Berta Sándor
Másolásvédelem nélküli ingyen zene reklámmegszakítással
A We7 nevű letöltési portállal kavarná fel az online zenei piac jelenlegi állóvizét Peter Gabriel. Az elképzelések szerint a zeneszámokat digitális másolásvédelem (DRM) nélkül kínálják majd MP3 formátumban, ugyanakkor rövid reklámokat fognak tartalmazni.
A Peter Gabriel, Steve Purdham befektető és John Taysom pénzügyi szakértő által közösen alapított oldalnak egyelőre még csak bétatesztje zajlik, a hivatalos nyitás időpontja idén június ötödike. Jelenleg a regisztrált felhasználók alig egy tucat dal közül választhatnak, melyek között Herbie Hancock, Coolio és a Bananarama együttes zeneszámai vannak.
Az MP3 formátumú fájlokat bármilyen zenelejátszón meg lehet hallgatni, nincsen digitális másolásvédelmük és szabadon továbbadhatók. Az elképzelések szerint a MediaGraft technológia segítségével minden dalba tíz másodperc reklámot fognak integrálni, de a felhasználók négy hét után akár úgy is dönthetnek majd, hogy megvásárolják az őket érdeklő nótákat.
A cég jelenleg is tárgyalásokat folytat számos kiadóval és zenésszel, így júniusra várhatóan már több ezer dal közül válogathatnak majd a látogatók. A tervek szerint a kínálat eléri majd a 250 000 zeneszámot. Kérdéses ugyanakkor, hogy sikerül-e majd megállapodni és ha igen, milyen feltételekkel a nagy kiadókkal (Sony BMG, Warner Music, Universal Music), amelyek eddig nem lelkesedtek a másolásvédelem nélküli zenei fájlok ötletéért. Az EMI és az Apple ugyanakkor áprilisban jelentette be, hogy DRM nélküli zeneszámok is elérhetők lesznek a kínálatukban. Nemrég pedig az Amazon is hasonlóképpen döntött.
Örömteli, hogy nemcsak a már befutott előadók, de akár az új együttesek és zenészek is megjelentethetik majd az alkotásaikat a honlapon. Igaz, a daloknak meg kell felelniük az úgynevezett We7-"Tastemaker-Community" kritériumainak, vagyis csak a valóban jó zeneszámok kerülhetnek be a kínálatba.
Peter Gabriel úgy véli, hogy mindenki jól jár a We7 elindulásával, hiszen a felhasználók végre korlátozások nélkül hallgathatnak zenét, az előadóművészek pedig hozzájuthatnak az őket megillető bevételekhez. A projekt mottója "Don't steal it, We7 it" lett, mert jelezni akarták, hogy van más út is az illegális fájlcserélés és a drága albumok megvásárlása mellett. Az énekes előtt egyébként nem ismeretlen az online zenei iparág, hiszen 1999-ben társalapítója volt az OD2 internetes zenei cégnek, amit később a Loudeye, majd a Nokia vásárolt meg.
A Peter Gabriel, Steve Purdham befektető és John Taysom pénzügyi szakértő által közösen alapított oldalnak egyelőre még csak bétatesztje zajlik, a hivatalos nyitás időpontja idén június ötödike. Jelenleg a regisztrált felhasználók alig egy tucat dal közül választhatnak, melyek között Herbie Hancock, Coolio és a Bananarama együttes zeneszámai vannak.
Az MP3 formátumú fájlokat bármilyen zenelejátszón meg lehet hallgatni, nincsen digitális másolásvédelmük és szabadon továbbadhatók. Az elképzelések szerint a MediaGraft technológia segítségével minden dalba tíz másodperc reklámot fognak integrálni, de a felhasználók négy hét után akár úgy is dönthetnek majd, hogy megvásárolják az őket érdeklő nótákat.
A cég jelenleg is tárgyalásokat folytat számos kiadóval és zenésszel, így júniusra várhatóan már több ezer dal közül válogathatnak majd a látogatók. A tervek szerint a kínálat eléri majd a 250 000 zeneszámot. Kérdéses ugyanakkor, hogy sikerül-e majd megállapodni és ha igen, milyen feltételekkel a nagy kiadókkal (Sony BMG, Warner Music, Universal Music), amelyek eddig nem lelkesedtek a másolásvédelem nélküli zenei fájlok ötletéért. Az EMI és az Apple ugyanakkor áprilisban jelentette be, hogy DRM nélküli zeneszámok is elérhetők lesznek a kínálatukban. Nemrég pedig az Amazon is hasonlóképpen döntött.
Örömteli, hogy nemcsak a már befutott előadók, de akár az új együttesek és zenészek is megjelentethetik majd az alkotásaikat a honlapon. Igaz, a daloknak meg kell felelniük az úgynevezett We7-"Tastemaker-Community" kritériumainak, vagyis csak a valóban jó zeneszámok kerülhetnek be a kínálatba.
Peter Gabriel úgy véli, hogy mindenki jól jár a We7 elindulásával, hiszen a felhasználók végre korlátozások nélkül hallgathatnak zenét, az előadóművészek pedig hozzájuthatnak az őket megillető bevételekhez. A projekt mottója "Don't steal it, We7 it" lett, mert jelezni akarták, hogy van más út is az illegális fájlcserélés és a drága albumok megvásárlása mellett. Az énekes előtt egyébként nem ismeretlen az online zenei iparág, hiszen 1999-ben társalapítója volt az OD2 internetes zenei cégnek, amit később a Loudeye, majd a Nokia vásárolt meg.