Gyurkity Péter
Elrajtolt az Intel Arc A380
A szerényebb asztali példány Kínában mutatkozott be, hamarosan a több régió is sorra kerül.
Az Intel saját, házon belül fejlesztett grafikus vezérlői kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy az asztali vonal példányai augusztusra csúsznak, most viszont, a korábbi ígéretnek megfelelően, Kínában már elérhetővé vált az első jövevény, amely a belépő szintet képviseli. A hivatalos információk szerint ez is megfelelő teljesítményt kínál, nézzük, ez mit jelent számunkra!
A gyártó hivatalos bejelentésében az Arc A380 elrajtolásáról olvashatunk, eszerint a kínai piacon ez a kártya már elérhető a vásárlók számára. A képek mellett szerencsére a pontos technikai részletek is elérhetők, eszerint a fejlesztés 8 Xe-magra, 8 ray-tracing egységre, kereken 2000 MHz-es órajelre, 6 GB GDDR6-memóriára, 96 bites memóriabuszra, valamint 75 wattos fogyasztásra (TDP) épít, az illetékesek elmondása szerint pedig ezzel még a népszerű játékok futtatása közben is megfelelő sebességet kapunk. Fontos kitétel, hogy az 1080p felbontás és közepes beállítások mellett ígérik a 60 fps elérését, ezt azonban jól ismert nevekben láthatjuk majd nemsokára.
A listán olyan nevek szerepelnek, mint a Naraka Bladepoint, a PUBG, a World of Warcraft: Shadowlands, az Apex Legends, a Fortnite, az Overwatch, a Counter-Strike: Global Offensive, a League of Legends, a NiZhan, valamint Dota 2. A házon belüli teszteket ráadásul a saját szoftveres meghajtó 30.0.101.1735-ös verziójával végezték el, márpedig ezt nem optimalizálták az új típusra, vagyis a soron következő, 1736-os számot viselő példány még ennél is jobb eredményt biztosíthat. Az illusztrációk alapján az A380 olyan riválisokat előz meg, mint az AMD Radeon RX 6400, illetve (legalábbis papíron) az nVidia GeForce GTX 1650 SUPER, bár ez utóbbi típus ára messze a gyártó által ajánlott szint felett van.
Az Arc A380 a kínai piacon 153 dollárnak megfelelő áron kapható, meglátjuk, ez mennyiben változik majd az európai régióban.
Az Intel saját, házon belül fejlesztett grafikus vezérlői kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy az asztali vonal példányai augusztusra csúsznak, most viszont, a korábbi ígéretnek megfelelően, Kínában már elérhetővé vált az első jövevény, amely a belépő szintet képviseli. A hivatalos információk szerint ez is megfelelő teljesítményt kínál, nézzük, ez mit jelent számunkra!
A gyártó hivatalos bejelentésében az Arc A380 elrajtolásáról olvashatunk, eszerint a kínai piacon ez a kártya már elérhető a vásárlók számára. A képek mellett szerencsére a pontos technikai részletek is elérhetők, eszerint a fejlesztés 8 Xe-magra, 8 ray-tracing egységre, kereken 2000 MHz-es órajelre, 6 GB GDDR6-memóriára, 96 bites memóriabuszra, valamint 75 wattos fogyasztásra (TDP) épít, az illetékesek elmondása szerint pedig ezzel még a népszerű játékok futtatása közben is megfelelő sebességet kapunk. Fontos kitétel, hogy az 1080p felbontás és közepes beállítások mellett ígérik a 60 fps elérését, ezt azonban jól ismert nevekben láthatjuk majd nemsokára.
A listán olyan nevek szerepelnek, mint a Naraka Bladepoint, a PUBG, a World of Warcraft: Shadowlands, az Apex Legends, a Fortnite, az Overwatch, a Counter-Strike: Global Offensive, a League of Legends, a NiZhan, valamint Dota 2. A házon belüli teszteket ráadásul a saját szoftveres meghajtó 30.0.101.1735-ös verziójával végezték el, márpedig ezt nem optimalizálták az új típusra, vagyis a soron következő, 1736-os számot viselő példány még ennél is jobb eredményt biztosíthat. Az illusztrációk alapján az A380 olyan riválisokat előz meg, mint az AMD Radeon RX 6400, illetve (legalábbis papíron) az nVidia GeForce GTX 1650 SUPER, bár ez utóbbi típus ára messze a gyártó által ajánlott szint felett van.
Az Arc A380 a kínai piacon 153 dollárnak megfelelő áron kapható, meglátjuk, ez mennyiben változik majd az európai régióban.