Gyurkity Péter

A fejlődés lassulását várja az Nvidia

Az Nvidia vezérigazgatója egy interjúban elismerte, hogy a fejlettebb gyártástechnológia megnöveli az új kártyák piacra dobásához szükséges időt, ám az SLI révén nem kell lemondanunk a fejlődésről.

Jen-Hszun Huang, a grafikus processzorokat fejlesztő vállalat vezérigazgatója a Beyond3D oldalnak adott interjújában beszélt erről, ám emellett számos más témát is érintett. Huang kiemelkedő eredményként értékelte a G70 - a GeForce 7800 - kifejlesztését, ami végleg kiküszöböli az FX generáció, vagyis az NV30 hibáját, és újból növelheti a vállalat hírnevét. Elmondása szerint az új generáció esetében még mindig a 110 nanométeres gyártástechnológiát találták hatékonyabbnak, ezért nem merték vállalani a 90 nanométeres csíkszélesség bevezetését. A vezérigazgató úgy véli, hogy ez még a nagyobb költségek ellenére is helyes döntésnek bizonyult, és végeredményben kedvező a vásárlók számára, hiszen a vállalat kénytelen az eredeti áron értékesíteni termékét.

A fejlettebb gyártástechnológia alkalmazásával egy időben azonban a fejlesztés lassulásával számol a vállalat. A 90 nanométeres csíkszélességű chipek esetében ugyanis jóval több időt kénytelenek a fejlesztésre, illetve a sorozatgyártás beindítására fordítani, és ez hatással van az újabb generációk bemutatkozására is. A teljesítmény növeléséről azonban nem kell lemondanunk, igaz, ezt ezúttal nem fejlettebb kártyával, hanem a jelenlegi termékek kombinált alkalmazásával érhetjük el.

Huang példaként említette az SLI-technológiát, amely a lassú terjedés ellenére kezdi megtalálni helyét a piacon. Ezzel egy időben új megoldásokon dolgoznak, amelyek a képminőséget hivatottak javítani. Ezek közé tartozik a High Dynamic Range Rendering (HDR), amely már megtalálható a közép- és csúcskategóriában, és a Higher Order Surfaces, valamint a Procedural Textures technológia, amelyek szintén a minőségre, illetve a jobb tömörítésre helyezik a hangsúlyt. Ezen technológiák alkalmazásához viszont jókora teljesítményre van szükség: az Nvidia optimista a PC-piacot illetően, és ezt a területet továbbra is az innováció, a fejlődés kulcsfontosságú szegmenseként ítéli meg.

A vállalat azonban egyéb piacokon is lát lehetőséget a terjeszkedésre: az Nvidia végképp maga mögött hagyná a "VGA-vezérlő fejlesztő" elnevezést, és szeretne GPU-fejlesztővé előlépni, amely szintén jelzi a terjeszkedést, és a tágabb érdeklődési kört.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • UNREG #24
    De nézd meg, ott a háta mögött a Socom3 és a JakX plakátja, mind a kettő Sony game. :))
  • UNREG #23
    Pedig nem. :))

    Akit belinkeltél, az tényleg Huang, de a cikkben szereplő képen akkor is Kutaragi mosolyog.
  • TH448 #22
    Megnézheted a teszteket, általában messze nem hozza azt a teljesítményt, ha nincs sli-re optimalizálva a program...
    Arról meg, hogy 7800-at nem lehet kihasználni, futtass valami újat 1600*1200 fölött full antialising meg minden, aztán ha most megy is, hamarosan lesz, amihez kevés lesz, a kártya 2 év múlva többet ér, mint 5000, de 20e-nél semmiképp, most meg 150e körül van... Nekem nincs ennyi felesleges pénzem...
  • dez #21
    Nem tök mindegy, akkor már? Másrészt úgy egyben kell megvenned, nem két részletben.
  • dez #20
    Esetleg fantáziálás helyett meg kellene nézni a teszketet... Mi ez a butaság, hogy csak 3dmarkban jönne ki? És a programoknak sem kell külön támogatnia, csak be kell állítani a driverben, hogy márpedig sli-ben fusson, és kész (ha nincs benne a driverben eredetileg az adott játékhoz a profil, lehet csinálni neki). Az más kérdés, hogy egy 7800-at ma még legtöbbször felesleges sli-be tenni, mert önmagában is alig lehet kihasználni. Ezért egy, és főleg két 7800 két év múlva sem lesz 10eFt, esetleg a felére csökken a mai árnak, főleg ha azt nézzük, amiről a cikk szól, hogy lelassul a fejlődés...
  • Hedgehunter #19
    SLI halott... Inkabb 2 GPU egy kartyan.......
  • Antifasiszta #18
    ezé vegyek 2 db 100 ezres kártyát mert több pontot kapjak 3d markban??? és játékokban semmi különbséget nem veszel észre
  • Cat #17
    de, ő huang
  • TH448 #16
    mellékhatásként többet fogyaszt a gép, mint 2tv+hűtő+vasaló, hangos (hacsak a 2 kártyára nincs vízhűtés +40e-ért), és mivel ugyanaz a tech, meg minden max 1.5X annyit fog menni, de én ebben is kételkedem, és persze ez is csak a megfelelően támogatott progikkal...
  • TH448 #15
    Persze-persze.
    Viszont azért mondja már nekem valaki, akinek van pénzze 2db 100e-s kártyára, hogy tényleg megéri e, mert 3dmark hiába megy többet, de kell még optimalizált driver, meg ugye nem is minden progi támogatja, és ugye 2 év múlva a 2 kárty együtt ér 10e-t. Úh max lehet dicsekedni, hogy 111151651984984 MEGA3DMARKpontot értem el, de semmi jelentős...
    Jah, és nem vok ATI-s. :)