Alex
Az EA felvásárolta a BioWare-t
Az Electronic Arts 860 millió dollárért felvásárolta a BioWare és a Pandemic Studios fejlesztőstudiók anyacégét.
A The Wall Street Journal neves üzleti lap beszámolója szerint a VG Holdings megvételével mindkét fejlesztőstudió az EA tulajdonába kerül, az ügylet januárban zárul le. Ez a társaság 25 éves történetének legnagyobb felvásárlása, és általa tíz fejlesztés alatt lévő játékhoz jut, mint például a Mass Effect és a Mercenaries 2: World in Flames, hat jogait pedig teljes mértékben a VG Holdings birtokolja. (Az EA stratégiája szerint játékai jogain nem szívesen osztozik filmkiadókkal vagy más partnerekkel.) A vállalat 620 millió dollárt készpénzben fizet ki a VG Holdings részvényeseinek, a többit részvényopciók formájában teljesíti.
A BioWare főként a Baldur's Gate és a Neverwinter Nights szerepjáték sorozatokról ismert, a Pandemic Studios pedig Star Wars játékokról és a Mercenaries sorozatáról. "Az üzlettel hatalmas tehetségek kerülnek az EA-hoz" - nyilatkozta Frank Gibeau, az EA Games elnöke. "Piaci helyzetünk annyira megerősödik, mint az EA történetében még soha."
Az üzlet különösen bonyolult volt, mivel az EA a VG Holdings céget az Elevation Partners vállalattól veszi meg, annak alapítója pedig John Riccitiello, aki az EA elnök-vezérigazgatója volt 1997-től 2004-ig. A cégtől távozása után a befektetőcéghez igazolt, és felügyelte a két játékfejlesztő felvásárlását (akkoriban még csak 300 millió dollárt értek), míg idén áprilisban ismét az EA elnöke nem lett, azaz most Riccitiello korábbi vállalatának cégeit veszi meg az EA.
"Számtalan vállalatot vizsgáltunk meg, és már évek óta figyeljük ezeket a studiókat" - nyilatkozta az EA pénzügyi igazgatója, Warren Jenson. "A legprofibb és a legjobb minőségű kreatív szervezetek közé tartoznak. A felvásárlás betömi a játékkínálatunkban lévő rést: eddig alul voltunk reprezentálva a szerepjáték, akció és kaland sítlusokban" - tette hozzá Jenson. Kiemelte, hogy ezek a kategóriák képezik az észak-amerikai játékeladások 36, és az európai játékpiac 29 százalékát. Külön kitért arra, hogy a lépéssel az EA betörhet az MMO piacra, mivel a BioWare már fejleszt egy még bejelentetlen játékot. Az EA reményei szerint a két cég 300 milliós bevételt fog elérni 2009-ben és 2010-ben, azaz a befektetés gyorsan megtérülhet.
A The Wall Street Journal neves üzleti lap beszámolója szerint a VG Holdings megvételével mindkét fejlesztőstudió az EA tulajdonába kerül, az ügylet januárban zárul le. Ez a társaság 25 éves történetének legnagyobb felvásárlása, és általa tíz fejlesztés alatt lévő játékhoz jut, mint például a Mass Effect és a Mercenaries 2: World in Flames, hat jogait pedig teljes mértékben a VG Holdings birtokolja. (Az EA stratégiája szerint játékai jogain nem szívesen osztozik filmkiadókkal vagy más partnerekkel.) A vállalat 620 millió dollárt készpénzben fizet ki a VG Holdings részvényeseinek, a többit részvényopciók formájában teljesíti.
A BioWare főként a Baldur's Gate és a Neverwinter Nights szerepjáték sorozatokról ismert, a Pandemic Studios pedig Star Wars játékokról és a Mercenaries sorozatáról. "Az üzlettel hatalmas tehetségek kerülnek az EA-hoz" - nyilatkozta Frank Gibeau, az EA Games elnöke. "Piaci helyzetünk annyira megerősödik, mint az EA történetében még soha."
Az üzlet különösen bonyolult volt, mivel az EA a VG Holdings céget az Elevation Partners vállalattól veszi meg, annak alapítója pedig John Riccitiello, aki az EA elnök-vezérigazgatója volt 1997-től 2004-ig. A cégtől távozása után a befektetőcéghez igazolt, és felügyelte a két játékfejlesztő felvásárlását (akkoriban még csak 300 millió dollárt értek), míg idén áprilisban ismét az EA elnöke nem lett, azaz most Riccitiello korábbi vállalatának cégeit veszi meg az EA.
"Számtalan vállalatot vizsgáltunk meg, és már évek óta figyeljük ezeket a studiókat" - nyilatkozta az EA pénzügyi igazgatója, Warren Jenson. "A legprofibb és a legjobb minőségű kreatív szervezetek közé tartoznak. A felvásárlás betömi a játékkínálatunkban lévő rést: eddig alul voltunk reprezentálva a szerepjáték, akció és kaland sítlusokban" - tette hozzá Jenson. Kiemelte, hogy ezek a kategóriák képezik az észak-amerikai játékeladások 36, és az európai játékpiac 29 százalékát. Külön kitért arra, hogy a lépéssel az EA betörhet az MMO piacra, mivel a BioWare már fejleszt egy még bejelentetlen játékot. Az EA reményei szerint a két cég 300 milliós bevételt fog elérni 2009-ben és 2010-ben, azaz a befektetés gyorsan megtérülhet.