is, mely szintén eme műfajban indult volna csatába. A Codemasters égisze alatt az inXile Entertainment munkásainak köszönhetően - az előzetes képek és infók szerint - egy nagyon hangulatos Mafia-szerű program volt készülőben az angol stúdiónál, melynek fejlesztését azonban idén év elején hivatalosan is leállították.
A játék egyébként 1969-ben játszódott volna San Franciscoban és a feladatunk rém egyszerűnek tűnt: minél több sikeres rablást véghezvinni a társaink segítségével. A Codemasters azonban úgy látta, hogy a program nem veheti fel a versenyt a konkurensekkel és ezért leállította a fejlesztést. A Dungeon Hero szintén egy jobb sorsra érdemes alkotás volt. A játékkal egyébként mi is foglalkoztunk már korábban, hiszen a Firefly Studios akció-RPG-je nagyon ígéretesnek tűnt. A felállás szerint ráadásul mi a rossz oldalt képviseltük, hiszen a hősünk egy erőszakos gyilkos, akit ráadásul egy goblin törzs fogad fel, hogy segítsünk nekik az ellenfeleik legyőzésében.
A Dungeon Hero parádésan nézett ki, az első bemutatók alapján szép kis siker lehetett volna belőle. Valószínű a sztorival sem lett volna gond, hiszen azt az Overlord és Mirror’s Edge alkotója, Rhianna Pratchett készítette, aki azért letett már egyet s mást az asztalra. Mindenesetre a Firefly Studios tavaly már úgy nyilatkozott, hogy a program fejlesztését felfüggesztették, de mivel azóta semmi hír nem érkezett felőle, valószínű hogy már nem is fog megjelenni.
A következő program kifejezetten nagy veszteséget jelent a PC-s társadalomnak, hiszen az Enemy in Sight fejlesztéséért az a cseh Illusion Softworks (ma már 2K Czech) volt a felelős, akik a Mafia sorozatot illetve a nagysikerű Hidden & Dangerous játékokat készítették. Az FPS a nem túl távoli jövőben játszódott és egy Oroszország és Amerika között fellépő háborús konfliktus aktív résztvevői lehettünk volna.
A játékos újonc amerikaiként lépett volna be a történetbe és a sztori folyamán Angliától Németországon át Csehországig jutottunk volna el. A csapat egy élethű környezet megalkotására törekedett ezért közel 100 négyzetkilométernyi területetet fényképeztek le és vittek át a játékba. Sajnos azonban az Atari rossz anyagi helyzete miatt a 2K Czech lelépett tőlük, viszont az Enemy in Sight jogokat nem vitték magukkal. Jelenleg fejlesztő nélkül pihen az Atarinál a játék.
Egy újabb klasszikus folytatása következik a listán, melynek első része is már szerepelt nem egy "soha nem készül el" listán. Az Outcast aztán mégis megjelent és számos az Év játéka illetve Év kalandjátéka címet gyűjtött be vele az Infogrames. A remek visszajelzéseket látván a kiadó zöld uta adott a folytatásnak, melyből már képek is készültek.
Aztán sajnos a játékot fejlesztő Appeal csődöt jelentett és ennek egyik oda az Outcast bukása volt. Bár a kritikusok imádták, a vásárlók valamiért nem rohantak a boltokba érte és szép csendben megbukott a játék. Épp ezért a korábbi döntését felülbírálta az Infogrames és mikor a fejlesztők anyagi támogatást kértek az Outcast 2 befejezéséhez, nem adtak. Sajnos ez a program valószínű soha nem készül el.
Most ismét egy olyan játék következik, melynek sorsa még erősen kérdéses. Bár többször is bejelentették, hogy az Obsidian műhelyében készülő RPG, az Aliens: Crucible munkálatait leállították, azért mi még bizakodunk. Főleg annak tükrében, hogy a Gearbox féle Aliens: Colonial Marinest is sokszor temettük és végül mégis elkészül.
Talán a Sega "észhez tér" és észreveszi, hogy ha az Idegenek világában játszódó, kétes minőségű FPS-re ekkora igény van (az új Aliens vs. Predator), akor egy jól megszerkesztett, hangulatos akció-RPG-vel egyszerűen nem nyúlhatnak mellé. De talán majd a Gearbox játékának esetleges sikere felrázza őket. Bízzunk benne.
Az Indiana Jones and the Staff of Kings kissé kilóg a listából, hiszen a játék Wii, NDS és PSP változata elkészült, egyedül a korábban bemutatott és nagyon bíztatónak tűnő PC-s illetve nagykonzolos változatokat törölte a LucasArts. Ennek okát máig nem ismerni, de sokan a Star Wars: The Force Unleashedet nevezik meg felelősnek, mely az Indy játék motorját használta.
A pletykák szerint ugyanis a kiadó addig-addig halasztgatta a Staff of Kings megjelenését, míg Starkiller beelőzte és learatta a babérokat. És ezért a kiadó inkább úgy határozott, hogy folytatja az Erősebb alkotását, kedvenc régészünk pedig egy lebutított verziót kap. Sajnos épp ezért az eredetileg betervezett verziók soha az életben nem készülnek el, amit csak sajnálni tudunk.
A végére egy olyan alkotás maradt, mellyel nem is olyan régen még mi is aktívan foglalkoztunk. A Six Days of Hallelujah fejlesztői arra vállalkoztak, hogy elkészítik minden idők legélethűbb FPS-ét és a jelek szerint jó úton is haladtak a projekt megvalósításában, mikor is a sok botrány (tiltakozások voltak a helyszín miatt) hatására a kiadó Konami kihátrált a játék mögül.
Ennek már több mint egy éve és azóta folyamatosan keresik a srácok a vállalkozó kedvű kiadót. Szomorúan kell konstatálnunk, hogy mivel még nem jelentették be, hogy megjelenhet a program, így nem nagyon járnak sikerrel. Reméljük azért a szintén botrányokkal övezett Medal of Honor esetleges sikerét látván valaki felkarolja az ígéretes projektet.