Berta Sándor

Szociális alapítványt hozott létre a Google

A Google.org vagy más néven a Google Alapítvány az első olyan karitatív szervezet, amit a vállalat létrehozott. Az alapítvány három fő területre akarja koncentrálni a tevékenységét: a szegénység elleni harcra, az alternatív energiák népszerűsítésére és a környezetvédelemre.

A Google.org tőkéjét a Google részvényeinek tíz százalékából biztosítják. Ez hozzávetőlegesen 92 millió dollárt jelent, mivel a részvények összértékét jelenleg 920 millió dollárra becsülik. "Nyereségünk és a cég értékének egy százaléka egy halom pénz, ami sok mindenre elég lehet és sok mindent lehet belőle támogatni. Arra kell koncentrálnunk, hogy a jelenlegi problémákra megoldásokat találjunk és ezáltal a jövő kérdéseire is megpróbáljunk válaszokat adni" - nyilatkozta Sheryl Sandberg, a Google online üzletkötéseiért és globális műveleteiért felelős alelnöke.

"Reméljük, hogy egyszer majd a Google-ról is úgy fognak megemlékezni világszerte, hogy ez egy olyan vállalat volt, amelyik segített leküzdeni a világ nagy problémáit és erre a pénzt sem sajnálta" - mondta a cég két, időközben már a világ húsz leggazdagabb embere között számon tartott alapítója, Szergej Brin és Larry Page. Az alapítvány a kiemelt területek támogatására a következő három esztendőben összesen 175 millió dollárt akar fordítani. A Google.org azonban nemcsak segélyezne, de segélyszervezeteket is támogatna, akár tulajdonrészt is szerezne bennük, hogy így biztosítsa a jövőbeni fennmaradásukat és zökkenőmentes működésüket.

Az elmúlt években a Google 6 millió dollárt adott az Acumen Fund alapítványnak és a TechnoServe-nek (mindkét szervezet a szegénység ellen küzd), valamint további kétmillió dollárt juttatott az Egy laptop gyerekenként nevű kezdeményezésnek, amely a fejlődő országok gyermekeinek igyekszik jobb oktatási körülményeket teremteni. A cég ezenkívül 850 különböző civil, szociális, társadalmi és segélyszervezetnek biztosít évről évre ingyenes reklámlehetőséget az online keresőjében 33 millió dollár értékben. A Google tehát bebizonyította, hogy segíteni, támogatni sokféleképpen, nem csak pénzadományokkal lehet.

Szerencsére a hazánkban lévő cégek is egyre inkább növelik társadalmi szerepvállalásukat, például a távközlési cégek szoktak jeleskedni a természeti katasztrófák utáni segély- és adománygyűjtésben. Így volt ez legutóbb a tavaszi mátravidéki természeti katasztrófa utáni helyreállítási munkák segítésekor is, amikor négy hazai távközlési szolgáltató vagyis a Pannon GSM, a Magyar Telekom, a T-Mobile Magyarország és a Vodafone - követve az eddigi hagyományaikat - közös felhívást tett közzé. A cégek ügyfelei a 1749-es szám felhívásával, illetve a három mobilszolgáltató esetében egy SMS elküldésével 200 forinttal járulhattak hozzá a károsultak megsegítéséhez.

Az akciónak köszönhetően április 27-e és május 15-e között a közel hatvanezer beérkezett hívás és üzenet segítségével 11 millió 800 ezer forint gyűlt össze az ügyfelek felajánlásaiból. Idén ősszel pedig hasonló módon majdnem tízmillió forintot jutattak a székelyföldi természeti katasztrófa elszenvedőinek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Piscator #11
    Na igen, a Google kitünik a többi cég közül!

    Hasonló a Danone: szivesen támogatok mindenkit, de reklámfogásnak minősítem a rákos gyerekes reklámjait, amennyiben ezért veszik többen a termékeiket, ugye milyen aljas és ügyes?
  • Piscator #10
    Vigyázat, nagy üzlet, nagy reklám a karitítivság is manapság, de örülök, hogy a világ szegényeinek csepegtetnek pár fillért.

    Nemzetiszocilaista fröcsögés: szerintem érdemesebb lenne a saját országunknak adományozni, nem távoli idegeneknek, azoknak alig seígt, szívtelenség tán, de a hazai adomány visszaforog, nekünk soha se segítenek, a felszabadítást nem nevezném annak.
    Visszás szociólógiai jelenség, ami nálunk van: küldünk pár smst- lelkiismeret nyugtatásul, de MAGYAR hajléktalanra nem költünk, túl közeli és éles a probléma.
  • benczurzs #9
    Az emelt díjas sms fele a szolgáltatóé.
    A maradékból osztozik a "tulajdonos", és az operátor.
    Az az operátor, aki szerződésben áll a telefonos cégekkel.
    Ezért a "tulajdonos", aki csinálja / csináltatja az egészet, ezért kap keveset. Az operátortól függ, mennyit.
  • BlackRose #8
    Na így esetleg OK, de azért ez nem az amit a cikkben olvashatunk...
  • Cat #7
    "We committed one percent of our profits and equity toward that vision."

    "We established the Google Foundation, funded it with $90 million and have made a few initial commitments."

    http://googleblog.blogspot.com/2005/10/about-googleorg.html
  • Inquisitor #6
    Biztos ez az 50%? Valaki olyat regélt, hogy egy 180Ft-os SMS-ből a címzett valami 40-et kap meg csak ...
  • Macc #5
    raadasul, az SMS-ek dijabol 50% a szolgaltatoe, tehat ugy tamogattak ~12 millioval a karosultakat, hogy kozben ugyanennyit zsebre is tettek!!! Hu micsoda nemes cselekedet!
  • Macc #4
    Azok csak mondanak egy szot, ok meg penzt utalnak. De lehet en vagyok naiv.
  • Macc #3
    Hat itt altalaban bajok soktak lenni a szamokkal:)
    Amugy a Google-t ilyen szempontbol szeretem, teccik amiket tamogat.

    Mas: a magyar tevkozlesi szolgaltatok meg bekaphatjak, lof***t sem tamogatnak, lehetoseget adnak, hogy az emberek tamogassanak ennyi. Nem forditottak a nyeresegukbol 2 fillert sem adomanyozasra!!!!
  • Axon #2
    "Az alapítvány három fő területre akarja koncentrálni a tevékenységét: a szegénység elleni harcra, az alternatív energiák népszerűsítésére és a környezetvédelemre"

    Ez számomra nagyon úgy hangzik, mint amikor a szépségkirálynő választáson a szőke nullagyú cicababák kijelenetik, hogy ők a világbékéért kűzdenek :-)