Gyurkity Péter
Egymillió dollár egy WoW rajongói lapért
A játékosok által birtokolt javak, a nem játékos karakterek, varázslatok és küldetések keresését megkönnyítő Wowhead a hírek szerint egymillió dollárért kelt el. Az új tulajdonos meglehetősen jól ismert ezekben a körökben.
Az állítólagos felvásárlásról elsőként egy blogbejegyzés tudósított, amelyben rögtön a valószínű árat is megnevezte a szerző: ez értesülései szerint 1 és 1,5 millió (!) dollár között volt, amely ha nem is rekord a rajongói oldalak történetében, de mindenképpen figyelemreméltó összeg és jól jelzi a WoW-ban rejlő lehetőségeket és az érdeklődés méreteit. A tranzakciót azóta az oldalon is megerősítették, a felvásárló pedig az Affinity Media, amely már több hasonló portálra is rátette a kezét.
A Wowhead elsősorban annak köszönhette népszerűségét, hogy a riválisokhoz hasonlóan lehetővé tette a játékban fellelhető tárgyak, küldetések, varázslatok,nem játékos karakterek és egyéb finomságok közötti kereséseket és mindezt egyszerűen, letisztult kezelőfelülettel. Jóval később indult, mint a nagy riválisok - így például a Thottbot és az Allakhazam - ám rögtön óriási népszerűségre tett szert, amit kitűnően jelzett az óriási látogatottság. Nem mellékesen teljesen ingyenes volt, ellentétben például az Allakhazammal, amely a népszerű szolgáltatásokért már tagdíjat igényelt.
A jövőben azonban szinte testvéroldalként működik majd a három portál, közös tulajdonosuk ugyanis az Affinity Media, amely többek között a játékban található tárgyak kereskedelmére, értékesítésére szakosodott IGE anyacége is. Ez utóbbi ugyan némi vita tárgya, egyesek szerint ugyanis a kapcsolat már nem olyan szoros a két cég között, mások viszont úgy vélekednek, hogy a felvásárlásokhoz szükséges tőkét az Affinity biztosítja, így kétségbevonhatatlan a szoros együttműködés.
Az biztos, hogy a portál megszerzésével a legnépszerűbb szolgáltatások mind egy kézben egyesültek. Azt, hogy ez mekkora üzlet, jól példázza a felvásárlás összege, illetve az a tény, hogy az oldalakon - elsősorban persze az értékesítéssel foglalkozókon - nagyobb összegek cserélnek gazdát, mint a Second Life-ban, amely pedig szinte egyedüliként teszi lehetővé a pénznemek konvertálását. A játékokat kiadó cégek pedig nem perlik be őket, főként azért, mert ez számukra is komoly veszteséget jelentene.
Az állítólagos felvásárlásról elsőként egy blogbejegyzés tudósított, amelyben rögtön a valószínű árat is megnevezte a szerző: ez értesülései szerint 1 és 1,5 millió (!) dollár között volt, amely ha nem is rekord a rajongói oldalak történetében, de mindenképpen figyelemreméltó összeg és jól jelzi a WoW-ban rejlő lehetőségeket és az érdeklődés méreteit. A tranzakciót azóta az oldalon is megerősítették, a felvásárló pedig az Affinity Media, amely már több hasonló portálra is rátette a kezét.
A Wowhead elsősorban annak köszönhette népszerűségét, hogy a riválisokhoz hasonlóan lehetővé tette a játékban fellelhető tárgyak, küldetések, varázslatok,nem játékos karakterek és egyéb finomságok közötti kereséseket és mindezt egyszerűen, letisztult kezelőfelülettel. Jóval később indult, mint a nagy riválisok - így például a Thottbot és az Allakhazam - ám rögtön óriási népszerűségre tett szert, amit kitűnően jelzett az óriási látogatottság. Nem mellékesen teljesen ingyenes volt, ellentétben például az Allakhazammal, amely a népszerű szolgáltatásokért már tagdíjat igényelt.
A jövőben azonban szinte testvéroldalként működik majd a három portál, közös tulajdonosuk ugyanis az Affinity Media, amely többek között a játékban található tárgyak kereskedelmére, értékesítésére szakosodott IGE anyacége is. Ez utóbbi ugyan némi vita tárgya, egyesek szerint ugyanis a kapcsolat már nem olyan szoros a két cég között, mások viszont úgy vélekednek, hogy a felvásárlásokhoz szükséges tőkét az Affinity biztosítja, így kétségbevonhatatlan a szoros együttműködés.
Az biztos, hogy a portál megszerzésével a legnépszerűbb szolgáltatások mind egy kézben egyesültek. Azt, hogy ez mekkora üzlet, jól példázza a felvásárlás összege, illetve az a tény, hogy az oldalakon - elsősorban persze az értékesítéssel foglalkozókon - nagyobb összegek cserélnek gazdát, mint a Second Life-ban, amely pedig szinte egyedüliként teszi lehetővé a pénznemek konvertálását. A játékokat kiadó cégek pedig nem perlik be őket, főként azért, mert ez számukra is komoly veszteséget jelentene.