Berta Sándor
Ingyenes lesz a Word és a Windows?
A Microsoftnál jelenleg is vizsgálják annak a lehetőségét, hogy miként lehetne a cég szoftverei közül többet is ingyenessé tenni és az így kieső bevételeket vagy azok egy részét reklámokból fedezni.
A tervek szerint ingyenessé válna a Word szövegszerkesztő, a Money pénzügyi alkalmazás és maga a Windows operációs rendszer is. A kiszivárgott részletekről a CNet informatikai portál számolt be. A közzétett belső dokumentum szerint a redmondi szoftveróriásnál egyre inkább fontolgatják, hogy átállnak a szoftverek reklámbevételekkel történő támogatására.
"Az online reklámpiac egyre dinamikusabban fejlődik, ezért el kell gondolkoznunk ezen az alternatíván" - áll az anyagban. Az írást két kutató és az MSN részleg egyik munkatársa közösen készítette el az egyik olyan belső rendezvényre, amikor Bill Gates és a cég más vezetői azért ülnek össze, hogy új utakat találjanak a szoftverpiacon a Microsoft számára. A dokumentum valódiságát időközben megerősítette a vállalat is, azt azonban közölték, hogy ez csak egy javaslatokat tartalmazó anyag, döntés még az ügyben nem született.
Érdekesség ugyanakkor, hogy nemrég a cég két olyan szolgáltatást is bejelentett a Windows Live és az Office Live személyében, amelyeket már részben a reklámbevételekből finanszíroznak. "Amennyiben konkurenseink programjaik olyan verzióit is kiadják, amelyek ingyenesek, akkor nekünk is el kell gondolkoznunk ezen és ki kell adnunk a mi szoftvereink ingyenes változatait is" - áll a dokumentumban. Mivel jelenleg egy szoftver eladása után átlagosan csupán 9 dollárt bevételt kap a vállalat, nem látszik megoldhatatlan feladatnak, hogy ezt az összeget később akár az online vagy a szoftverekbe épített reklámbevételekből is betermelje a cég.
A tervek szerint ingyenessé válna a Word szövegszerkesztő, a Money pénzügyi alkalmazás és maga a Windows operációs rendszer is. A kiszivárgott részletekről a CNet informatikai portál számolt be. A közzétett belső dokumentum szerint a redmondi szoftveróriásnál egyre inkább fontolgatják, hogy átállnak a szoftverek reklámbevételekkel történő támogatására.
"Az online reklámpiac egyre dinamikusabban fejlődik, ezért el kell gondolkoznunk ezen az alternatíván" - áll az anyagban. Az írást két kutató és az MSN részleg egyik munkatársa közösen készítette el az egyik olyan belső rendezvényre, amikor Bill Gates és a cég más vezetői azért ülnek össze, hogy új utakat találjanak a szoftverpiacon a Microsoft számára. A dokumentum valódiságát időközben megerősítette a vállalat is, azt azonban közölték, hogy ez csak egy javaslatokat tartalmazó anyag, döntés még az ügyben nem született.
Érdekesség ugyanakkor, hogy nemrég a cég két olyan szolgáltatást is bejelentett a Windows Live és az Office Live személyében, amelyeket már részben a reklámbevételekből finanszíroznak. "Amennyiben konkurenseink programjaik olyan verzióit is kiadják, amelyek ingyenesek, akkor nekünk is el kell gondolkoznunk ezen és ki kell adnunk a mi szoftvereink ingyenes változatait is" - áll a dokumentumban. Mivel jelenleg egy szoftver eladása után átlagosan csupán 9 dollárt bevételt kap a vállalat, nem látszik megoldhatatlan feladatnak, hogy ezt az összeget később akár az online vagy a szoftverekbe épített reklámbevételekből is betermelje a cég.