Gyurkity Péter

Kétszer több elektromos F-150-et gyártana a Ford

A rivális visszahívással küszködik, a Ford viszont óriási keresletet lát saját oldalán. Az autógyártó csapatához csatlakozott az Apple projektvezetője.

A napokban a GM háza táján bukkantak fel negatív hírek, amelyek a Chevy Bolt tömeges visszahívásáról szóltak, eközben viszont a Ford saját új fejlesztésének népszerűségéről számolt be, amely a gyártási kapacitás megduplázását eredményezheti. Ennek érdekében fektetnek most be további összeget a projektbe, kibővítve a munkahelyek számát.

Az elektromos F-150 nem is olyan régen mutatkozott be, ezt követően pedig arról írtunk, hogy a Ford 40 százalékban lenne elektromos az általuk kitűzött céldátumig, ami szintén ambíciózus tervnek tűnik. Most egy rövid Twitter-bejegyzésben számoltak be arról, hogy hatalmas az érdeklődés, az előjegyzések száma már meghaladta a 150 ezret, emiatt pedig a gyártókapacitás megduplázásáról döntöttek, amelynek eredményeként évente 80 ezer példányt szállítanának le néhány év múlva. Az első lépés további 450 munkahely meghirdetése lesz, amely 3 különböző gyártósorra vonatkozik, ennek során 250 millió dollárt költenek majd a kapacitás bővítésére, ami a korábbi hasonló, akkor még 50 százalékos növelést eredményező döntést követi a sorban.

A szintén új Rouge Electric Vehicle Center a jelek szerint gőzerővel dolgozik az első, még a sorozatgyártás előtti példányokon, azok összeszerelésén, erről a napokban szintén fotókat tettek közzé. A jelenlegi elképzelés szerint a hivatalos megjelenést követően, a jövő év során, összesen 15 ezer példányt gyártanának le, ezt 2023-ban további 50 ezer darab követné a sorban, hogy azután, 2024-ben, elérjék a most meghatározott hivatalos célt, vagyis az évi 80 ezer példány legyártását és leszállítását. Az előjegyzések számának gyors növekedése azt vetíti előre, hogy a kereslettel nem lesz gond, a vásárlók részéről a vártnál nagyobb érdeklődést tapasztalnak.


A kapacitás növelése persze nem garancia arra, hogy nem lesznek gondok a típussal, eddig azonban nagyon jól alakul az elektromos F-150 sorsa. Hogy így is maradjon, a jövőben Doug Field segíti az elektromos járműveket tervező és fejlesztő részleg munkáját. A menedzser korábban az Apple elektromos gépkocsi-programját vezette, előtte pedig a Tesla Model 3 és Model Y kifejlesztéséért volt felelős. Érdekesség, hogy Doug Field gyakorlatilag hazatér, hiszen 1987-ben a karrierjét pont a Fordnál kezdte fejlesztőmérnökként.

A szakember hivatalosan a Ford fejlett technológiákért és beágyazott rendszerekért felelős vezetője lesz, s közvetlenül Jim Farley cégvezető alá fog tartozni. Field óriási nyereség a Ford számára, ráadásul meghatározó pillanatban csatlakozik a gyártó csapatához. Az ugyanakkor egyelőre nem derült ki, hogy a menedzser jelenleg melyik projekteket vezeti a társaságnál.

Field az 1980-as években távozott a Fordtól, majd a Segway vezető munkatársa lett és akkor került az Apple kötelékébe, amikor a vállalatot Steve Jobs vezette. Többek között ő felelt a Mac számítógép fejlesztéséért, majd 2013-ban Elon Musk hívta át a Tesla Motors csapatába, ahol főszerepet játszott a Model 3 és a Model Y kifejlesztésében. Amikor a Teslának komoly nehézségei adódtak a Model 3 gyártásával, akkor visszatért az Apple menedzsmentjébe és mostanáig az óriáscég elektromos autótervein dolgozott.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!