Gyurkity Péter

Jövőre csúszik a Vista SP1

Az amerikai igazságügyi minisztérium által június végén elkészített és a napokban közzétett dokumentumból derült ki, hogy a Microsoft csak a első javítócsomag bétáját fejezi be idén.

A minisztérium által összeállított dokumentum ugyanis többek között kitér az első javítócsomagra is, amelyre jónéhány szoftverfejlesztő és hardvergyártó cég is megmentőként tekint. Emlékezhetünk arra, hogy olyan nagy cégek mint az Intel és számos játék fejlesztője is kijelentette, hogy az SP1 megjelenéséig nem hajlandó foglalkozni a vadonatúj operációs rendszerrel emiatt pedig számos üzleti szoftver és játék nem fut problémamentesen a Vista alatt.

Az eredeti tervekben késő őszi megjelenést emlegettek, a jól értesültek pedig október-november tájára várták a végleges verzió elkészültét és felbukkanását. A dokumentumból azonban kiderül, hogy ennél rosszabb a helyzet, bár a korábbi példák alapján ez valószínűleg nem sokak számára szolgál meglepetésként. Elég csak a Vista korábbi kálváriájára és folyamatos halasztgatásaira gondolni, hiszen maga az operációs rendszer is sokat késett.

A módosított útiterv szerint - legalábbis ez áll az igazságügyi minisztérium jelentésében - a Service Pack 1 bétája, vagyis előzetes verziója legkorábban az év végén készülhet el. Mindez azt jelenti, hogy a végleges változat mindenképpen jövőre csúszik át, tehát akik a kompatibilitás javítására, illetve a meglévő szoftverek problémamentes futtatására vágynak, azoknak 2008 elejéig várniuk kell. Ennek lehetőségét ugyan már június végén megpendítettük, ám csak mostanra vált biztossá, hogy a Microsoft bevállalja a csúszást.

Az SP1 egyébként a kezdeti gyermekbetegségek leküzdésében segít majd, remélhetőleg megoldja a meghajtókkal kapcsolatos gondokat, könnyebb átmenetet biztosít a korábbi Windows verziókról és egyúttal növeli az operációs rendszer biztonságát is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sanyix #50
    Lehet, de ezek szerint dx-re van több fasz programozó...
  • A1274815 #49
    DX támogatású kártya; D3D shader képességek; OpenGL shader képességek
    DX7; Vertex Shader 1.0; Vertex Shader 1.0, (nvidia: Register Combiner, ATI: nincs bővítés d3d7-hez képest)
    DX8.0; Vertex Shader 1.1, Pixel Shader 1.0, 1.1, 1.2, 1.3; Vertex Shader 1.1, (nvidia: Register Combiner + Texture Shader, ATI: Fragment Shader)
    DX8.1; Vertex shader 1.1, Pixel Shader 1.4; OpenGL-nél nvidia esetén új bővítés a Register Combinerekhez, ATI alatt nem szükséges változtatás (Geforce 4Ti kártyáknak csak részleges 1.4-es SM támogatásuk van, normálisan mind OpenGL, mind D3D alá az FX sorozatban lesz)
    DX9: SM2.0; SM2.0 (nvidia alatt 2.0+)
    DX9a: SM2.0a, SM2.0x (ATI alatt a 9700, 9600, 9800 sorozatban mardt továbbra is az SM2.0); SM2.0 (nvidia alatt 2.0+)
    DX9b: SM2.0a, SM2.0b, (ATI X800-as srozatban, de ott is csak részleges) SM2.0x, OpenGL alatt nincs változás
    DX9c: SM2.0-SM3.0, SM2.0-SM3.0
    DX9Ex: SM2.0-SM3.0 + Ultra Buffer, SM2.0-SM3.0
    DX10: SM4.0 + Ultra Buffer + GPU alátal támogatott GPU multi tasking/multithreading + előlátott renderelés + felfevő vertex buffer; SM4.0 + előlátott renderelés + felfevő vertex buffer
  • A1274815 #48
    "De pl én anno sokat láttam a "pixel shader 1.4 required, this program will close". Opengl-nél ilyenkor annyit láttam, PS 1.4, not available, shader off és ment tovább a program. DX-en meg a szokásos, hogy menjél azt vegyé új kártyát megoldás. De itt nem 4 generációs különbségekről beszélek, hanem max 2-ről."

    Ez nem az OpenGL-től vagy a D3D-től függ ha szépen végig gondolod. OpenGL-nél és D3D-nél is szépen le lehet kérdezni az elérhető funkciókat és annak megfelelő részt elindítani. Ha egy program nem teszi meg akkor az a programozó sara.
  • A1274815 #47
    "Télleg a Mac-emen (aláírás) hogyan műxik mindez?"

    Itt most konkrétan mit akarsz kérdezni?
  • cloud.strife #46
    Télleg a Mac-emen (aláírás) hogyan műxik mindez?
  • Sanyix #45
    Linuxon wine alatt futtatam pár opengl-es, de csak vindózra készített programot(shader 3.0-át is használnák, de mivel a kártyám csak 2.0-ás, így azt, de úgytudom az sem ogl 1.1-hez tartozik), és hát mindnél natívan futott az ogl kód, így szinte nem is ment lassabban linuxon emulálva, mint vindózon natívan.
  • Sanyix #44
    Ennyi erővel azt is írhattad volna hogy próbáljak meg s3trio64-en shader 4.0-ás cuccokat futtatni. Persze hogy nem fog menni, mert az a különbség már túl nagy, a kártya nem tud semmit, ugyan ez a helyzet dx10 vs dx6 kártyánál.
    De pl én anno sokat láttam a "pixel shader 1.4 required, this program will close". Opengl-nél ilyenkor annyit láttam, PS 1.4, not available, shader off és ment tovább a program. DX-en meg a szokásos, hogy menjél azt vegyé új kártyát megoldás. De itt nem 4 generációs különbségekről beszélek, hanem max 2-ről.
  • tommyg #43
    http://winportal.net/?id=1040
  • Su0my #42
    Biztonságos szó használata egy olyan szoftverre, amelyet a MicroSoft fejlesztett? Hmm, érdekes elgondolás...

    Ha megbízol benne, te bajod :)

  • Su0my #41
    "Tehat a vista nem lassu, csak nagyon sok ramot (rendszer+video) eszik"

    Tehát lassú. Optimalizálatlan S Z A R ! ! !