Gyurkity Péter
Lassulóban az okostelefonok piaca
A Samsung a Galaxy A-sorozat révén tudta megőrizni első helyét, de az Apple is javított.
A dél-koreai gyártó kapcsán nemrég olvashattunk arról, hogy 5 éves rekordot döntöttek meg, az pedig teljesen nyilvánvaló volt, hogy a második negyedévben is ők végeznek majd az első helyen. Ezen a téren nincs is meglepetés, viszont az mindenképpen érdekes, hogy az első két helyezett a piac visszaesése ellenére jobb eredményt tudott elérni.
A Canalys a napokban tette közzé szokásos negyedéves jelentését, amelyben már a második periódusra vonatkozó adatokat közlik velünk. Ebből megtudjuk, hogy a Samsung továbbra is az első helyen állt, piaci részesedése azonban az egy évvel korábbi helyzethez képest növekedett, ugyanis 18 helyett már 21 százalékot kaparintottak meg az új szállítások tekintetében. A második helyezett Apple, amely az iPhone 13 népszerűségének megőrzésével tudott javítani, szintén növelte saját szeletét, ez 14-ről ugrott fel 17 százalékra, míg a harmadik helyre befutó Xiaomi picit visszaesett és kénytelen volt megelégedni 14 százalékkal. A negyedik Oppo kereken 10, az ötödik Vivo pedig 9 százalékkal zárja a listát, ami szintén szerény csökkenést jelent számukra.
A teljes piac ugyanezen időszakban 9 százalékkal esett vissza, pontosabban ennyivel kevesebb új telefont szállítottak le világszerte, mint egy évvel korábban. Az elsődleges indok az infláció, a vásárlói kereslet ugyanis emiatt csökkent jelentős mértékben, ám egyéb okokat is találunk a csökkenésre. Jóllehet a beszállítói oldalon mérséklődött a komponensek beszerzésének nehézsége, egyes fejlődő országok azonban szigorítottak az importszabályokon és a vámoláson, ami csúszásokat idézett elő a leszállításokban. A gyártók jó eséllyel kedvezményekkel és promóciókkal igyekeznek majd növelni a vásárlói érdeklődést, meglátjuk, ezt milyen sikerrel teszik majd.
A fenti számok alapján a kínai gyártók szenvedtek inkább ebben a negyedben, amiben valószínűleg az ottani korlátozok komoly szerepet játszottak, ezek feloldásával most, a harmadik periódusban javíthatnak.
A dél-koreai gyártó kapcsán nemrég olvashattunk arról, hogy 5 éves rekordot döntöttek meg, az pedig teljesen nyilvánvaló volt, hogy a második negyedévben is ők végeznek majd az első helyen. Ezen a téren nincs is meglepetés, viszont az mindenképpen érdekes, hogy az első két helyezett a piac visszaesése ellenére jobb eredményt tudott elérni.
A Canalys a napokban tette közzé szokásos negyedéves jelentését, amelyben már a második periódusra vonatkozó adatokat közlik velünk. Ebből megtudjuk, hogy a Samsung továbbra is az első helyen állt, piaci részesedése azonban az egy évvel korábbi helyzethez képest növekedett, ugyanis 18 helyett már 21 százalékot kaparintottak meg az új szállítások tekintetében. A második helyezett Apple, amely az iPhone 13 népszerűségének megőrzésével tudott javítani, szintén növelte saját szeletét, ez 14-ről ugrott fel 17 százalékra, míg a harmadik helyre befutó Xiaomi picit visszaesett és kénytelen volt megelégedni 14 százalékkal. A negyedik Oppo kereken 10, az ötödik Vivo pedig 9 százalékkal zárja a listát, ami szintén szerény csökkenést jelent számukra.
A teljes piac ugyanezen időszakban 9 százalékkal esett vissza, pontosabban ennyivel kevesebb új telefont szállítottak le világszerte, mint egy évvel korábban. Az elsődleges indok az infláció, a vásárlói kereslet ugyanis emiatt csökkent jelentős mértékben, ám egyéb okokat is találunk a csökkenésre. Jóllehet a beszállítói oldalon mérséklődött a komponensek beszerzésének nehézsége, egyes fejlődő országok azonban szigorítottak az importszabályokon és a vámoláson, ami csúszásokat idézett elő a leszállításokban. A gyártók jó eséllyel kedvezményekkel és promóciókkal igyekeznek majd növelni a vásárlói érdeklődést, meglátjuk, ezt milyen sikerrel teszik majd.
A fenti számok alapján a kínai gyártók szenvedtek inkább ebben a negyedben, amiben valószínűleg az ottani korlátozok komoly szerepet játszottak, ezek feloldásával most, a harmadik periódusban javíthatnak.