Berta Sándor
A Microsofté lehet a Yahoo keresőüzletága
Az Európai Bizottság döntése értelmében a Microsoft tárgyalásokat kezdeményezhet a Yahoo keresőjének átvételéről.
Az Európai Bizottság úgy vélte, hogy amennyiben a Microsofté lesz a Yahoo keresője, akkor ez önmagában nem befolyásolja majd károsan, illetve nem fogja akadályozni az európai gazdasági térben zajló piaci versenyt. A Yahoo üzletága nem csak a keresőt foglalja magában, hanem az ahhoz kapcsolódó reklámrészleget és a Panama nevű online keresési platformot is.
Az Európai Bizottság megvizsgálta azt is, hogy a kooperációnak milyen közeljövőbeli hatásai lehetnek a piacra és annak résztvevőire, különösen a felhasználókra, a honlapok üzemeltetőire és a keresőtechnológiák licencelőire. A testület megállapítása szerint az együttműködés pozitív hatással lehet a piaci versenyre és a Microsoft megerősödhet a Google-lel szemben.
A két cég közötti korábbi megállapodás értelmében a Microsoft tíz évre szerzi meg a Yahoo keresőtechnológiájának kizárólagos használati licencét. Emellett a redmondi vállalat átveszi a Yahoo számos munkatársát. A Yahoo a következő tíz évben a Microsoft keresőtechnikáját alkalmazza majd. A két fél szabályozta a bevételek megoszlását is. Az első öt évben a Yahoo és partnereinek honlapján jegyzett keresésekből származó bevételek 12 százaléka marad a Microsoftnál, míg a fennmaradó 88 százalékot úgynevezett Traffic Acquisition költségkompenzációként a Yahoo kapja meg.
A két cég azt reméli, hogy az együttműködésüknek köszönhetően sikerül megerősíteni a pozícióikat a keresőpiacon, egyúttal pedig konkurenciát tudnak nyújtani a Google-nek. A Google részéről eddig még senki sem kommentálta a bejelentést, de az együttműködés egyelőre aligha veszélyezteti a Google keresőpiaci pozícióját. Mindenesetre a jobb piaci versenyből csak mi, felhasználók profitálhatunk.
Az Európai Bizottság úgy vélte, hogy amennyiben a Microsofté lesz a Yahoo keresője, akkor ez önmagában nem befolyásolja majd károsan, illetve nem fogja akadályozni az európai gazdasági térben zajló piaci versenyt. A Yahoo üzletága nem csak a keresőt foglalja magában, hanem az ahhoz kapcsolódó reklámrészleget és a Panama nevű online keresési platformot is.
Az Európai Bizottság megvizsgálta azt is, hogy a kooperációnak milyen közeljövőbeli hatásai lehetnek a piacra és annak résztvevőire, különösen a felhasználókra, a honlapok üzemeltetőire és a keresőtechnológiák licencelőire. A testület megállapítása szerint az együttműködés pozitív hatással lehet a piaci versenyre és a Microsoft megerősödhet a Google-lel szemben.
A két cég közötti korábbi megállapodás értelmében a Microsoft tíz évre szerzi meg a Yahoo keresőtechnológiájának kizárólagos használati licencét. Emellett a redmondi vállalat átveszi a Yahoo számos munkatársát. A Yahoo a következő tíz évben a Microsoft keresőtechnikáját alkalmazza majd. A két fél szabályozta a bevételek megoszlását is. Az első öt évben a Yahoo és partnereinek honlapján jegyzett keresésekből származó bevételek 12 százaléka marad a Microsoftnál, míg a fennmaradó 88 százalékot úgynevezett Traffic Acquisition költségkompenzációként a Yahoo kapja meg.
A két cég azt reméli, hogy az együttműködésüknek köszönhetően sikerül megerősíteni a pozícióikat a keresőpiacon, egyúttal pedig konkurenciát tudnak nyújtani a Google-nek. A Google részéről eddig még senki sem kommentálta a bejelentést, de az együttműködés egyelőre aligha veszélyezteti a Google keresőpiaci pozícióját. Mindenesetre a jobb piaci versenyből csak mi, felhasználók profitálhatunk.