Mortimer
Kevesebb ingyenes szolgáltatás az Interneten
[Reuters] Az internetezők a múlthéten ledöbbenhettek, hiszen a Napster, az a cég, akinek a neve egyet jelentett az ingyenes zenével, bejelentette, hogy hamarosan előfizetési díjat kíván szedni a szolgáltatásáért cserébe.
Az új trendek, a piaci szabályok szerint félő, hogy hamarosan más, eddig ingyenes szolgáltatások is így járhatnak. Ennek oka, hogy a szűkülő reklámpiac egyszerűen képtelen eltartani a teljes Webet, és azokat az ingyen igénybe vehető lehetőségeket, melyek komoly pénzeket spóroltak meg eddig a felhasználóknak.
"Az embereknek rá kell jönniük, hogy az ingyenesség nem tarthat örökké." - mondta Dan Campi, a Punch Networks-től. A Punch Networks egy olyan programot forgalmaz, melynek segítségével fájlokat oszthatunk meg a Weben. A cég nemrég tért át az előfizetési díjas rendszerre.
A Napster-rel ellentétben, aki azért döntött az előfizetési díjas rendszer mellett, mert különben a kiadók egyszerűen bezáratták volna a céget, a nagyobb vállalkozások, így Yahoo, vagy az America Online, azért szűntetik be ingyenes szolgáltatásaikat, mert ezt megtehetik. Az emberek fizetni fognak.
"Hamarosan nem kell többet a reklámbevételekre támaszkodnunk." - nyilatkozta Bob Visse, a Microsoft MSN Internetes portáltól.
Az új trendek, a piaci szabályok szerint félő, hogy hamarosan más, eddig ingyenes szolgáltatások is így járhatnak. Ennek oka, hogy a szűkülő reklámpiac egyszerűen képtelen eltartani a teljes Webet, és azokat az ingyen igénybe vehető lehetőségeket, melyek komoly pénzeket spóroltak meg eddig a felhasználóknak.
"Az embereknek rá kell jönniük, hogy az ingyenesség nem tarthat örökké." - mondta Dan Campi, a Punch Networks-től. A Punch Networks egy olyan programot forgalmaz, melynek segítségével fájlokat oszthatunk meg a Weben. A cég nemrég tért át az előfizetési díjas rendszerre.
A Napster-rel ellentétben, aki azért döntött az előfizetési díjas rendszer mellett, mert különben a kiadók egyszerűen bezáratták volna a céget, a nagyobb vállalkozások, így Yahoo, vagy az America Online, azért szűntetik be ingyenes szolgáltatásaikat, mert ezt megtehetik. Az emberek fizetni fognak.
"Hamarosan nem kell többet a reklámbevételekre támaszkodnunk." - nyilatkozta Bob Visse, a Microsoft MSN Internetes portáltól.