Gyurkity Péter

A mobilos játékok uralják a teljes piacot

Tavaly ugyanis már a hordozható kütyükre készült alkotásokból folyt be a legnagyobb bevétel.

Nemrég olvashattunk arról, hogy 2021-ben nagyot nőtt a PC-s játékipar, ezt megelőzően azonban az is nyilvánvalóvá vált, hogy idén minden rekordot megdöntenek a mobilos appok. Most ez utóbbiakról készült egy részletes felmérés, amely szerint a teljes játékpiacot már ezen alkotások uralják.

A NewZoo elemzői cég tette közzé a napokban friss jelentését, amelyben a tavalyi év főbb fejleményeit, az országok közötti rangsort, valamint a fejlődés további várható állomásait sorolják fel nekünk. Eszerint 2021-ben már a teljes játékpiac 52 százalékát mondhatták magukénak a mobilos fejlesztések, ami nyilván annak volt köszönhető, hogy jóval több ember rendelkezik valamilyen okostelefonnal – egyes felmérések szerint ez a szám már 6 milliárd felett lehetett tavaly, néhány éven belül pedig a 7 milliárdos határvonalat is átléphetjük. A mobilos játékokból 2021-ben 93 milliárd dollár folyt be, a konzolok 50 milliárddal, a PC-s szegmens pedig 36,7 milliárd dollárral követte ezt a sorban.

Jól látszik tehát, hogy a bevétel tekintetében már egyértelmű az erőviszonyok módosulása, eközben azonban az országok közötti rangsor is némileg meglepő, hiszen itt Kína áll az első helyen, 30 milliárd dollár feletti bevételt produkálva. Az Egyesült Államok már csak a második helyre volt jó a maga 15 milliárdos forgalmával, míg Japán 14 milliárd dollár alatt maradt, a harmadik pozícióban. A kínai játékfejlesztők 18 milliárd dollárra tettek szert ugyanezen alkotásokból, és bár egyéb régiók, így például Latin-Amerika, a Közel-Kelet, valamint Afrika, még messze leszakadva kullognak a listán, a növekedés ezen területeken volt a legerősebb, ami azt jelzi, hogy gyors felzárkózásra számíthatunk.

Az elemzők azt várják, hogy a jövőben a virtuális valóság lesz az interakció fő helyszíne, ennek köszönhetően a Facebook metaverzuma is fontos szereplővé válhat, de a TikTok is komoly szerepet játszik majd a játékok terjeszkedésében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #16
    Nyugaton, ezért van itt elől a candy crush.

    Ázsiában gyakori valamiért hogy valakinek a mobil az egyetlen IT eszköze, és azért ott döntenek bevételi rekordokat a battle royale játékok és a genshin.

    Nemrég a cd romance nevű retro konzoljáték oldal letiltotta indonéziát mert azt hitte Spyke hogy támadás alatt van az oldala, pedig csak az történt hogy megjelent az aethersx2 emulátor androidra és onnan rengetegen töltötték a ps2 isokat.

    Szerintem is jobban járnának egy olcsó használt laptoppal, de ők tudják.
  • kvp #15
    A mobilos jatekokat jellemzoen akkor nyomkodjak az emberek amikor varnak valamire es nincs jobb dolguk. Mint anno a snake-et meg a tetris-t. Tobb ember unja magat valahol nem otthon mint ahanyan konzolt vagy gamer pc-t vesznek. Telefonja meg ugyis van mindenkinek, tehat ha csak egy toredekuk nem a facebook-ot, az instagramm-ot vagy a tiktok-ot nezi mar oriasi "casual gamer" piac.
  • wraithLord #14
    Nem mindenki azért játszik (asztali gépen, legyen az PC vagy konzol), mert nincs élete. Hanem mert szeret játszani, és ezért hajlandó rá időt szakítani.

    Aki mobilon játszik, már más kérdés, hogy miért csinálja. Mazochizmus, nem tud éppen mást csinálni, függőség, és nem utolsósorban esetleg szereti. :D
  • Ender Wiggin #13
    Ja, élete, amit a mobilján él :-))))
  • ximix #12
    Szerintem pont benne vagyunk egy generáció váltásban, ahol a fiataloknak szinte mindenkinek van okostelefonja, míg a 40-45 fölötti generációnál ez fokozatosan elkezd ritkulni.

    A másik, hogy a fiatalabb korosztály akik nagyobb arányban használnak okostelefont, még nem keresőképesek vagy pályájuk elején a költségvetésükbe még nem fér bele a nagyobb kiadás, amibe egy Gamer PC kerülne, ami manapság közelít a milliós kiadáshoz.
  • Macropus Rufus #11
    :D
  • Macropus Rufus #10
    "Azt azért vágod, hogy a népessik igen kis százaléka ül PC / konzol előtt napi szinten? A túlnyomó többségnek van élete :D "
    igazad lehet, a népesség nagy része mobilokat nyomkod. Nekik miért is van magánéletük és egy pc/konzol gémernek miért is nincs? Meg miből vonod le azt a következtetést, hogy ha valaki nem mobillal játszik akkor annak már nincs is magánélete? :o
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2022.02.06. 11:17:01
  • Macropus Rufus #9
    nos ez is egy vélemény.
  • barret #8
    Ez így van! Ők kint a szabadban nyomkodják.
    Utoljára szerkesztette: barret, 2022.02.06. 10:12:18
  • zola2000 #7
    Nem lennének rosszak a mobilok, a gond az hogy a free2pay játékok néznek ki úgy mint a maibb konzoljátékok: https://youtu.be/gEOI-Ae_aaU

    Oké ők azért megadják a módját
    https://www.destructoid.com/genshin-impact-was-such-a-hit-that-its-going-to-cost-the-studio-twice-as-much-as-the-initial-budget-yearly-to-support-it/

    illetve az összes milliárd dollár bevétel feletti mobiljáték kínából jön (genshin impact mihoyo Shanghai, COD mobile/PUBG mobile: tencent)

    Míg a fizetős címek úgy néznek ki mint az SNES játékok a 90es évekből, csak bénább játékmenettel, vagy amatőr (indie) próbálkozás, vagy régi ps2 port olyan touch controllal ami ma már gáz aztán jön a meglepetés: az új android verzión el sem indul (iOSen is volt ilyen gond) aztán csodálkoznak hogy senki sem szívesen vesz fizetős játékokat mobilra, helyette beruháznak egy nintendo switchbe, vagy mobilra tervezett gamepad és geforce now/stadia/emulátorok (nemsokára jön a xenia Xbox 360 emulátor szóval lassan csak lesz gta5 és Skyrim androidra lol)