Berta Sándor
Nem követi a jövőben a felhasználók tevékenységét a Google
Kénytelenek így tenni, mert egyre több böngésző tiltja le a sütifájlokat.
David Temkin, a Google illetékes igazgatója a blogbejegyzésében azt írta, hogy a jövőben a harmadik féltől származó sütik esetében lemondanak az internetezők tevékenységének követéséről. Mindez azt jelenti, hogy az eddig erre alkalmazott sütifájlokat nem fogják a hirdetések személyre szabásához felhasználni.
A társaság már tavaly bevezette azt az új rendszert, amely a Chrome böngészőben lehetővé tette a a harmadik féltől, például adatkereskedőktől vagy reklámcégektől származó sütifájlok felsorolását. E fájlok segítségével követni lehet a felhasználók online szörfölését. Az óriáscég most jelezte, hogy alternatív módszereket sem fog alkalmazni az emberek követésére.
Temkin hangsúlyozta, hogy természetes dolog, hogy tovább kell fejleszteni a digitális reklámokat és reagálni kell a magánszféra és a személyazonosság használatával kapcsolatban erősödő aggályokra. Amennyiben ez nem történik meg, akkor a szabad és a nyitott World Wide Web jövőjét veszélyeztetnék. Ráadásul a korszerű hirdetési technológiák miatt már nincs szükség az egyes felhasználók követésére.
Az ugyanakkor más kérdés, hogy a vállalatnak nem feltétlenül kell a Chrome által gyűjtött sütifájlokra támaszkodni, ha információkat akar szerezni valakinek az internetes szokásairól, mert más módon is megteheti ezt, például elég csupán az Androidra és azon futtatható alkalmazásokra gondolni.
David Temkin, a Google illetékes igazgatója a blogbejegyzésében azt írta, hogy a jövőben a harmadik féltől származó sütik esetében lemondanak az internetezők tevékenységének követéséről. Mindez azt jelenti, hogy az eddig erre alkalmazott sütifájlokat nem fogják a hirdetések személyre szabásához felhasználni.
A társaság már tavaly bevezette azt az új rendszert, amely a Chrome böngészőben lehetővé tette a a harmadik féltől, például adatkereskedőktől vagy reklámcégektől származó sütifájlok felsorolását. E fájlok segítségével követni lehet a felhasználók online szörfölését. Az óriáscég most jelezte, hogy alternatív módszereket sem fog alkalmazni az emberek követésére.
Temkin hangsúlyozta, hogy természetes dolog, hogy tovább kell fejleszteni a digitális reklámokat és reagálni kell a magánszféra és a személyazonosság használatával kapcsolatban erősödő aggályokra. Amennyiben ez nem történik meg, akkor a szabad és a nyitott World Wide Web jövőjét veszélyeztetnék. Ráadásul a korszerű hirdetési technológiák miatt már nincs szükség az egyes felhasználók követésére.
Az ugyanakkor más kérdés, hogy a vállalatnak nem feltétlenül kell a Chrome által gyűjtött sütifájlokra támaszkodni, ha információkat akar szerezni valakinek az internetes szokásairól, mert más módon is megteheti ezt, például elég csupán az Androidra és azon futtatható alkalmazásokra gondolni.