Gyurkity Péter

Itt a GeForce RTX 3060 kínai riválisa

A gyártó két új változatot mutat be, ezek papíron már kifejezetten erősek.

Április elején mi is beszámoltunk arról, hogy két grafikus kártyát mutattak be a kínai illetőségű Moore Threads vezetői, bár ezt akkor néhányan puszta tréfának minősítették. A jelek szerint a cég komolyan gondolja a globális terjeszkedést, amit most két további, még erősebb típus piacra dobásával mutatnak meg nekünk.

Ahogy az tavasszal is történt, ismét két eltérő példányt mutatnak be, ezek egyike a végfelhasználók konfigurációiban, a másik pedig már kifejezetten szerverekben, többnyire nagy adatközpontokban teljesít majd szolgálatot. Előbbi kártya az MTT S80 névre hallgat, ez azonban tulajdonképpen a Chunxiao nevű grafikus vezérlőre épül, 4096 stream processzorral, 128 tensor-maggal, 16 GB GDDR6-memóriával, valamint egy 256-bites memóriabusszal. A teljesítmény 14,4 FP32 TFLOPS, ami picivel marad el az RTX 3060 eredményétől (16,2 FP32 TFLOPS), viszont azt még nem tudjuk, hogy a játékok futtatása alatt pontosan milyen szintet érhetünk majd el, erről ugyanis még nem láttunk komolyan vezető adatokat. Kiemelik, hogy a DirectX, az OpenGL/OpenGL ES, valamint a MUSA támogatása is megoldott, a kép azonban még nem teljes.

Tekintettel arra, hogy a DirectX-támogatás még a kezdeti szakaszban jár, a Windows alatt elérhető játékok megfelelő kezelése még nem igazán megoldott. A gyártó leszögezte, hogy a Call of Duty, a Crossfire, a Counter-Strike, a Diablo 3, valamint a League of Legends különösebb gond nélkül elfut a kártyán, ezen a téren azonban még további komoly munkára van szükség, hogy felvegyék a versenyt a jól ismert szereplőkkel – és akkor még nem beszéltünk a meglévő amerikai szankciókról, amelyek több potenciális partnert távol tarthatnak. Érdekesség viszont, hogy elsőként dobnak piacra egy PCIe 5.0-ra épülő kártyát, ennek forgalmazását pedig a JD.com oldalán keresztül teszik meg. Kissé furcsa, hogy egy Asus-alaplap is bekerült a csomagba, a két komponenst csak együtt szerezhetjük be.

Amennyiben levonjuk az alaplap árát, a grafikus kártya 245 dolláros áron rajtol el odaát, ez kedvezőnek mondható – már csak az a kérdés, hogy a mindennapokban mekkora teljesítményt látunk majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Dodo55 #10
    Én sem preferálom egyébként, kifejezetten tesóm választása volt és még a makacsságát ismerve is azért próbáltam nála előtte egy ThinkPad-et a kegyelmébe ajánlani, de mindhiába :) Mindegy, a lényeg, hogy ettől függetlenül a HP ott van régóta a piacon elég kényelmes helyen és egy nVidia Quadro kártya is pont, hogy a stabilitás és precíz működés terén kéne, hogy jeleskedjen, erre ilyenek a WHQL driverek hozzá, hogy 1, azaz 1 verzió van a több tucatból, ami majdnem elfogadhatóan működik is (hozzáteszem azért dícséret, hogy a Windows valamiféle sunyi tudással bizonyára felvértezve eleve ezt a sok évvel ezelőtti verziót rakja fel magától).
  • nlght #9
    csak akkor vennék HP-t, ha fegyvert fognának a fejemhez, főleg azután miután keyloggert találtak a hangkártya driverükben 3-4 éve...
  • Dodo55 #8
    Adom, tesómnak vettem épp ajándékba egy használt HP EliteBook-ot egy Quadro kártyával. 10 bit/ch kijelző van benne, amit az elmúlt években kiadott driverek már nem hajlandóak 10 bitre állítani, 8 bites módban meg color banding van. Ezek után felment egy frissítés W10-hez és onnantól nem adott képet. Rollback segített, majd megint felment a frissítés (próbáltam behatárolni mi válthatta ki) és akkor már a rollback sem, csak a teljes Windows reinstall. Ezt követően régebbi drivert raktam fel, ami még a 10 bites üzemmódot tudta és még a HP oldalán is fent volt a típus support részlegében. Jött megint a Windows-hoz az update és megint kinyírta magát vele. Következő reinstall után hagytam a gyári drivert, azzal megy a 10 bit is (néha elfelejti magától, de vissza lehet kapcsolni), illetve az ominózus update sem nyírja ki a rendszert azzal. A hardware szénné tesztelve, még Afterburnerrel maxra húzva az órajeleket is atomstabil hosszú Furmark próbák alatt. Ennyit ér a WHQL egy top gyártó abszolút csúcskategóriás, annak idején még a nemzetközi űrállomásra is felengedett terméksorozatánál.
  • Sir Cryalot #7
    Úgyse lesz hozzá RTX meg DLSS úgyhogy nem lehet majd ilyen átéléssel nyomni a gaming-et

    0:16 RTX ON:
  • Ellaberin #6
    Pont egy likas kétfillérest sem ér egy WHQL aláírás. Egy másik fórumon egy "nagyágyúnak" tettem pont fel a kérdést, hogy mit is ér, amire pont annyi válasz érkezett, amit ér: semmi.
    F.ngfűrészelés az ms részéről, amire pont ők tojnak a legjobban. Mivel itt egy kínai cucc driveréről lenne szó, jó eséllyel rá se nézve utasítanák el. Mint ahogy rá se nézve kap plecsnit az nv, amd, intel, mer az tuti jó - ha meg nem úgy is jön javítás ;P
  • Gabbbbbbbbbbbb #5
    "mert ha WHQL aláírt, akkor azzal gond nem nagyon lesz." Háááááát.. (Rx 380-am driver problémáin sem segített a WHQL tesztelés)
  • Gabbbbbbbbbbbb #4
    Én azt nem értem, hogy mi a kukoricáért raktak ebbe 16gb memóriát? Hattal lehet adhatták volna sokkal olcsóbban is, a teljesítmény és a megbízhatatlan meghajtók fényében az reálisabb lett volna, minden szempontból. (nettó 160 elég nevetséges ár)
  • takysoft #3
    Én örülök annak, ha valahol új szereplő bukkan fel. Az mindig előre viszi a piacot, és lejjebb az árakat :)


    Mindemellett senkinek nem javaolnám, hogy ilyen kártyákat vegyen.
    2+1 komoly okból is:

    1: A hardver egy dolog, de szoftveresen is oda kell tennük magukat. És itt kismilliárd dologról van szó. DX9, DX12, OpenGl, Vulcan. Támogat-e FSR-t például? Freesync? Milyen megoldásuk van az input-lag csökkentésére tearing nélkül(valami fastsync alternatíva). Milyen a multi-monitor támogatás?
    Nekem pl 4 eszköz van a videokártyámon. 4K monitor, egy fullhd másodmonitor, de pivot-ban :D, egy 4K TV, és egy Valve Index VR készlet.
    Az AMD kártyám szoftvere ezt promlémamentesne kezeli, mert több évtizede fejlesztik :D
    Milyen streaming opcióik lesznek? És még ezer hasonló kérdés.

    2: Bármennyire is igyekszik egy komoly cég remek kártyát és drivert készíteni, mindig van 1-2 egyedi apróságuk. Ez elkerülhettelen, még a legjobb szabványosítás mellett is. És ilyenkor fontos, hogy a szoftvergyártók is teszteljenek/optimalizáljanak a hardverre.
    AMD-re mindenki optimalizál, mert a számítógépek jó részében és az összes releváns konzolban is AMD chipek vannak.
    Nvidiára is tesztel mindenki, mert a legtöbb PC-ben ez van, (meg a nintendo switchben is, de az mondjuk nem túl lényeges)

    Szóval nem különösebben javaslom felugrani erre a vonatra. Épp ugyanilyen okokból nem javaslom azt sem, hogy valaki Intel videokártyát vegyen. Még akkor sem, ha amúgy nekik azért van sokéves tapasztalatuk a prociba épített chipekkel.
    Ha megnézitek a neten a különböző vidókat, lehet látni, hogy mennyi-mennyi gyerekbetegségük van.

    Az Intel Arc chipek pl egész jól Vulcan-ban meg DX12-ben, de DX9 meg OpenGl (régebbi technológiák) meg tudják szívatni őket, mert arra csak emulációt használnak.
    (ami amúgy messze nem akkora gond, mert azok a játékok jellemzően kisebb hardverigényűek alapból is, szóval futni fog, csak mondjuk több áramot használ a kártya, mint optmiális lenne, meg jobban melegedik)

    +1 ok.
    A hardvertől nem tartok. Meg a drivertől sem, mert ha WHQL aláírt, akkor azzal gond nem nagyon lesz.
    De a mellékelt szoftvercsomag azért csak kínai...
    Az előző hozzászólóval ellentétben nekem nem gyártásminőségi problémáim vannak kínával.
    Azt kell majd alaposan ellenőrizni, hogy a szoftverben nincsenek-e sunyi dolgok :D

    Nyilván egy Xiaomi teleofnt bátran ajánlok bárkinek(annak jó EU-s szoftvere van), de azért rengeteg olyan belpiacos eszköz van, amivel én óvatos lennék :D
  • nlght #2
    itt mind a 4 lóláb kilóg, de a "kínai" szó mindent helyes megvilágításba tesz
  • Sir Cryalot #1
    "RTX 3060 eredményétől (16,2 FP32 TFLOPS),"

    RTX 2060 meg "FP32 (float) performance
    6.451 TFLOPS"

    melyiknek higgyünk ?


    Neki nem nagyon megy :DD