Dojcsák Dániel
Nagyon nem fogy az iPod Nano
Az Apple hihetetlenül kicsi zenelejátszója az eladásokban is hű maradt méretéhez, hiszen az első heti eladások jóval alulmúlták a számításokat. Az Apple Insider tudomása szerint mindössze a kezdő készletek negyede fogyott el a hivatalos Apple boltokban.
Kaliforniában tucatnyi Apple Store rendelt több, mint 1400 darab iPod Nano-t, de szombatig csupán csak néhány száz darab fogyott boltonként. Ez komoly meglepetés, főként annak ellenére, hogy az elemzők és a média is pozitívan állt hozzá a kis eszközhöz. "A mi ellenőrzési kimutatásaink jók, ellentétben az iPod Nano kezdeti eladásaival" - mondta Shaw Wu, az Amerikai Technológiai Kutatóintézet egyik elemzője. "Biztosan meglepetés lesz az egységesen bizakodó befektetői közösségnek és a technológiai elemzőknek, akik azt gondolták, hogy a Nano óriási siker lesz." - tette hozzá.
Az elemző szerint a számos vizsgált Apple Store-ban csupán 200-500 darabot adtak el a kezdeti 1800-2500 darabos készletekből. Ráadásul bebizonyosodtak a korábbi feltételezések, hogy a fehér modellek szinte egyáltalán nem fogynak, a fekete dizájn eladásai jóval fölülmúlják a másikét. A legtöbb esetben a feketéből ötször annyit adnak el, de vannak helyek, ahol a különbség akár nyolcszoros is lehet. A probléma abból adódik, hogy ez éppen ellentétes az Apple elképzeléseivel, hiszen a gyártásnál minden ötödik fehér mellé készült egy fekete.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az amerikai piacokon még a méretek között sem egyenletes a fogyás, mert szinte csak a 4Gb-os modelleket veszik, így a legnépszerűbb variáció (4Gb-os fekete) hiánycikké is vált néhány helyen. Ettől függetlenül Wu azt gondolja, hogy az iPod Nano óriási és forradalmi termék, amely egyesíti az iPod Shuffle, Mini és Photo előnyeit. De véleménye szerint az Applenek a siker érdekében mindenképp át kell gondolnia a koncepciót és komoly változtatásokat kell eszközölnie az eladási stratégiákban. Ennek egyik biztos eszköze lehet, hogy a Nano árát egységesen, világszinten 50 dollárral csökkentenék, és az így kialakuló 150 és 200 dolláros szint már jóval csábítóbban hathat.
Az viszont biztos, hogy fehér festékből fog maradni az iPod gyárakban, ami akár az egységes Apple dizájn csődje is lehet.
Kaliforniában tucatnyi Apple Store rendelt több, mint 1400 darab iPod Nano-t, de szombatig csupán csak néhány száz darab fogyott boltonként. Ez komoly meglepetés, főként annak ellenére, hogy az elemzők és a média is pozitívan állt hozzá a kis eszközhöz. "A mi ellenőrzési kimutatásaink jók, ellentétben az iPod Nano kezdeti eladásaival" - mondta Shaw Wu, az Amerikai Technológiai Kutatóintézet egyik elemzője. "Biztosan meglepetés lesz az egységesen bizakodó befektetői közösségnek és a technológiai elemzőknek, akik azt gondolták, hogy a Nano óriási siker lesz." - tette hozzá.
Az elemző szerint a számos vizsgált Apple Store-ban csupán 200-500 darabot adtak el a kezdeti 1800-2500 darabos készletekből. Ráadásul bebizonyosodtak a korábbi feltételezések, hogy a fehér modellek szinte egyáltalán nem fogynak, a fekete dizájn eladásai jóval fölülmúlják a másikét. A legtöbb esetben a feketéből ötször annyit adnak el, de vannak helyek, ahol a különbség akár nyolcszoros is lehet. A probléma abból adódik, hogy ez éppen ellentétes az Apple elképzeléseivel, hiszen a gyártásnál minden ötödik fehér mellé készült egy fekete.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az amerikai piacokon még a méretek között sem egyenletes a fogyás, mert szinte csak a 4Gb-os modelleket veszik, így a legnépszerűbb variáció (4Gb-os fekete) hiánycikké is vált néhány helyen. Ettől függetlenül Wu azt gondolja, hogy az iPod Nano óriási és forradalmi termék, amely egyesíti az iPod Shuffle, Mini és Photo előnyeit. De véleménye szerint az Applenek a siker érdekében mindenképp át kell gondolnia a koncepciót és komoly változtatásokat kell eszközölnie az eladási stratégiákban. Ennek egyik biztos eszköze lehet, hogy a Nano árát egységesen, világszinten 50 dollárral csökkentenék, és az így kialakuló 150 és 200 dolláros szint már jóval csábítóbban hathat.
Az viszont biztos, hogy fehér festékből fog maradni az iPod gyárakban, ami akár az egységes Apple dizájn csődje is lehet.