Alex

Az EA felvásárolta a BioWare-t

Az Electronic Arts 860 millió dollárért felvásárolta a BioWare és a Pandemic Studios fejlesztőstudiók anyacégét.

A The Wall Street Journal neves üzleti lap beszámolója szerint a VG Holdings megvételével mindkét fejlesztőstudió az EA tulajdonába kerül, az ügylet januárban zárul le. Ez a társaság 25 éves történetének legnagyobb felvásárlása, és általa tíz fejlesztés alatt lévő játékhoz jut, mint például a Mass Effect és a Mercenaries 2: World in Flames, hat jogait pedig teljes mértékben a VG Holdings birtokolja. (Az EA stratégiája szerint játékai jogain nem szívesen osztozik filmkiadókkal vagy más partnerekkel.) A vállalat 620 millió dollárt készpénzben fizet ki a VG Holdings részvényeseinek, a többit részvényopciók formájában teljesíti.

A BioWare főként a Baldur's Gate és a Neverwinter Nights szerepjáték sorozatokról ismert, a Pandemic Studios pedig Star Wars játékokról és a Mercenaries sorozatáról. "Az üzlettel hatalmas tehetségek kerülnek az EA-hoz" - nyilatkozta Frank Gibeau, az EA Games elnöke. "Piaci helyzetünk annyira megerősödik, mint az EA történetében még soha."

Az üzlet különösen bonyolult volt, mivel az EA a VG Holdings céget az Elevation Partners vállalattól veszi meg, annak alapítója pedig John Riccitiello, aki az EA elnök-vezérigazgatója volt 1997-től 2004-ig. A cégtől távozása után a befektetőcéghez igazolt, és felügyelte a két játékfejlesztő felvásárlását (akkoriban még csak 300 millió dollárt értek), míg idén áprilisban ismét az EA elnöke nem lett, azaz most Riccitiello korábbi vállalatának cégeit veszi meg az EA.

"Számtalan vállalatot vizsgáltunk meg, és már évek óta figyeljük ezeket a studiókat" - nyilatkozta az EA pénzügyi igazgatója, Warren Jenson. "A legprofibb és a legjobb minőségű kreatív szervezetek közé tartoznak. A felvásárlás betömi a játékkínálatunkban lévő rést: eddig alul voltunk reprezentálva a szerepjáték, akció és kaland sítlusokban" - tette hozzá Jenson. Kiemelte, hogy ezek a kategóriák képezik az észak-amerikai játékeladások 36, és az európai játékpiac 29 százalékát. Külön kitért arra, hogy a lépéssel az EA betörhet az MMO piacra, mivel a BioWare már fejleszt egy még bejelentetlen játékot. Az EA reményei szerint a két cég 300 milliós bevételt fog elérni 2009-ben és 2010-ben, azaz a befektetés gyorsan megtérülhet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lipovics #37
    Bioshock!
    Half-Life 2 (portál is)
    F.E.A.R
    Civilization 4

    Most így hirteln ennyi. Te mondj egy értelmes, nem huszadik kópiában kiadott, jó és sikeres EA játékot...
  • lipovics #36
    Az a baj az EA-val, hogy minden játékuk tizenötezer.
    Aztán ha eltelik két év és már olcsóért kéne adni, akkor egyből kijön egy kiegészítő, hogy még se úszd meg tizenöt alatt.
    Három évig nwn-eztem, majd amikor a diamond kiadás (alap + 3 kieg) 5.000 lett, megvettem.
    Na most ezt buktam.
    Aztán azt is utálom az EA-ba, hogy elbaszták a BF2-t. Azzal is játszanék, ha nem kéne megvennem a kieget borsos áron. De mire lemegy ötezer alá, addigra meg üresek lesznek a szerverek.
    A fos NFS sorozatról nem is beszélek... Ugyanazt kiadni ötször????
    Vagy a sport (nba, fifa, nhl). Dettó ugyanaz.

    Alig várom már, hogy az rpg-khez is hetente jelenjen meg a különböző kiegészítők, mint a gyagyás SIM-shez. Egyik héten jön a kardos kiegészító, majd a varázslatos, esetleg a pajzsos, aztán a lovacskás...

    AAAAAAAAA. Köcsög EA, kapja be. (ettől a cégtől direkt nem veszek semmit, nem hízlalom őket)
    Hajrá Valve, hajrá Ubisoft.
  • avengir #35
    sosem jelentették be, más rpg-t jelentettek be, de nem a BG3at.
  • avengir #34
    hülye voltál, az is maradsz.... a Bioware sosem csinált folytatásokat, azt mindig külső fejlesztő készítette, mert a játék jogai a kiadónál voltak. legközelebb tájékozódj mielőtt bűdületes nagy f***okat kezdesz el hittérítőként magyarázni.
  • MerlinW #33
    KOTOR!:D
  • opeca #32
    Pont az SG-n olvastam nem is olyan régen, hogy az EA egyik főguruja nyilatkozott, hogy változtatni akarnak a tucatjátékokon alapuló stratégián.

    Egyébként is, egy rakás sikeres játékot kiadott már az EA. Persze mint kiadó közreműködött, de akkor is, a játékfejlesztők a kiadóval szerződnek, és ha sz@r játékot írnak, az a kiadónak is profitvesztés.

    Tudsz mondani manapság olyan játékot, ami ötletességben lever bármilyen, nemrég készült EA játékot?

    Mert én nem.

    Bioware? Mit csináltak? Ugyanazt amit az EA.
    24 Neverwinter nights meg BG, aztán volt egy MDK-juk, abból gyorsan összekalapáltak egy második részt.

    A Bioware semmit sem mutatott fel, tucatjátékokat csináltak ők is, rátelepedtekerre a fantasy-vonalra és ott is maradtak.
  • lammaer #31
    BF 2142-ben vannak alienek? Nem rémlik hogy találkoztam volna velük :)
  • Inquisitor #30
    "Nem tudom miért kell annyira félni az EA -től? Ez a rózsaszín mázos én pici pónim hozzáállás nem annyira jellemző az EA-re, mint ahogyan egyesek más fórumokon beállítják.
    Lásd: Vampire Bloodlines, vagy a hentelős Starship Troopers"

    Azért félünk annyira, mert akit a kezei közé kaspott céget azt vagy szétdarabolta vagy a tagjai sikítva menekültek az EA karmai közül a marha nagy szabadság miatt ... aki kevesen meg "életbenmaradtak" azok gyárthatják a szar kétmillimodik részeket.
    A két felhozott játék:
    Vampire - A kiadó sietette a kiadást, eredmény (EA-tól sok ilyen játék jön!) félkész bughegyes progi, hiába volt jó
    Starship Troopers - Kalap kaki, meg is bukott

    De van ott még szuperszarul optimalizált Battlefield sorozat, ami szépen elment ötletes jó FPS-ből egy "csináljunk olyat mint a többiek" irányba. Ha az UT-ben és a QW-ben alienek vannak, akkor a Battlefield 2142-ben is az lesz. Pont.
  • Tinman #29
    "valjon a ea ellen mikor indul mar olyasmi mint a microszoft ellen amcsiba. oszak mar fel. mja holnap nm lesz jo zsuka a piacon csak gagyi zsuka."

    Nem ártana egy trösztellenes per az EA ellen, mint ami Amerikában zajlott a MS ellen. Szeretném, ha megszűnne. Aggódom amiatt, hogy egy nap arra kell ébrednem, hogy egyetlen jó játék sem lesz csak színvonal alatti.

    Hát nem értesz newhungariul? Ez menő... vagy nem?
  • AzUs #28
    Aki ezt értette kérem jelezzen és magyarázza el