Berta Sándor
Rohamosan bővül a játékok piaca
A Pricewaterhose Coopers könyvvizsgáló és tanácsadó cég legfrissebb előrejelzése szerint a következő években az európai számítógépes játékpiac meghatározóvá válhat.
Európában a játékipar forgalma 2011-ig 10,2 százalékkal nőhet - derült ki a PwC által készített elemzésből. A vállalat hasonló mértékű növekedést prognosztizált a Közel-Kelet és Afrika esetében is, ugyanakkor szerintük az Egyesült Államokban és Ázsiában ez a folyamat némileg kisebb mértékű lesz. Az európai játékpiac értéke jelenleg 9,4 milliárd dollár, ez a szám 2011-re 15,4 milliárd dollárra fog változni, míg az Egyesült Államok esetében ugyanez a szám várhatóan 12,5 milliárd dollár lesz.
Az európai növekedést az elemzők elsősorban annak tulajdonítják, hogy számos országban, köztük leginkább Nagy-Britanniában és Németországban egyre többen vásárolnak számítógépes és videojátékokat és ez a tendencia a jövőben is megmarad. A német piac a következő években átlagosan 9,7 százalékkal nőhet és a forgalma 2011-re elérheti a 3,4 milliárd dollárt. Nagy-Britanniában az utóbbi már most elérte a 2,8 milliárd dollárt és a szakemberek 2011-re 11,2 százalékos átlagos éves növekedést jósoltak. Franciaországban pedig a növekedés évente átlagosan 10,2 százalékos lesz.
Mindez különösen annak a tükrében érdekes, hogy a három országban, de különösen Németországban az elmúlt hónapokban ismét fellángolt a vita a keményebb játékok betiltásáról és valószínű a terület minden eddiginél szigorúbb szabályozása.
Az elemzők szerint a növekedés elsősorban az online programoknak köszönhető, amelyek az elmúlt években kétségtelenül óriási fejlődésen mentek át és így egyre több cég érdeklődését keltették fel. Az internetes játékok másik nagy előnye, hogy a PC- vagy a videojátékoknál jóval gyorsabban fejlődnek és új célközönséget jelentenek a gyártók számára. Európában tavaly az online játékok forgalma már elérte az 1,2 milliárd dollárt és ez az összeg öt év múlva már akár 3,6 milliárd dollár is lehet.
Az internetes programok területén bekövetkező robbanás főleg a szélessávú internethozzáférések rohamos terjedésének köszönhető. A PwC felmérése alapján 2002-ben még csak az internetezők 5 százaléka volt tagja valamelyik internetes játékközösségnek, 2006-ban ez az arány már elérte a tíz százalékot, 2011-re pedig 15 százalék is lehet. Hasonlóan dinamikusan fejlődik a mobil játék terület is, amelyre a következő években szintén meghatározó szerep várhat. A szakemberek azt jósolták, hogy a mobil játékpiac forgalma 2011-re megközelítheti a 3,1 milliárd dollárt.
Európában a játékipar forgalma 2011-ig 10,2 százalékkal nőhet - derült ki a PwC által készített elemzésből. A vállalat hasonló mértékű növekedést prognosztizált a Közel-Kelet és Afrika esetében is, ugyanakkor szerintük az Egyesült Államokban és Ázsiában ez a folyamat némileg kisebb mértékű lesz. Az európai játékpiac értéke jelenleg 9,4 milliárd dollár, ez a szám 2011-re 15,4 milliárd dollárra fog változni, míg az Egyesült Államok esetében ugyanez a szám várhatóan 12,5 milliárd dollár lesz.
Az európai növekedést az elemzők elsősorban annak tulajdonítják, hogy számos országban, köztük leginkább Nagy-Britanniában és Németországban egyre többen vásárolnak számítógépes és videojátékokat és ez a tendencia a jövőben is megmarad. A német piac a következő években átlagosan 9,7 százalékkal nőhet és a forgalma 2011-re elérheti a 3,4 milliárd dollárt. Nagy-Britanniában az utóbbi már most elérte a 2,8 milliárd dollárt és a szakemberek 2011-re 11,2 százalékos átlagos éves növekedést jósoltak. Franciaországban pedig a növekedés évente átlagosan 10,2 százalékos lesz.
Mindez különösen annak a tükrében érdekes, hogy a három országban, de különösen Németországban az elmúlt hónapokban ismét fellángolt a vita a keményebb játékok betiltásáról és valószínű a terület minden eddiginél szigorúbb szabályozása.
Az elemzők szerint a növekedés elsősorban az online programoknak köszönhető, amelyek az elmúlt években kétségtelenül óriási fejlődésen mentek át és így egyre több cég érdeklődését keltették fel. Az internetes játékok másik nagy előnye, hogy a PC- vagy a videojátékoknál jóval gyorsabban fejlődnek és új célközönséget jelentenek a gyártók számára. Európában tavaly az online játékok forgalma már elérte az 1,2 milliárd dollárt és ez az összeg öt év múlva már akár 3,6 milliárd dollár is lehet.
Az internetes programok területén bekövetkező robbanás főleg a szélessávú internethozzáférések rohamos terjedésének köszönhető. A PwC felmérése alapján 2002-ben még csak az internetezők 5 százaléka volt tagja valamelyik internetes játékközösségnek, 2006-ban ez az arány már elérte a tíz százalékot, 2011-re pedig 15 százalék is lehet. Hasonlóan dinamikusan fejlődik a mobil játék terület is, amelyre a következő években szintén meghatározó szerep várhat. A szakemberek azt jósolták, hogy a mobil játékpiac forgalma 2011-re megközelítheti a 3,1 milliárd dollárt.