Berta Sándor
A kanadai zenészek nem kérnek a másolásvédelmekből
Megalakult egy új kanadai zenei érdekvédelmi szervezet. A Canadian Music Creator Coalition (CMCC) tagjai elsősorban olyan zenészek, együttesek, zeneszerzők és szövegírók, akik elutasítják a zeneipari jogvédők harcát például a fájlcserélők ellen.
A CMCC egyaránt elítéli a fájlcserélő hálózatok és a felhasználók elleni kampányokat és razziákat, valamint nem ért egyet a digitális másolásvédelmek alkalmazásával sem. A művészek azért alakították meg a szövetséget, mert úgy vélik, a jelenlegi zeneipari jogvédő szervezetek nem az előadók, hanem a saját maguk érdekeit képviselik és csak az a fontos a számukra, hogy minél nagyobb bevételt tudjanak elérni.
Az új érdekképviselet ezzel szemben csak és kizárólag az előadók érdekeit veszi figyelembe. A zenészek egyik legfontosabb üzenete pedig az, hogy a zeneipar ne bántsa a felhasználókat. Szerintük mindig csak őket felejtik el megkérdezni a fontos kérdésekben, pedig ha ők nem lennének, nem működne az egész iparág és nem lenne szükség jogvédőkre és szerzői jogra sem. A kanadai szövetség tagjai között nem csak kezdő vagy kevésbé ismert előadók és zenekarok vannak, hanem többek között Juno- (kanadai zenei díj) és Grammy-díj nyertes, több tízmillió lemezt eladó énekesek és együttesek is, mint a Barenaked Ladies, Sarah McLachlan, Chantel Kreviazuk, a Sum 41 és Avril Lavigne.
A CMCC elítél minden olyan törekvést, aminek célja a még nagyobb haszonszerzés vagy a rajongók meghurcolása, meggyanúsítása és bűnözőkként való beállítása. Ezenkívül a szervezet fontosnak tartja egy korszerű szerzői jogi szabályozás elkészítését és alkalmazását, valamint azt, hogy a kanadai kormány védje meg a zenészeket és a felhasználókat a zeneipar túlkapásaitól.
Avril Lavigne és társai nem értenek egyet a digitális másolásvédelmek alkalmazásával sem, mivel azok szerintük nem a zeneszámokat védik meg, hanem a kiadók technológiáit. Ráadásul a vásárlóknak joguk kell, hogy legyen egy általuk megvásárolt albumról biztonsági másolatot készíteni, hiszen ha például egy CD megkarcolódik nem várható el, hogy az illető újra elmenjen a boltba és megvegye a lemezt.
Az előadók szeretnék azt is elérni, hogy a kiadók ne a külföldi alkotók érdekeit képviseljék, hanem többet foglalkozzanak a helyi zenészekkel. Amennyiben pedig erre a kiadók nem hajlandók, akkor találja meg a segítségnyújtás módját a kanadai kormány.
A CMCC egyaránt elítéli a fájlcserélő hálózatok és a felhasználók elleni kampányokat és razziákat, valamint nem ért egyet a digitális másolásvédelmek alkalmazásával sem. A művészek azért alakították meg a szövetséget, mert úgy vélik, a jelenlegi zeneipari jogvédő szervezetek nem az előadók, hanem a saját maguk érdekeit képviselik és csak az a fontos a számukra, hogy minél nagyobb bevételt tudjanak elérni.
Az új érdekképviselet ezzel szemben csak és kizárólag az előadók érdekeit veszi figyelembe. A zenészek egyik legfontosabb üzenete pedig az, hogy a zeneipar ne bántsa a felhasználókat. Szerintük mindig csak őket felejtik el megkérdezni a fontos kérdésekben, pedig ha ők nem lennének, nem működne az egész iparág és nem lenne szükség jogvédőkre és szerzői jogra sem. A kanadai szövetség tagjai között nem csak kezdő vagy kevésbé ismert előadók és zenekarok vannak, hanem többek között Juno- (kanadai zenei díj) és Grammy-díj nyertes, több tízmillió lemezt eladó énekesek és együttesek is, mint a Barenaked Ladies, Sarah McLachlan, Chantel Kreviazuk, a Sum 41 és Avril Lavigne.
A CMCC elítél minden olyan törekvést, aminek célja a még nagyobb haszonszerzés vagy a rajongók meghurcolása, meggyanúsítása és bűnözőkként való beállítása. Ezenkívül a szervezet fontosnak tartja egy korszerű szerzői jogi szabályozás elkészítését és alkalmazását, valamint azt, hogy a kanadai kormány védje meg a zenészeket és a felhasználókat a zeneipar túlkapásaitól.
Avril Lavigne és társai nem értenek egyet a digitális másolásvédelmek alkalmazásával sem, mivel azok szerintük nem a zeneszámokat védik meg, hanem a kiadók technológiáit. Ráadásul a vásárlóknak joguk kell, hogy legyen egy általuk megvásárolt albumról biztonsági másolatot készíteni, hiszen ha például egy CD megkarcolódik nem várható el, hogy az illető újra elmenjen a boltba és megvegye a lemezt.
Az előadók szeretnék azt is elérni, hogy a kiadók ne a külföldi alkotók érdekeit képviseljék, hanem többet foglalkozzanak a helyi zenészekkel. Amennyiben pedig erre a kiadók nem hajlandók, akkor találja meg a segítségnyújtás módját a kanadai kormány.