Gyurkity Péter
A mobilos játékok uralják a teljes piacot
Tavaly ugyanis már a hordozható kütyükre készült alkotásokból folyt be a legnagyobb bevétel.
Nemrég olvashattunk arról, hogy 2021-ben nagyot nőtt a PC-s játékipar, ezt megelőzően azonban az is nyilvánvalóvá vált, hogy idén minden rekordot megdöntenek a mobilos appok. Most ez utóbbiakról készült egy részletes felmérés, amely szerint a teljes játékpiacot már ezen alkotások uralják.
A NewZoo elemzői cég tette közzé a napokban friss jelentését, amelyben a tavalyi év főbb fejleményeit, az országok közötti rangsort, valamint a fejlődés további várható állomásait sorolják fel nekünk. Eszerint 2021-ben már a teljes játékpiac 52 százalékát mondhatták magukénak a mobilos fejlesztések, ami nyilván annak volt köszönhető, hogy jóval több ember rendelkezik valamilyen okostelefonnal – egyes felmérések szerint ez a szám már 6 milliárd felett lehetett tavaly, néhány éven belül pedig a 7 milliárdos határvonalat is átléphetjük. A mobilos játékokból 2021-ben 93 milliárd dollár folyt be, a konzolok 50 milliárddal, a PC-s szegmens pedig 36,7 milliárd dollárral követte ezt a sorban.
Jól látszik tehát, hogy a bevétel tekintetében már egyértelmű az erőviszonyok módosulása, eközben azonban az országok közötti rangsor is némileg meglepő, hiszen itt Kína áll az első helyen, 30 milliárd dollár feletti bevételt produkálva. Az Egyesült Államok már csak a második helyre volt jó a maga 15 milliárdos forgalmával, míg Japán 14 milliárd dollár alatt maradt, a harmadik pozícióban. A kínai játékfejlesztők 18 milliárd dollárra tettek szert ugyanezen alkotásokból, és bár egyéb régiók, így például Latin-Amerika, a Közel-Kelet, valamint Afrika, még messze leszakadva kullognak a listán, a növekedés ezen területeken volt a legerősebb, ami azt jelzi, hogy gyors felzárkózásra számíthatunk.
Az elemzők azt várják, hogy a jövőben a virtuális valóság lesz az interakció fő helyszíne, ennek köszönhetően a Facebook metaverzuma is fontos szereplővé válhat, de a TikTok is komoly szerepet játszik majd a játékok terjeszkedésében.
Nemrég olvashattunk arról, hogy 2021-ben nagyot nőtt a PC-s játékipar, ezt megelőzően azonban az is nyilvánvalóvá vált, hogy idén minden rekordot megdöntenek a mobilos appok. Most ez utóbbiakról készült egy részletes felmérés, amely szerint a teljes játékpiacot már ezen alkotások uralják.
A NewZoo elemzői cég tette közzé a napokban friss jelentését, amelyben a tavalyi év főbb fejleményeit, az országok közötti rangsort, valamint a fejlődés további várható állomásait sorolják fel nekünk. Eszerint 2021-ben már a teljes játékpiac 52 százalékát mondhatták magukénak a mobilos fejlesztések, ami nyilván annak volt köszönhető, hogy jóval több ember rendelkezik valamilyen okostelefonnal – egyes felmérések szerint ez a szám már 6 milliárd felett lehetett tavaly, néhány éven belül pedig a 7 milliárdos határvonalat is átléphetjük. A mobilos játékokból 2021-ben 93 milliárd dollár folyt be, a konzolok 50 milliárddal, a PC-s szegmens pedig 36,7 milliárd dollárral követte ezt a sorban.
Jól látszik tehát, hogy a bevétel tekintetében már egyértelmű az erőviszonyok módosulása, eközben azonban az országok közötti rangsor is némileg meglepő, hiszen itt Kína áll az első helyen, 30 milliárd dollár feletti bevételt produkálva. Az Egyesült Államok már csak a második helyre volt jó a maga 15 milliárdos forgalmával, míg Japán 14 milliárd dollár alatt maradt, a harmadik pozícióban. A kínai játékfejlesztők 18 milliárd dollárra tettek szert ugyanezen alkotásokból, és bár egyéb régiók, így például Latin-Amerika, a Közel-Kelet, valamint Afrika, még messze leszakadva kullognak a listán, a növekedés ezen területeken volt a legerősebb, ami azt jelzi, hogy gyors felzárkózásra számíthatunk.
Az elemzők azt várják, hogy a jövőben a virtuális valóság lesz az interakció fő helyszíne, ennek köszönhetően a Facebook metaverzuma is fontos szereplővé válhat, de a TikTok is komoly szerepet játszik majd a játékok terjeszkedésében.