Gyurkity Péter
Egyesül a HP nyomtató és PC-részlege
A Hewlett-Packard vezetése úgy döntött, hogy a nagyobb versenyképesség érdekében hamarosan egyesítik a rendkívül sikeres nyomtató-részleget és a várakozások alatt teljesítő PC-üzletágat.
Az ily módon létrejövő új, nagyobb üzletág élére Vyomesh Joshi, a nyomtatói részleg jelenlegi igazgatója kerül, míg a Personal Systems csoport eddigi vezetője, Duane Zitzner - aki már hosszú ideje a vállalatnál dolgozik - várhatóan elhagyja a vezetői posztot, és visszavonul a vállalattól. Joshi kinevezése nem keltett különösebb meglepetést, hiszen a vállalatnál igen elégedettek az igazgató tevékenységével, és sokak szerint az Imaging and Printing részleg sikere nagyrészt az ő érdeme. Az igazgató következő feladata a stagnáló PC-részleg felfuttatása, és a piaci részesedés növelése, ami nem lesz egyszerű feladat, tekintve, hogy a konkurens cégek is hasonló terveket szövögetnek.
"Az elmúlt néhány évben Duane új lendületet hozott a Personal Systems csoportba, és fokozatosan növelte a bevételeket. Kitartó és eredményes munkája révén a PC-részleg átvészelte a válságos időszakot, és lassú növekedésnek indult" - méltatta a visszavonuló igazgató érdemeit Carly Fiorina, a HP elnök-vezérigazgatója. A vállalat közleménye szerint az Imaging and Personal Systems Group (IPSG) üzletág létrejötte "felgyorsítja a bevételek növekedését, és megerősíti a vállalat piaci helyzetét."
A HP vezetője, Carly Fiorina
A HP nem először szánja el magát az egységesítésre: a vállalat már tavaly is hasonló lépéssel próbálkozott, amikor egyesítette bizonyos szolgáltatásait, illetve a vállalati ügyfelekre szakosodott hardver részlegét. Az alkalmazottak létszámának csökkenésével bizonyos mértékben csökkentek a költségek, de átütő eredmény - az eladások, illetve a piaci részesedés növekedése - egyelőre nem következett be. A szakértők nagy része ezért még határozottabb lépéseket vár a vállalattól.
Egyesek szerint a nyomtatói üzletág akár új vállalatként működhetne tovább, amely idővel maga alá vonná a HP összes fogyasztói termékét. Ezek ugyanis az elmúlt években jóval sikeresebbnek bizonyultak, és a cégnek egyre kevesebb esélye van arra, hogy a vállalati szféra kudarcait a fogyasztói termékekből származó bevételből ellensúlyozza.
Az ily módon létrejövő új, nagyobb üzletág élére Vyomesh Joshi, a nyomtatói részleg jelenlegi igazgatója kerül, míg a Personal Systems csoport eddigi vezetője, Duane Zitzner - aki már hosszú ideje a vállalatnál dolgozik - várhatóan elhagyja a vezetői posztot, és visszavonul a vállalattól. Joshi kinevezése nem keltett különösebb meglepetést, hiszen a vállalatnál igen elégedettek az igazgató tevékenységével, és sokak szerint az Imaging and Printing részleg sikere nagyrészt az ő érdeme. Az igazgató következő feladata a stagnáló PC-részleg felfuttatása, és a piaci részesedés növelése, ami nem lesz egyszerű feladat, tekintve, hogy a konkurens cégek is hasonló terveket szövögetnek.
"Az elmúlt néhány évben Duane új lendületet hozott a Personal Systems csoportba, és fokozatosan növelte a bevételeket. Kitartó és eredményes munkája révén a PC-részleg átvészelte a válságos időszakot, és lassú növekedésnek indult" - méltatta a visszavonuló igazgató érdemeit Carly Fiorina, a HP elnök-vezérigazgatója. A vállalat közleménye szerint az Imaging and Personal Systems Group (IPSG) üzletág létrejötte "felgyorsítja a bevételek növekedését, és megerősíti a vállalat piaci helyzetét."
A HP vezetője, Carly Fiorina
A HP nem először szánja el magát az egységesítésre: a vállalat már tavaly is hasonló lépéssel próbálkozott, amikor egyesítette bizonyos szolgáltatásait, illetve a vállalati ügyfelekre szakosodott hardver részlegét. Az alkalmazottak létszámának csökkenésével bizonyos mértékben csökkentek a költségek, de átütő eredmény - az eladások, illetve a piaci részesedés növekedése - egyelőre nem következett be. A szakértők nagy része ezért még határozottabb lépéseket vár a vállalattól.
Egyesek szerint a nyomtatói üzletág akár új vállalatként működhetne tovább, amely idővel maga alá vonná a HP összes fogyasztói termékét. Ezek ugyanis az elmúlt években jóval sikeresebbnek bizonyultak, és a cégnek egyre kevesebb esélye van arra, hogy a vállalati szféra kudarcait a fogyasztói termékekből származó bevételből ellensúlyozza.