Gyurkity Péter
Kézikonzolt mutatott be a Qualcomm
A fejlesztői kit a Razer közreműködésével készült el, ettől mindkét cég sokat vár.
A hordozható konzolok szegmensében egyre-másra jelennek meg az újabb és újabb megoldások, a jelek szerint sokan igyekeznek kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a mobilis játékok területe hatalmassá vált (évente már 175 milliárd dollár folyik be innen, szemben a teljes moziipar 45 milliárd dolláros bevételével), így nem túl meglepő, hogy a Qualcomm is szeretné itt kiépíteni saját pozícióit.
Legutóbb az Analogue kézikonzolja szerepelt híreinkben, korábban azonban már olvashattunk a Steam Deck jövő februárra csúsztatott megjelenéséről is. A hónap elején a Qualcomm rántotta le a leplet saját új fejlesztéseiről, ezek között pedig helyet kapott a Snapdragon G3x Gen 1 is, amelyet már kifejezetten játékok futtatására szánnak. Ezt egészítette ki a Snapdragon G3x Handheld Developer Kit, amely tulajdonképpen egy hordozható konzol, a maga kisebb kijelzőjével és megfelelő teljesítményével, amely a gyártó szerint sokak szívét hódíthatja meg, annál inkább, mert ebben a Razer tapasztalataira és nevére is támaszkodnának.
A két partner egy olyan fejlesztői csomagot mutatott be, amely méretét tekintve alig haladja meg a nagyobb okostelefonokat, ehhez pedig egy 6,65 hüvelykes OLED-kijelzőt társít, a Full HD+ felbontással, 120 Hz-es frissítési rátával, a 10 bites HDR támogatásával. A fentiekhez fejlett hűtés csatlakozik, hogy kiküszöböljék a hasonló megoldások egyik legnagyobb problémáját, a túlmelegedést, és bár a további pontos részletekről egyelőre nem beszélnek, azt megtudjuk, hogy a listán emellett egy 1080p felbontású webkamera, haptikus visszajelzés, a D-pad, analóg thumbstick, valamint a szokásos gombok kaptak még helyet.
A játékok streamelése, ennek lehetősége legalább ilyen fontos kitétel, itt külön megemlítik az Xbox Game Pass támogatását, de valószínűleg a GeForce NOW megfelelő kezelését is megoldják. Ehhez 5G- és WiFi 6E-elérés áll rendelkezésünkre, de a Bluetooth 5.2 is felbukkan a felsorolásban. A partnerek jól tudják, hogy gyakorlatilag minden az elérhető tartalmon múlik majd, így szeretnének megfelelő kínálatot nyújtani, bár a megoldás egyelőre kizárólag a külsős fejlesztők számára lesz elérhető.
A hordozható konzolok szegmensében egyre-másra jelennek meg az újabb és újabb megoldások, a jelek szerint sokan igyekeznek kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a mobilis játékok területe hatalmassá vált (évente már 175 milliárd dollár folyik be innen, szemben a teljes moziipar 45 milliárd dolláros bevételével), így nem túl meglepő, hogy a Qualcomm is szeretné itt kiépíteni saját pozícióit.
Legutóbb az Analogue kézikonzolja szerepelt híreinkben, korábban azonban már olvashattunk a Steam Deck jövő februárra csúsztatott megjelenéséről is. A hónap elején a Qualcomm rántotta le a leplet saját új fejlesztéseiről, ezek között pedig helyet kapott a Snapdragon G3x Gen 1 is, amelyet már kifejezetten játékok futtatására szánnak. Ezt egészítette ki a Snapdragon G3x Handheld Developer Kit, amely tulajdonképpen egy hordozható konzol, a maga kisebb kijelzőjével és megfelelő teljesítményével, amely a gyártó szerint sokak szívét hódíthatja meg, annál inkább, mert ebben a Razer tapasztalataira és nevére is támaszkodnának.
A két partner egy olyan fejlesztői csomagot mutatott be, amely méretét tekintve alig haladja meg a nagyobb okostelefonokat, ehhez pedig egy 6,65 hüvelykes OLED-kijelzőt társít, a Full HD+ felbontással, 120 Hz-es frissítési rátával, a 10 bites HDR támogatásával. A fentiekhez fejlett hűtés csatlakozik, hogy kiküszöböljék a hasonló megoldások egyik legnagyobb problémáját, a túlmelegedést, és bár a további pontos részletekről egyelőre nem beszélnek, azt megtudjuk, hogy a listán emellett egy 1080p felbontású webkamera, haptikus visszajelzés, a D-pad, analóg thumbstick, valamint a szokásos gombok kaptak még helyet.
A játékok streamelése, ennek lehetősége legalább ilyen fontos kitétel, itt külön megemlítik az Xbox Game Pass támogatását, de valószínűleg a GeForce NOW megfelelő kezelését is megoldják. Ehhez 5G- és WiFi 6E-elérés áll rendelkezésünkre, de a Bluetooth 5.2 is felbukkan a felsorolásban. A partnerek jól tudják, hogy gyakorlatilag minden az elérhető tartalmon múlik majd, így szeretnének megfelelő kínálatot nyújtani, bár a megoldás egyelőre kizárólag a külsős fejlesztők számára lesz elérhető.