Berta Sándor
340 milliónál is több iPod eladásával számol az Apple
Az 1980-as években a Sony piacra dobott egy walkman nevű terméket. A hordozható, fejhallgatós kazettásmagnó elképesztő siker lett, 340 millió darabot adtak el belőle. Ennek a rekordnak a megdöntésére készülnek az amerikai Apple vezetői.
Az Apple két vezető menedzsere Jon Rubinstein és Phil Schiller magabiztosan nyilatkozott az iPod zenelejátszó jelenlegi és jövőbeni sikeréről a Berliner Zeitung nevű német lapnak. "Úgy vélem, az iPodból jóval többet fogunk tudni eladni, mint egykor a Sony a walkmanből. Nem szabad elfelejteni, hogy az iPod - a walkmanhez képest - kevésbé számít tömegterméknek. A mi lejátszónk ugyanis egy összetett rendszer része, amelyben van hardver és szoftver is és ne feledkezzünk meg az iTunes internetes zenei bolthálózatról sem. Részben ebben a komplexitásban rejlik az iPod sikere. A készüléknek jelenleg több mint 50 százalékos piaci részesedése van Japánban és Nagy-Britanniában, valamint 40 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet az Egyesült Államokban a hordozható zenei lejátszók piacán" - nyilatkozta Jon Rubinstein, az iPod-részleg vezetője.
A szakember ugyanakkor hozzátette, hogy ő személy szerint nem hisz a konzolok, a digitális fényképezőgépek, a mobiltelefonok és a hordozható lejátszók egy készülékké való összeolvadásában. Rubinstein meg is indokolta a véleményét, mely összecseng Steve Jobs múltheti nyilatkozatával: " Bárki nézzen szét a konyhájában. Hol látunk olyan kenyérpirítót, ami kávét is tud főzni? Ennek a titka egyszerű: a kombinált, több funkciós termékek soha sem olyan jók az egyes területeken, mint a speciálisan egy-egy feladatra kifejlesztett eszközök. S hiába vannak a mobiltelefonokban digitális kamerák, az emberek többsége mégis szívesebben használja a külön készülékeket a fotók elkészítésére."
Rubinstein kitért a Motorola iTunes-mobiltelefonjára is. "Ez egy kísérleti eszköz, nem szabad azt hinni, hogy egy ilyen készülék képes lenne kiváltani az iPodot. Ugyan tud tárolni száz zeneszámot, viszont a zenelejátszóra az egész gyűjteményem felfér."
Az interúból kiderült az is, hogy bár az Apple korábban rendszeresen beépítette a WLAN-adaptereket a készülékeibe, ez azonban közel sem lesz így a WiMAX esetében. "Nem tartjuk sokra a WiMAX-ot, hiszen az európai mobilszolgáltatók éppen most dobtak dobnak ki egy halom pénzt az UMTS-hálózatokra és ennek fényében az Egyesült Államokban is kérdéses a WiMAX sikere" - mondta Rubinstein.
"A WLAN megoldott egy problémát, aminek következtében bárki - legyen szó cégekről vagy magán felhasználókról - képessé váltak akár a falakon át is, vezeték nélkül információkat továbbítani vagy információkat cserélni. Jelenleg úgy tűnik, hogy a WiMAX ellenben csak a távközlési vállalatok számára lesz érdekes, hiszen nagy távolságra tudják majd vezeték nélkül továbbítani az adatokat" - osztotta kollégája véleményét Phil Schiller.
Az Apple két vezető menedzsere Jon Rubinstein és Phil Schiller magabiztosan nyilatkozott az iPod zenelejátszó jelenlegi és jövőbeni sikeréről a Berliner Zeitung nevű német lapnak. "Úgy vélem, az iPodból jóval többet fogunk tudni eladni, mint egykor a Sony a walkmanből. Nem szabad elfelejteni, hogy az iPod - a walkmanhez képest - kevésbé számít tömegterméknek. A mi lejátszónk ugyanis egy összetett rendszer része, amelyben van hardver és szoftver is és ne feledkezzünk meg az iTunes internetes zenei bolthálózatról sem. Részben ebben a komplexitásban rejlik az iPod sikere. A készüléknek jelenleg több mint 50 százalékos piaci részesedése van Japánban és Nagy-Britanniában, valamint 40 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet az Egyesült Államokban a hordozható zenei lejátszók piacán" - nyilatkozta Jon Rubinstein, az iPod-részleg vezetője.
A szakember ugyanakkor hozzátette, hogy ő személy szerint nem hisz a konzolok, a digitális fényképezőgépek, a mobiltelefonok és a hordozható lejátszók egy készülékké való összeolvadásában. Rubinstein meg is indokolta a véleményét, mely összecseng Steve Jobs múltheti nyilatkozatával: " Bárki nézzen szét a konyhájában. Hol látunk olyan kenyérpirítót, ami kávét is tud főzni? Ennek a titka egyszerű: a kombinált, több funkciós termékek soha sem olyan jók az egyes területeken, mint a speciálisan egy-egy feladatra kifejlesztett eszközök. S hiába vannak a mobiltelefonokban digitális kamerák, az emberek többsége mégis szívesebben használja a külön készülékeket a fotók elkészítésére."
Rubinstein kitért a Motorola iTunes-mobiltelefonjára is. "Ez egy kísérleti eszköz, nem szabad azt hinni, hogy egy ilyen készülék képes lenne kiváltani az iPodot. Ugyan tud tárolni száz zeneszámot, viszont a zenelejátszóra az egész gyűjteményem felfér."
Az interúból kiderült az is, hogy bár az Apple korábban rendszeresen beépítette a WLAN-adaptereket a készülékeibe, ez azonban közel sem lesz így a WiMAX esetében. "Nem tartjuk sokra a WiMAX-ot, hiszen az európai mobilszolgáltatók éppen most dobtak dobnak ki egy halom pénzt az UMTS-hálózatokra és ennek fényében az Egyesült Államokban is kérdéses a WiMAX sikere" - mondta Rubinstein.
"A WLAN megoldott egy problémát, aminek következtében bárki - legyen szó cégekről vagy magán felhasználókról - képessé váltak akár a falakon át is, vezeték nélkül információkat továbbítani vagy információkat cserélni. Jelenleg úgy tűnik, hogy a WiMAX ellenben csak a távközlési vállalatok számára lesz érdekes, hiszen nagy távolságra tudják majd vezeték nélkül továbbítani az adatokat" - osztotta kollégája véleményét Phil Schiller.