Napi Online
A Google végzete lehet a Baidu
A Baidu erősödésével végleg elveszítheti a kínai keresőpiacot a Google. A kínai keresővállalat a június 30-án véget ért második negyedévben az előző év hasonló időszakához képest több mint megduplázta nyereségét, ami így elérte a 123,6 millió dollárt. A társaság forgalma az elmúlt negyedévben 74 százalékkal növekedtek az előző év hasonló időszakához képest, így összesen 282,3 millió dollárt tett ki.
A kínai kereső a következő negyedévben is esélyt lát a növekedésre, így 324,4 és 333,3 millió dollár közti profitra számít. A Baidu célszámai, tekintetbe véve a kínai internetben rejlő lehetőségeket - a lakosság 70 százaléka még mindig offline -, és a Google márciusi kivonulását nem tűnnek megvalósíthatatlannak. A kilátásokra tekintettel nem meglepő, hogy a kínai társaság 25,5 milliárd dolláros piaci értékével már túlszárnyalta a Yahoo-t, és egyre közelebb kerül az eBay-hez. Az internetes keresőben rejlő potenciált növeli, hogy a kínai internetfelhasználók tábora gyorsan növekszik, és már most többen használják az ázsiai országban a világhálót, mint az Egyesült Államokban.
A Baidu egyébként már az elmúlt év végén is nagyobb szeletet birtokolt a kínai piacból, mint a Google, piaci részesedése 2009 végén 58 százalék volt, ami további 6 százalékkal nőtt még a Google kivonulása előtt. Bár az amerikai keresőóriás a hónap elején bejelentette, hogy vissza szándékozik térni az ázsiai országba, korábbi pozíció visszaszerzéséért komoly küzdelemre készülhet.
A kínai kereső a következő negyedévben is esélyt lát a növekedésre, így 324,4 és 333,3 millió dollár közti profitra számít. A Baidu célszámai, tekintetbe véve a kínai internetben rejlő lehetőségeket - a lakosság 70 százaléka még mindig offline -, és a Google márciusi kivonulását nem tűnnek megvalósíthatatlannak. A kilátásokra tekintettel nem meglepő, hogy a kínai társaság 25,5 milliárd dolláros piaci értékével már túlszárnyalta a Yahoo-t, és egyre közelebb kerül az eBay-hez. Az internetes keresőben rejlő potenciált növeli, hogy a kínai internetfelhasználók tábora gyorsan növekszik, és már most többen használják az ázsiai országban a világhálót, mint az Egyesült Államokban.
A Baidu egyébként már az elmúlt év végén is nagyobb szeletet birtokolt a kínai piacból, mint a Google, piaci részesedése 2009 végén 58 százalék volt, ami további 6 százalékkal nőtt még a Google kivonulása előtt. Bár az amerikai keresőóriás a hónap elején bejelentette, hogy vissza szándékozik térni az ázsiai országba, korábbi pozíció visszaszerzéséért komoly küzdelemre készülhet.