Berta Sándor
Új módon küzd a hamis termékértékelések ellen az Amazon
Az óriáscég csupán egy apróságon változtatott, mégis komoly sikereket remél a lépéstől.
A Vox számolt be arról, hogy az Amazon módosította a termékértékelési rendszerét és ennek köszönhetően jelentős mértékben javulhat az ajánlások minősége. A társaság rájött arra, hogy igazából szélmalomharcot folytat a csalókkal és a hamis termékértékeléseket adó személyekkel szemben, ezért úgy döntött, hogy inkább növeli a valódi ajánlások számát azáltal, hogy könnyebbé teszi a felhasználók számára az értékelések adását.
A rendszer átépítésére a legnagyobb titokban került sor és most már elegendő egyetlen kattintás a csillagokra ahhoz, hogy értékelni lehessen egy adott terméket. Mindez azt jelenti, hogy a jövőben nem lesz szükség külön vélemény írására. A módosítás kizárólag a tanúsított vásárlók esetében működik, akik valóban meg is rendelik az adott termékeket.
Az első belső adatok azt mutatják, hogy a változtatás kiválóan működik és megnőtt a termékértékelések száma. A lépés pozitív mellékhatása, hogy az újabb eszközök sokkal gyorsabban gyűjtenek össze nagyobb számú csillagokat, mint korábban. A növekedéssel a hamis értékeléseket adók csak nagyon nehezen tudnak lépést tartani. A módosítás hosszú távú hatásait ugyanakkor természetesen még nem lehet felbecsülni.
A vállalat csak 2018-ban 400 millió dollárt fordított arra, hogy megóvja az ügyfeleit e visszaélésektől, a csalásoktól és más bűncselekményektől. A társaság szóvivője tavaly októberben közölte, hogy több mint olyan 13 millió kísérletet akadályoztak meg, amelyek célja a hamis termékértékelés leadása volt és több mint ötmillió elkövető ellen kezdeményeztek szankciókat, ők mindannyian megpróbálták a véleményeket manipulálni.
A Vox számolt be arról, hogy az Amazon módosította a termékértékelési rendszerét és ennek köszönhetően jelentős mértékben javulhat az ajánlások minősége. A társaság rájött arra, hogy igazából szélmalomharcot folytat a csalókkal és a hamis termékértékeléseket adó személyekkel szemben, ezért úgy döntött, hogy inkább növeli a valódi ajánlások számát azáltal, hogy könnyebbé teszi a felhasználók számára az értékelések adását.
A rendszer átépítésére a legnagyobb titokban került sor és most már elegendő egyetlen kattintás a csillagokra ahhoz, hogy értékelni lehessen egy adott terméket. Mindez azt jelenti, hogy a jövőben nem lesz szükség külön vélemény írására. A módosítás kizárólag a tanúsított vásárlók esetében működik, akik valóban meg is rendelik az adott termékeket.
Az első belső adatok azt mutatják, hogy a változtatás kiválóan működik és megnőtt a termékértékelések száma. A lépés pozitív mellékhatása, hogy az újabb eszközök sokkal gyorsabban gyűjtenek össze nagyobb számú csillagokat, mint korábban. A növekedéssel a hamis értékeléseket adók csak nagyon nehezen tudnak lépést tartani. A módosítás hosszú távú hatásait ugyanakkor természetesen még nem lehet felbecsülni.
A vállalat csak 2018-ban 400 millió dollárt fordított arra, hogy megóvja az ügyfeleit e visszaélésektől, a csalásoktól és más bűncselekményektől. A társaság szóvivője tavaly októberben közölte, hogy több mint olyan 13 millió kísérletet akadályoztak meg, amelyek célja a hamis termékértékelés leadása volt és több mint ötmillió elkövető ellen kezdeményeztek szankciókat, ők mindannyian megpróbálták a véleményeket manipulálni.