Gyurkity Péter
Híroldallá alakul a Netscape.com
Az AOL leányvállalata internetes oldalának átalakítása mellett döntött. Az új híroldal a hagyományos megoldások, illetve a blogok és hírgyűjtők vonásait ötvözi magában, az olvasók által beküldött újdonságokkal.
A megújult Netscape.com már elérhető, igaz, egyelőre béta verzióban, míg a végleges változat július 1-én indul útjára. Az AOL egyfajta hibrid hírportált képzel el, amely egyaránt magában foglalja a szerkesztők és az olvasók által beküldött tartalmakat, és külön csapat végezné ezek véleményezését, formálását és ellenőrzését.
Jason Calacanis, az AOL által nemrég felvásárolt Weblogs társalapítója a Cnetnek adott interjúban merész és kockázatos lépésként értékelte az átalakítást. Elmondása szerint mindenképpen olyan portált szerettek volna létrehozni, amely bizonyos mértékben az olvasókat is bevonja a folyamatba, ám eközben nagy hangsúlyt helyeznek a hitelességre, a beküldött információk valódiságára. Ennek érdekében külön, profi és amatőr újságírókból álló csapat végzi a hírek ellenőrzését, végleges megformálását, miközben véleményükkel egészítik ki az egyes bejegyzéseket. "Ez az újságírás egy teljesen új formája" - jelentette ki Calacanis.
Szakértők érdekes kísérletként értékelik a lépést, szerintük az AOL a kevésbé látogatott Netscape oldalon szeretné kipróbálni, milyen hatásokkal járna saját portáljának hasonló átalakítása. A témák nagy választékával és a hibrid megoldással igyekeznek magukat elkülöníteni a nehézsúlyú szereplőktől, mint például a Yahoo és a Google News - az olvasók videókat tölthetnek fel az egyes hírekhez, chatelhetnek az Anchor csapat tagjaival és véleményezhetik a bejegyzéseket. Az már más kérdés, hogy a ritkábban látogatott portál milyen eséllyel tudja magára felhívni a figyelmet - áprilisban 12,3 millió amerikai látogatót regisztráltak, ami eltörpül a Yahoo 128, az MSN 102 és az AOL 87 milliója mellett.
A böngésző fejlesztéséről mostanában nem sokat hallani. Az áprilisi adatok szerint az egykor oly népszerű Netscape részesedése alig haladta meg az 1 százalékot, és legújabb, 8.1-es verziója sem vált túlságosan vonzóvá a felhasználók körében.
A megújult Netscape.com már elérhető, igaz, egyelőre béta verzióban, míg a végleges változat július 1-én indul útjára. Az AOL egyfajta hibrid hírportált képzel el, amely egyaránt magában foglalja a szerkesztők és az olvasók által beküldött tartalmakat, és külön csapat végezné ezek véleményezését, formálását és ellenőrzését.
Jason Calacanis, az AOL által nemrég felvásárolt Weblogs társalapítója a Cnetnek adott interjúban merész és kockázatos lépésként értékelte az átalakítást. Elmondása szerint mindenképpen olyan portált szerettek volna létrehozni, amely bizonyos mértékben az olvasókat is bevonja a folyamatba, ám eközben nagy hangsúlyt helyeznek a hitelességre, a beküldött információk valódiságára. Ennek érdekében külön, profi és amatőr újságírókból álló csapat végzi a hírek ellenőrzését, végleges megformálását, miközben véleményükkel egészítik ki az egyes bejegyzéseket. "Ez az újságírás egy teljesen új formája" - jelentette ki Calacanis.
Szakértők érdekes kísérletként értékelik a lépést, szerintük az AOL a kevésbé látogatott Netscape oldalon szeretné kipróbálni, milyen hatásokkal járna saját portáljának hasonló átalakítása. A témák nagy választékával és a hibrid megoldással igyekeznek magukat elkülöníteni a nehézsúlyú szereplőktől, mint például a Yahoo és a Google News - az olvasók videókat tölthetnek fel az egyes hírekhez, chatelhetnek az Anchor csapat tagjaival és véleményezhetik a bejegyzéseket. Az már más kérdés, hogy a ritkábban látogatott portál milyen eséllyel tudja magára felhívni a figyelmet - áprilisban 12,3 millió amerikai látogatót regisztráltak, ami eltörpül a Yahoo 128, az MSN 102 és az AOL 87 milliója mellett.
A böngésző fejlesztéséről mostanában nem sokat hallani. Az áprilisi adatok szerint az egykor oly népszerű Netscape részesedése alig haladta meg az 1 százalékot, és legújabb, 8.1-es verziója sem vált túlságosan vonzóvá a felhasználók körében.