SG.hu
A Netért tiltakozik a T-Online lépése ellen
Három szervezet, a NETÉRT, az Internetfejlesztési Alapítvány illetve az LME nyílt levéllel fordult a T-Online ADSL szerződésbontás ügyében az illetékes szervekhez.
Az IHM, a fogyasztóvédelem, az ISZT és a Magyar Telekom Rt. részére is elküldött levélben a Netért kifogásolja, hogy a T-Online körülbelül ötven előfizetőjének 60 napos felmondási idővel megszüntette addigi ADSL szerződését, mely lépés szerintük etikai és jogi szempontból is erősen kifogásolható.
"Az indoklásban gazdaságossági szempontokra hivatkozott a levél, majd, amint ezt később Simó György vezérigazgató úr az online médiának kifejtette, kiderült, hogy az érintett korlátlan adatforgalmi szerződéssel rendelkező felhasználók túl sok adatot (150-250 Gigabájtot havonta) forgalmaztak a szolgáltató hálózatán. Tudvalevő, hogy a Magyar Telekom Rt. (korábbi nevén Matáv Rt.), a T-Online Rt. anyavállalata, több ízben is sávszélességet duplázott az ADSL előfizetők részére. Ezzel lehetővé vált, hogy az előfizetők a fent megadott 150-250 gigabájt akár háromszorosát, bizonyos esetekben ötszörösét is forgalmazzák egy hónapban. Szerződés szerint természetesen - mivel a T-Online az Otthon csomagot (is) korlátlanként reklámozza, - kizárólag a technikai korlátok szabhat(ná)nak határt az ADSL felhasználóknak. Azt természetesen nem vitatjuk, hogy jogszerű a felmondás, de az indoklása az összes körülmény ismeretében elfogadhatatlan."
A Netért kiemeli, hogy az internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak fele mutat, ez az intézkedés azonban falat épít a fejlődés vívmányainak kihasználása és a felhasználók közé. Leszögezik, hogy az ügyfelek csupán a teljes kapacitás 30%-át használták ki, és semmilyen előzetes figyelmeztetést nem kaptak, tehát példát statuálva tudatták a többi ügyféllel, hogy a szolgáltatás túlzott kihasználása szerződésbontást von maga után.
Álláspontjuk szerint ez az intézkedés súlyosan veszélyezteti az előfizetői jogbiztonságot, és nézetük szerint nem elvárható az előfizetőtől, hogy a szolgáltatás igénybevétele során figyelembe vegye a szolgáltató saját működésére vonatkozó gazdaságossági szempontokat. Záró bekezdésükben a hatóságok közbelépését szorgalmazzák, hogy a a jövőben se élhessen hasonló eszközökkel, sem a T-Online Rt. sem más szolgáltató.
Az IHM, a fogyasztóvédelem, az ISZT és a Magyar Telekom Rt. részére is elküldött levélben a Netért kifogásolja, hogy a T-Online körülbelül ötven előfizetőjének 60 napos felmondási idővel megszüntette addigi ADSL szerződését, mely lépés szerintük etikai és jogi szempontból is erősen kifogásolható.
"Az indoklásban gazdaságossági szempontokra hivatkozott a levél, majd, amint ezt később Simó György vezérigazgató úr az online médiának kifejtette, kiderült, hogy az érintett korlátlan adatforgalmi szerződéssel rendelkező felhasználók túl sok adatot (150-250 Gigabájtot havonta) forgalmaztak a szolgáltató hálózatán. Tudvalevő, hogy a Magyar Telekom Rt. (korábbi nevén Matáv Rt.), a T-Online Rt. anyavállalata, több ízben is sávszélességet duplázott az ADSL előfizetők részére. Ezzel lehetővé vált, hogy az előfizetők a fent megadott 150-250 gigabájt akár háromszorosát, bizonyos esetekben ötszörösét is forgalmazzák egy hónapban. Szerződés szerint természetesen - mivel a T-Online az Otthon csomagot (is) korlátlanként reklámozza, - kizárólag a technikai korlátok szabhat(ná)nak határt az ADSL felhasználóknak. Azt természetesen nem vitatjuk, hogy jogszerű a felmondás, de az indoklása az összes körülmény ismeretében elfogadhatatlan."
A Netért kiemeli, hogy az internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak fele mutat, ez az intézkedés azonban falat épít a fejlődés vívmányainak kihasználása és a felhasználók közé. Leszögezik, hogy az ügyfelek csupán a teljes kapacitás 30%-át használták ki, és semmilyen előzetes figyelmeztetést nem kaptak, tehát példát statuálva tudatták a többi ügyféllel, hogy a szolgáltatás túlzott kihasználása szerződésbontást von maga után.
Álláspontjuk szerint ez az intézkedés súlyosan veszélyezteti az előfizetői jogbiztonságot, és nézetük szerint nem elvárható az előfizetőtől, hogy a szolgáltatás igénybevétele során figyelembe vegye a szolgáltató saját működésére vonatkozó gazdaságossági szempontokat. Záró bekezdésükben a hatóságok közbelépését szorgalmazzák, hogy a a jövőben se élhessen hasonló eszközökkel, sem a T-Online Rt. sem más szolgáltató.