Gyurkity Péter
2025-re jöhet a játékosoknak szánt kínai GPU
Ezt célozza meg az egyik helyi vállalat, amely azonban az alapoktól kezdte meg a munkát.
A grafikus vezérlők területén bemutatkozó kínai fejlesztésekről több alkalommal beszámoltunk, legutóbb például arról írtunk, hogy az Innosilicon egy szerényebb megoldást mutatott be. Most egy másik vállalat jelezte saját szándékait, ezek pedig már egy jóval erősebb megoldás piacra dobására irányulnak.
A MetaX Tech társalapítója és jelenlegi első embere a napokban adott egy hosszabb interjút, amelyben a játékokat is megfelelő sebességet futtató, saját fejlesztésű grafikus vezérlő, annak kialakítása és piacra dobása is helyet kapott. A riválistól eltérően ők ugyanis nem licencelt, hanem teljes mértékben házon belül fejlesztett technológiára építenék a chipet, amely a tervek szerint 7 nanométeren készülne el. Ez nyilván nem igazán lesz versenyképes az nVidia vagy az AMD által bemutatott újabb, erősebb típusokkal, viszont kellő teljesítményt nyújthat a játékok futtatásához, amit elsőként abszolválna, legalábbis a kínai fejlesztések kategóriáján belül.
A cég hivatalos oldalán már felbukkan a legújabb példány, amely az MXG névre hallgat és a másik kettő, jóval specializáltabb, szűkebb területre szánt megoldást követi a sorban. Fontos kitétel viszont, hogy a jellemzőket és a fontosabb tudnivalókat felsoroló oldal még nem áll készen, ezt hiába próbáljuk megnyitni, vagyis a végeredmény megjelenése még valóban odébb van. Sokan valószínűleg csak legyintenek a bejelentésre, viszont a cégnél számos olyan mérnök dolgozik, akik korábban az AMD sorait erősítették, így nem teljesen megalapozatlan a próbálkozás.
Az alapoktól való építkezés komoly munkát és sok időt igényel, emiatt is valószínűbb az évtized közepén esedékes megjelenés. A vezérlőhöz azonban megfelelő szoftveres meghajtókat is társítani kell, ezek nélkül ugyanis gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy maga az egység mekkora teljesítmény kínál.
A grafikus vezérlők területén bemutatkozó kínai fejlesztésekről több alkalommal beszámoltunk, legutóbb például arról írtunk, hogy az Innosilicon egy szerényebb megoldást mutatott be. Most egy másik vállalat jelezte saját szándékait, ezek pedig már egy jóval erősebb megoldás piacra dobására irányulnak.
A MetaX Tech társalapítója és jelenlegi első embere a napokban adott egy hosszabb interjút, amelyben a játékokat is megfelelő sebességet futtató, saját fejlesztésű grafikus vezérlő, annak kialakítása és piacra dobása is helyet kapott. A riválistól eltérően ők ugyanis nem licencelt, hanem teljes mértékben házon belül fejlesztett technológiára építenék a chipet, amely a tervek szerint 7 nanométeren készülne el. Ez nyilván nem igazán lesz versenyképes az nVidia vagy az AMD által bemutatott újabb, erősebb típusokkal, viszont kellő teljesítményt nyújthat a játékok futtatásához, amit elsőként abszolválna, legalábbis a kínai fejlesztések kategóriáján belül.
A cég hivatalos oldalán már felbukkan a legújabb példány, amely az MXG névre hallgat és a másik kettő, jóval specializáltabb, szűkebb területre szánt megoldást követi a sorban. Fontos kitétel viszont, hogy a jellemzőket és a fontosabb tudnivalókat felsoroló oldal még nem áll készen, ezt hiába próbáljuk megnyitni, vagyis a végeredmény megjelenése még valóban odébb van. Sokan valószínűleg csak legyintenek a bejelentésre, viszont a cégnél számos olyan mérnök dolgozik, akik korábban az AMD sorait erősítették, így nem teljesen megalapozatlan a próbálkozás.
Az alapoktól való építkezés komoly munkát és sok időt igényel, emiatt is valószínűbb az évtized közepén esedékes megjelenés. A vezérlőhöz azonban megfelelő szoftveres meghajtókat is társítani kell, ezek nélkül ugyanis gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy maga az egység mekkora teljesítmény kínál.