Spencer
Legyen minden ingyen az Interneten!
Lehet szó filmről, zenéről, az Internetezők, ha tehetik, nem fizetnek a letöltésekért. Ha pedig nincs lehetőség egy-egy tartalom ingyenes beszerzésére, csak akkor vásárolnak, ha ingyen belepillanthatnak, belehallgathatnak a kiszemelt filmbe, zenébe stb. Az ingyenes "minta" iránti igény alapvetőnek számít.
Miközben az Internetes médiaóriások arra törekednek, hogy még több fizető tagot szerezzenek, a legújabb felmérések szerint az Internetezők előbb ingyenes források után kutatnak, csak a végső esetben fizetnek.
Az Amerikai Egyesül Államok lakosságának több mint a fele rendelkezik Internet-hozzáféréssel. Nagyrészük úgy gondolja, hogy a Web mindenhez ingyenesen biztosítja a hozzáférést. A legtöbb felhasználó megtagadja azokat a tartalmakat, melyekért fizetni kellene, de a megkérdezettek 92 százaléka az Internet-hozzáférés adóját sem kívánná befizetni.
Ez a hozzáállás nem jó hír azoknak a cégeknek, melyek mostanság kívánják bevezetni az alkalmankénti fizetés rendszerét, melynek alapötlete, hogy a felhasználó a megtekintett tartalmak után egy bizonyos összeget juttat el a tartalomszolgáltatóhoz.
Az emberek nagyon egyszerűen reagáltak a felmérés során feltett kérdésekre. A megkérdezettek 77 százaléka közölte, hogy nem fizetne pénzt a letöltött információk, képek, hangok, videók, és játékok után.
"Kiderült, hogy a szellemi termékek alkotói és a felhasználók között komoly nézeteltérés van. Az előbbi csoport szeretné, ha az emberek fizetnének, az utóbbi csoportba tartozók viszont mindent ingyen akarnak." - mondta Gary Shapiro, a felmérést készítő CEA ügyvezetője.
Az Internetes vállalkozások ennek ellenére úgy gondolják, hogy az előfizetők száma rohamosan növekedni fog a jövőben. Így vélekedik az AOL is.
"A cég hiszi, hogy egy olyan aranybánya tetején csücsül, amiből már csak az aranyat kell kibányászni. Amíg az AOL Internet-szolgáltatására egyre többen jelentkeznek, addig a cég azt fogja hinni, hogy a felhasználók természetesen más szolgáltatásaikra is befizetnek majd." - mondta John Corcoran, a CIBC World Markets elemzője.
Jó hír is van!
Természetesen mindenki tisztában van azzal, hogy nem adható minden ingyen, még az Interneten sem. A cégek a felmérés ellenére sem kezdenek majd el tömegesen jótékonykodni, de talán csökkentik majd az áraikat!
A vizsgálat során a felhasználók legtöbbje elmondta, hogy abban az esetben, ha a szolgáltatásokat a megfelelő áron kínálják, hajlandóak fizetni.
Az ingyenességet az támasztja alá, hogy az elemzés szerint az ingyenesen elérhető tartalmak arra ösztönzik az embereket, hogy vásároljanak. Így van ez például a zene esetében, ahol a megkérdezettek 33 százaléka mondta, hogy több zenét vásárolnának, ha belehallgathatnának az album néhány dalába online...
Miközben az Internetes médiaóriások arra törekednek, hogy még több fizető tagot szerezzenek, a legújabb felmérések szerint az Internetezők előbb ingyenes források után kutatnak, csak a végső esetben fizetnek.
Az Amerikai Egyesül Államok lakosságának több mint a fele rendelkezik Internet-hozzáféréssel. Nagyrészük úgy gondolja, hogy a Web mindenhez ingyenesen biztosítja a hozzáférést. A legtöbb felhasználó megtagadja azokat a tartalmakat, melyekért fizetni kellene, de a megkérdezettek 92 százaléka az Internet-hozzáférés adóját sem kívánná befizetni.
Ez a hozzáállás nem jó hír azoknak a cégeknek, melyek mostanság kívánják bevezetni az alkalmankénti fizetés rendszerét, melynek alapötlete, hogy a felhasználó a megtekintett tartalmak után egy bizonyos összeget juttat el a tartalomszolgáltatóhoz.
Az emberek nagyon egyszerűen reagáltak a felmérés során feltett kérdésekre. A megkérdezettek 77 százaléka közölte, hogy nem fizetne pénzt a letöltött információk, képek, hangok, videók, és játékok után.
"Kiderült, hogy a szellemi termékek alkotói és a felhasználók között komoly nézeteltérés van. Az előbbi csoport szeretné, ha az emberek fizetnének, az utóbbi csoportba tartozók viszont mindent ingyen akarnak." - mondta Gary Shapiro, a felmérést készítő CEA ügyvezetője.
Az Internetes vállalkozások ennek ellenére úgy gondolják, hogy az előfizetők száma rohamosan növekedni fog a jövőben. Így vélekedik az AOL is.
"A cég hiszi, hogy egy olyan aranybánya tetején csücsül, amiből már csak az aranyat kell kibányászni. Amíg az AOL Internet-szolgáltatására egyre többen jelentkeznek, addig a cég azt fogja hinni, hogy a felhasználók természetesen más szolgáltatásaikra is befizetnek majd." - mondta John Corcoran, a CIBC World Markets elemzője.
Jó hír is van!
Természetesen mindenki tisztában van azzal, hogy nem adható minden ingyen, még az Interneten sem. A cégek a felmérés ellenére sem kezdenek majd el tömegesen jótékonykodni, de talán csökkentik majd az áraikat!
A vizsgálat során a felhasználók legtöbbje elmondta, hogy abban az esetben, ha a szolgáltatásokat a megfelelő áron kínálják, hajlandóak fizetni.
Az ingyenességet az támasztja alá, hogy az elemzés szerint az ingyenesen elérhető tartalmak arra ösztönzik az embereket, hogy vásároljanak. Így van ez például a zene esetében, ahol a megkérdezettek 33 százaléka mondta, hogy több zenét vásárolnának, ha belehallgathatnának az album néhány dalába online...