Gyurkity Péter
Nem sok esélyt jósolnak a Zune lejátszóknak
Miközben a Microsoft egyszerre három szegmenst céloz meg új hordozható zenelejátszóival, elemzők szerint nem sok esélyük van komoly versenyt támasztani az Apple iPod-családjával szemben.
Ezen véleményének adott hangot többek között James McQuivey, a Forrester Research elemzője, aki szerint a szoftvercég megközelítése nem ideális. Redmond ugyanis egyszerre három különböző szegmenst céloz meg a hamarosan megjelenő új változatokkal: a csúcskategóriás hordozható videólejátszókat, a mainstream vonalba tartozó zenelejátszókat, valamint az olcsó, lebutított készülékek kategóriáját, ahová például az iPod Shuffle is tartozik.
Erről Chris Stephenson, a Zune népszerűsítéséért felelős marketingigazgató számolt be egy interjúban, amelyben kiemelte, hogy mindhárom vonalon egyszerre törekednek az Apple előnyének csökkentésére. "A Zune lejátszókra mint széles, mindenkinek szóló szórakoztatói ajánlatként gondolunk. Hamarosan agresszív terjeszkedési stratégiával jelenünk meg számos szegmensben" - magyarázta Stephenson. Elmondása szerint a következő hónapban megismerhetjük e stratégia néhány elemét, valamint az új lejátszókat, amelyek közül néhányat már korábban szemügyre vehettünk.
Elemzők ugyanakkor nem sok esélyt adnak a terjeszkedési törekvéseknek, kiemelve, hogy a széles kínálat helyett elsőként a középkategóriás eszközök terén kellene előrenyomulnia a cégnek. Ezt flash-alapú és merevlemezes változatok egy időben történő piacra dobásával érhetnék el, amely kellőképpen kibővítené a vásárlói bázist - ez később már megfelelő lenne az újabb fejlesztések fogadására. Ezzel a megközelítéssel változtatni lehetne a jelenlegi helyzeten, amelyben a Microsoft nem sok babért arathat, hiszen egyelőre nem tudja megközelíteni az iPod sikerét.
Részleteket egyelőre nem árultak el, de azt már tudni lehet, hogy a Wi-Fi funkciók kibővítésén fáradoznak a redmondi mérnökök. Szóba került itt a gyors zeneletöltés lehetősége a nyilvános "hotspotoknál", valamint a tartalom szinkronizálása az otthoni PC-vel, amely jelenleg nem elérhető, hiszen a felhasználók legfeljebb egymás hordozható lejátszóinak anyagait csereberélhetik. Kérdés azonban, hogy mindez elegendő lesz-e az újabb vásárlók elcsábítására - az elemzők szerint nem.
Ezen véleményének adott hangot többek között James McQuivey, a Forrester Research elemzője, aki szerint a szoftvercég megközelítése nem ideális. Redmond ugyanis egyszerre három különböző szegmenst céloz meg a hamarosan megjelenő új változatokkal: a csúcskategóriás hordozható videólejátszókat, a mainstream vonalba tartozó zenelejátszókat, valamint az olcsó, lebutított készülékek kategóriáját, ahová például az iPod Shuffle is tartozik.
Erről Chris Stephenson, a Zune népszerűsítéséért felelős marketingigazgató számolt be egy interjúban, amelyben kiemelte, hogy mindhárom vonalon egyszerre törekednek az Apple előnyének csökkentésére. "A Zune lejátszókra mint széles, mindenkinek szóló szórakoztatói ajánlatként gondolunk. Hamarosan agresszív terjeszkedési stratégiával jelenünk meg számos szegmensben" - magyarázta Stephenson. Elmondása szerint a következő hónapban megismerhetjük e stratégia néhány elemét, valamint az új lejátszókat, amelyek közül néhányat már korábban szemügyre vehettünk.
Elemzők ugyanakkor nem sok esélyt adnak a terjeszkedési törekvéseknek, kiemelve, hogy a széles kínálat helyett elsőként a középkategóriás eszközök terén kellene előrenyomulnia a cégnek. Ezt flash-alapú és merevlemezes változatok egy időben történő piacra dobásával érhetnék el, amely kellőképpen kibővítené a vásárlói bázist - ez később már megfelelő lenne az újabb fejlesztések fogadására. Ezzel a megközelítéssel változtatni lehetne a jelenlegi helyzeten, amelyben a Microsoft nem sok babért arathat, hiszen egyelőre nem tudja megközelíteni az iPod sikerét.
Részleteket egyelőre nem árultak el, de azt már tudni lehet, hogy a Wi-Fi funkciók kibővítésén fáradoznak a redmondi mérnökök. Szóba került itt a gyors zeneletöltés lehetősége a nyilvános "hotspotoknál", valamint a tartalom szinkronizálása az otthoni PC-vel, amely jelenleg nem elérhető, hiszen a felhasználók legfeljebb egymás hordozható lejátszóinak anyagait csereberélhetik. Kérdés azonban, hogy mindez elegendő lesz-e az újabb vásárlók elcsábítására - az elemzők szerint nem.