Gyurkity Péter
Nem tülekednek a vásárlók a Zune lejátszókért
Elmaradt a nagy roham az Egyesült Államokban, ahol kedden debütált a Microsoft saját hordozható lejátszója és online zeneboltja. Az Apple-nek egyelőre nincs mitől tartania, a szoftvercég is lassú erősödéssel számol.
A Reuters beszámolója szerint a tengerentúli boltokban nem tapasztaltak óriási érdeklődést a Microsoft hordozható lejátszója iránt, amit pedig Redmond az iPod első igazi kihívójaként igyekezett eladni az elemzők és a potenciális vásárlók körében. A legtöbb üzletben lézengtek az érdeklődők, és a felhajtás ellenére alacsony forgalomról számolhattak be. Nagy az egyetértés abban a tekintetben, hogy a kihívónak sok idejébe - a Microsoftnak pedig dollármilliókba - kerülhet a lassú építkezés, a megfelelő bázis kiépítése.
Az alacsony érdeklődést jól mutatja, hogy a nagy üzletekben tucatokban mérték az eladott Zune lejátszókat. A Best Buy két vásárlóról számolt be a nyitást követően, az első három óra alatt pedig összesen 20 példány talált gazdára. A Virgin Megastore fontosabbnak tartotta az árufeltöltést, mit hogy alkalmazottakat vezényeljen az előre bekészített kivetítőkhöz a vásárlók kérdéseinek megválaszolására. A polcokra még ki sem rakták a készülékeket, a CompUSA pedig egyáltalán nem is kapott az első sorozatból. Utóbbinál mintegy 15 érdeklődőről számoltak be, akik üres kézzel voltak kénytelenek távozni.
A nap általános kérdése egyébként az iPod és a Zune különbségeire vonatkozott, a vásárlók leginkább arra voltak kíváncsiak, hogy mi különbözteti meg a két platformot egymástól. Ez lehet a tájékozatlanság jele - pedig a Microsoft szokásához híven jól kihasználta a média adta lehetőségeket -, illetve utalás arra, hogy nem sikerült megfelelően kihangsúlyozni a kihívó előnyeit az Apple egyeduralkodójával szemben. Ez utóbbi eddig 70 millió példányban kelt el és az észak-amerikai piac 75 százalékát uralja.
Az elemzők egy része elmarasztalja a Microsoftot a lejátszó mérete, illetve a zenebolt bonyolultabb kezelése miatt, mások viszont vonzónak tartják a méretes kijelzőt és a készülék egyszerű használatát. A vélemények egy ponton egyeznek: eszerint a szoftvercég több évet és súlyos pénzeket lesz kénytelen áldozni a térhódításra, hogy valóban eséllyel vegyék fel a küzdelmet az iPod/iTunes kettőssel szemben.
A Reuters beszámolója szerint a tengerentúli boltokban nem tapasztaltak óriási érdeklődést a Microsoft hordozható lejátszója iránt, amit pedig Redmond az iPod első igazi kihívójaként igyekezett eladni az elemzők és a potenciális vásárlók körében. A legtöbb üzletben lézengtek az érdeklődők, és a felhajtás ellenére alacsony forgalomról számolhattak be. Nagy az egyetértés abban a tekintetben, hogy a kihívónak sok idejébe - a Microsoftnak pedig dollármilliókba - kerülhet a lassú építkezés, a megfelelő bázis kiépítése.
Az alacsony érdeklődést jól mutatja, hogy a nagy üzletekben tucatokban mérték az eladott Zune lejátszókat. A Best Buy két vásárlóról számolt be a nyitást követően, az első három óra alatt pedig összesen 20 példány talált gazdára. A Virgin Megastore fontosabbnak tartotta az árufeltöltést, mit hogy alkalmazottakat vezényeljen az előre bekészített kivetítőkhöz a vásárlók kérdéseinek megválaszolására. A polcokra még ki sem rakták a készülékeket, a CompUSA pedig egyáltalán nem is kapott az első sorozatból. Utóbbinál mintegy 15 érdeklődőről számoltak be, akik üres kézzel voltak kénytelenek távozni.
A nap általános kérdése egyébként az iPod és a Zune különbségeire vonatkozott, a vásárlók leginkább arra voltak kíváncsiak, hogy mi különbözteti meg a két platformot egymástól. Ez lehet a tájékozatlanság jele - pedig a Microsoft szokásához híven jól kihasználta a média adta lehetőségeket -, illetve utalás arra, hogy nem sikerült megfelelően kihangsúlyozni a kihívó előnyeit az Apple egyeduralkodójával szemben. Ez utóbbi eddig 70 millió példányban kelt el és az észak-amerikai piac 75 százalékát uralja.
Az elemzők egy része elmarasztalja a Microsoftot a lejátszó mérete, illetve a zenebolt bonyolultabb kezelése miatt, mások viszont vonzónak tartják a méretes kijelzőt és a készülék egyszerű használatát. A vélemények egy ponton egyeznek: eszerint a szoftvercég több évet és súlyos pénzeket lesz kénytelen áldozni a térhódításra, hogy valóban eséllyel vegyék fel a küzdelmet az iPod/iTunes kettőssel szemben.