Kruza Richárd
Fényképezőgép a közösségi oldalak felhasználóinak
Egy japán cég új terméke a lehető legegyszerűbbé teszi a fotók publikálását a népszerű internetes közösségi oldalakon.
Az online közösségi oldalak és blogok extrém méreteket öltő népszerűsége inspirálta a japán Cerevo céget a CerevoCam nevezetű fényképezőgépe kifejlesztésében. Az új gép a Japan Innovation Conference 2009-en mutatkozott be. Fő tulajdonsága az, hogy a termékhez tartozó online szolgáltatás, a "CerevoLife" közreműködésével a felhasználó által beállított közösségi oldalakra teljesen automatikusan kerülnek ki az elkészített fotók. Egyszóval az új géppel fotózás után egyszerűen semmit nem kell tenni, és a fotók maguktól megjelennek például a Twitteren.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A CerevoCam megjelenése kézenfekvőnek mondható, mivel manapság messze a legtöbb fotó közösségi oldalakra kerül ki, az ilyen célú fotográfia hatalmas méreteket ölt. A szóban forgó készülék megjelenése azonban azért is érdekes, mert a japán Cerevo az alapoktól fejlesztette ki a CerevoCam-et, minden egyes része saját gyártmány. Ez azért dícséretes, mert a Cerevo lényegében egy kisvállalkozás, mindössze hét alkalmazottal, melyből ketten ráadásul részmunkaidősek. Ezért a CerevoCam részükről nagyon ambíciózus és bátor projektnek mondható, és nagy befektetésnek számít.
A gép CMOS szenzora 9 megapixeles, képes Wi-Fi, 3G és HSDPA kapcsolatra is, kijelzője pedig 2,4 colos. Az egész szerkezet nem elsősorban a képminőségre lett kihegyezve, hanem a fentebb leírtakra, amire viszont tökéletesen alkalmas. (A webes megjelenítéshez viszont teljesen feleslegesnek tűnik ez a hatalmas felbontás.)BR>
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Takuma Iwasa elnök és kis csapata nagyon bizakodó a CerevoCam jövőjével kapcsolatban, annak ellenére, hogy amennyiben az alapötlet beválik, számítani lehet arra, hogy a nagy gyártók sem fogják ölbe tett kézzel végignézni, ahogy a kis Cerevo az orruk előtt meggazdagszik. Ráadásul már ma is kaphatóak különféle vezetéknélküli tudással felruházott kamerás mobilok, amelyek - ha nem is ennyire egyszerűen -, de így vagy úgy, alkalmasak ilyesmi felhasználásra.
Mindenesetre a CerevoCam érdekes reakció a mai közösségi oldalakra jellemző fotográfiára és az ezzel kapcsolatos jelenségekre, ami annál is inkább figyemreméltó, mivel negatív vélemények is elhangzanak az internet jelenlegi alakulásáról. A közösségi oldalak és a hozzájuk kapcsolódó hardveres és szoftveres termékek ugyanis sematizálják a felhasználást és a kommunikációt, és korlátozzák az internet legnagyobb előnyét: a sokoldalúságot, a szabadságot és a kreativitást. Egyes elméletek szerint a jelenlegi trend iránya végül csupán néhány szolgáltatás igénybevételéhez vezethet majd, ami felhasználók nagy tömegére nézve súlyos probléma.
Mindenesetre annak, hogy van-e jövője a CerevoCamnek még sokmindentől függ, az viszont biztos, hogy ősz környékén már kapható lesz a boltokban, körülbelül 210 dolláros vételáron.
Az online közösségi oldalak és blogok extrém méreteket öltő népszerűsége inspirálta a japán Cerevo céget a CerevoCam nevezetű fényképezőgépe kifejlesztésében. Az új gép a Japan Innovation Conference 2009-en mutatkozott be. Fő tulajdonsága az, hogy a termékhez tartozó online szolgáltatás, a "CerevoLife" közreműködésével a felhasználó által beállított közösségi oldalakra teljesen automatikusan kerülnek ki az elkészített fotók. Egyszóval az új géppel fotózás után egyszerűen semmit nem kell tenni, és a fotók maguktól megjelennek például a Twitteren.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A CerevoCam megjelenése kézenfekvőnek mondható, mivel manapság messze a legtöbb fotó közösségi oldalakra kerül ki, az ilyen célú fotográfia hatalmas méreteket ölt. A szóban forgó készülék megjelenése azonban azért is érdekes, mert a japán Cerevo az alapoktól fejlesztette ki a CerevoCam-et, minden egyes része saját gyártmány. Ez azért dícséretes, mert a Cerevo lényegében egy kisvállalkozás, mindössze hét alkalmazottal, melyből ketten ráadásul részmunkaidősek. Ezért a CerevoCam részükről nagyon ambíciózus és bátor projektnek mondható, és nagy befektetésnek számít.
A gép CMOS szenzora 9 megapixeles, képes Wi-Fi, 3G és HSDPA kapcsolatra is, kijelzője pedig 2,4 colos. Az egész szerkezet nem elsősorban a képminőségre lett kihegyezve, hanem a fentebb leírtakra, amire viszont tökéletesen alkalmas. (A webes megjelenítéshez viszont teljesen feleslegesnek tűnik ez a hatalmas felbontás.)BR>
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Takuma Iwasa elnök és kis csapata nagyon bizakodó a CerevoCam jövőjével kapcsolatban, annak ellenére, hogy amennyiben az alapötlet beválik, számítani lehet arra, hogy a nagy gyártók sem fogják ölbe tett kézzel végignézni, ahogy a kis Cerevo az orruk előtt meggazdagszik. Ráadásul már ma is kaphatóak különféle vezetéknélküli tudással felruházott kamerás mobilok, amelyek - ha nem is ennyire egyszerűen -, de így vagy úgy, alkalmasak ilyesmi felhasználásra.
Mindenesetre a CerevoCam érdekes reakció a mai közösségi oldalakra jellemző fotográfiára és az ezzel kapcsolatos jelenségekre, ami annál is inkább figyemreméltó, mivel negatív vélemények is elhangzanak az internet jelenlegi alakulásáról. A közösségi oldalak és a hozzájuk kapcsolódó hardveres és szoftveres termékek ugyanis sematizálják a felhasználást és a kommunikációt, és korlátozzák az internet legnagyobb előnyét: a sokoldalúságot, a szabadságot és a kreativitást. Egyes elméletek szerint a jelenlegi trend iránya végül csupán néhány szolgáltatás igénybevételéhez vezethet majd, ami felhasználók nagy tömegére nézve súlyos probléma.
Mindenesetre annak, hogy van-e jövője a CerevoCamnek még sokmindentől függ, az viszont biztos, hogy ősz környékén már kapható lesz a boltokban, körülbelül 210 dolláros vételáron.