12
  • Venator
    #12
    A jó autó mindig drága. A drága autó általában jó, de lehet, hogy még az sem. De lehet, hogy az menő. Az olcsó autó is jó, csak nem mindenkinek. Mit jelent, hogy jó? Mi az, hogy drága? Mikor drága? Vételkor, vagy használat közben? Beleszámít az üzemeltetési költség? Egy egy éves, 10 milliós autóval megyek nemsokára első olajcserére, lesz vagy 70. Akkor mi az olcsó, ez, vagy a villany? Még az se mindegy hogy használtad...

    Mitől hat olcsónak a Tesla? Mihez képest? Tényleg összehasonlítható az E-Klasse Mercedessel? Hány éves Mercedesről van szó? Mikor kell benne a motort felújítani meg katalizátort cserélni? Hét öregasszony se tud egyértelmű verdiktet mondani...

    Úgy érzem összetettebb ez, hogy egy-két idehányt kommenttel mindenki megváltsa a világot a fotelből...
  • M2 #11
    Még olcsóbb autón dolgozik a Tesla, de nemsokára abba fogja hagyni a próbálkozást. :-)

    A tudását leszámítva nekem mindig olcsónak hatottak a Teslák. Beülök és egy ötöd annyiba kerülő autót érzékelek, mint valami minimálos mopedautón.
    De amikor az alapáras kisautójuk duplájába kerül, mint egy E-Klasse Mercedes, akkor egy pillanatig se gondolkodok el a választáson. Nem egy liga.
  • Lapajka
    #10
    Ami Musk értékrendjében olcsó, azzal sokra nem megyünk...
  • Palinko
    #9
    Érdekes elmélet és valami igazság is van benne, de az egész elmélet ott borul hogy ha megnézel pár hagyományosból elektromos autóba alakítós műsort rájössz hogy az akku pakkok rohadt drágák ha magán úton veszed még úgy is ha nem direkt autós felhasználásra stb. Nem tudom ez mikor fog változni mert egyrészt a ritkaföldfémek használata bennük valamennyire lekorlátozza a gyártást de úgy néz ki hogy megpróbálják felpörgetni, meg jönnek új technológiák és előbb utóbb olcsóbb lesz, mivel elég nagy a nyomás el tudom képzelni hogy pár éven belül olcsóbb lesz elektromos autót venni mint benzinest, ha kijön ez a 25k dolláros tesla már kb ott vagyunk, az kb most egy volskwagen golf alap ára...
  • barret
    #8
    A villanyautókat nem véletlenül adják ilyen drágán...Az a fő cél,hogy lehetőleg mindenki csak hitelre tudja megvenni,ebben van a lényeg. Nézzük már meg,szerkezetileg! Egy korszerű belső égésü motoros autó jelentősen bonyolultabb,és többször annyi alkatrészből áll.Mégis harmadába kerül...Itt ebben az országban pl az emberek hány százaléka tudja megvenni kp a 10 milla+ árú autót? Tetszik neki? Akkor vegye meg hitelre! Aztán már rég össze törte,de még a felét sem fizette ki...
  • pakeszke
    #7
    nalunk a mopedautok azok 50 kobcis robogokent futottak, sozval nincsne nalunk ilyen kategoria

    ha bevezetik ezeket a fajta autokat akkor viszont elobb utobb a masfel tonna feletti autokat kellene kitiltani a varosokbol, vagy eseteg meg lehetne engedni de akkor csinaljanak teherautos PAVot
  • kvp
    #6
    Kinaban van olyan kategoria, hogy Low Speed Vehicle. Ezek 70 km/h-ban limitalt jarmuvek. A japan kei car-ok konnyu valtozatai. Nagyon olcsoak, csereben nem eppen biztonsagosak. Azert 70 a limit, mert ez alatt nem mehet fel autopalyara, tehat eppen tudjak a minimumot. Altalaban 100 km alatti a hatotavjuk es 4 kereku motorkerekparnak vannak regisztralva. (A-s jogski kell rajuk) Nallunk is van valami hasonlo kategoria, azt hiszem mopedautonak hivjak oket es joval 70 alatt van a sebesseglimitjuk. Ezekbol egy alap 240V-os toltesu elektromos valtozat kb. egy atlag elektromos robogo elektronikajat tartalmazza.

    A bejelentett jarmu 100 km/h-t tud, tehat gyorsabb mint a minimum, viszont B-s jogsi kell hozza. Azert olyan olcso, mert nincs benne fedelzeti elektronika, tehat nem onvezeto, nincs benne annyi luxus felszereles. Kb. egy kispolszki tudasa, csak elektromos motorral, litiumion aksival es modern kasztnival. Munkaba jarni boven eleg es relativ olcso. Persze a LSV-khez kepest draga, de barmilyen nyugati autohoz kepest filleres.

    Ha akarjuk tovabb lehet egyszerusiteni a kocsit, ki lehet hagyni nagyjabol mindent, meg az elektromos ablakot es a kozponti zarat is, tovabba a legegyszerubb laprugos felfuggesztes is eleg. Utobbit meg mindig hasznaljak japan kei teherautokon, amik inkabb mezogazdasagi jarmuvek, de azert be lehet veluk vinni a piacig a termest.

    "Azt lehet tudni hogy mekkora profittal dolgozik a Tesla? Többel mint a többi autógyártó? Úgy értve hogy mennyibe kerülhet neki előállítani egy gépet."

    Erre sok gyarto is kivancsi lenne, de elemzok szerint 20% korulivel. Nem eppen az Apple szinvonala...
  • Palinko
    #5
    Én is azt érzem hogy az "olcsó kínai" dolognak már lassan vége, az volt egy 10-20 évig beetetésnek és most már a kaszálás tart. Maximum tényleg annyival olcsóbb mint a konkurencia hogy meggondold, de egyáltalán nem olcsóbb már annyival hogy tényleg lesz ami lesz alapon másnem veszek belőle 5-öt ha tönkremegy bevállald. Persze lehet alibabán minden szart is találni jónak tűnő deal keretében de ez mellé se dokumentáció se semmi, nem fogjuk tudni milyen anyagokból rakták össze (na találhatunk kettőt :D) szerintem ez nem felelne meg az európai ember igényeinek. Ha elromlik hogy javítod meg stb, tényleg csak a baj lenne vele.

    Szerintem sokkal inkább az a kérdés hogy a hagyományos gyártók + Tesla mikor ár ténylegesen elő azzal a 25k árkategóriás kocsival mert reaálisan a Model 3 sem ér igazán többet, csak meg kell fizetni az újdonság és a drága gyártás árát valakinek, viszont ha tényleg elterjedt Model 3 szerű autókat tudnának 25k ért gyártani az lenne felénk is érdekes 5-10 év múlva használtan. Bár jó kérdés a minőség mert ha jól megépítik és kevesebb a romló alkatrész még az is lehet hogy drágábbak lesznek a használt autók mivel értékesebbnek érzik majd az emberek mint a zsákbamacskát.

    Azt lehet tudni hogy mekkora profittal dolgozik a Tesla? Többel mint a többi autógyártó? Úgy értve hogy mennyibe kerülhet neki előállítani egy gépet.
  • Myers
    #4
    A tizede az 730.000. És akkor ezen még sokan keresnek, pl 155 ezret a magyar állam. :)
    Bejelenteni sok mindent lehet. Lehet, hogy elfelejtettek nekik szólni, hogy biciklit, mindenféle több kerekűeket, mopedautókat nem kéne kocsinak nevezni, annál is inkább, mert az én biciklimre kb. 300k huf volt az utólagos kínai villanymotor+akku.
    Egy 100kmh-ra képes kocsival nem biztos, hogy felmennék egy autópályára. Valószínűleg a kamion 89-cel menve is le fogja előzni ezeket a papundekliket, ha meg nem, akkor 2 centire ott lesz mögötte a moldáv kamionos, biztos kellemes lesz.

    Ok, de legyen 5000 dollár. Másfél milla. Az javít a helyzeten? Mikor a kínai márkák is 40k dollárba kerülnek.

    Másik meg ha ezek ellepnék a nagyvárosok utcáit, akkor lenne jó világ. De nem is kell nagyváros, elég, ha csak az oda vezető utakat, amik már most is zsúfoltak.
  • kvp
    #3
    A Tesla 7.3 millioert adna a sajat olcso autojat. A legolcsobb kinai autok ennek a tizedebe kerulnek. A general motors kinai leanyvallata is bejelentett egy 5000 dollaros kei car-t. Ez 1.5 millio forint, ujonnan. Kis hatotav (170 km) es kb. 100 km/h-as vegsebesseg. Varosi forgalomra szantak, de azert tud annyit, hogy eppen hogy felmehessen az autopalyakra is. (ma mar varoson belul is szukeg lehet ra) Es ez nem a legolcsobb ami a piacon van, hanem egy olyan amit egy kinai-amerikai vegyesvallalat gyart. 2-3 millioert mar kapni otajtosat is. De egy embernek, dolgozni jarni boven eleg az 5000 dollaros is, csak legyen tolto vagy otthon a parkoloban/garazsban vagy legalabb a cegnel.

    https://www.bloombergquint.com/business/tesla-s-nemesis-in-china-is-a-tiny-5-000-electric-car-from-gm

    https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC-GM-Wuling
    Erdemes odafigyelni a cegre, valoszinuleg nemsokara ok fogjak atvenni az amerikai GM-et is. (lasd ibm - lenovo valtas)
  • Ender Wiggin
    #2
    Ja, és alapvetően a belsőégésű motorok nélkül a normál autók is a felébe kerülnek, mert már évtizedek óta olcsó alkatrészekből állnak...

    Nem tudom, hogy a Dacia eletromosan mennyibe fog fájni, de a legolcsóbb elektromos, nem kínai gagyi, 6,5 millió körül van (Seat Mii/Skoda CityGoE). Úgyhogy álmodik a nyomor.
  • kvp
    #1
    Ha eleg nagy tomegben gyartanak egy elektromos autot, akkor alapvetoen az aksi aran kivul az auto maga kb. a felebol kijon mint egy azonos benzines kocsi, mert az aksin kivul a hajtaslancban csak par viszonylag olcso alkatresz van. (a kombinalt toltes es motorvezerlo, meg a villanymotor) Egyszeruen annyival kevesebb alkatreszbol es szenzorbol kijon az elektromos hajtas, hogy a benzinessel azonos aron adva belefernek az onvezetes szenzorai es szamitogepe.

    ps: Nagyon olcso, nem onvezeto, csak 240V-rol tolteni kepes elektromos autot kb. 100-150 km-es hatotavval mar 2-3 millio forintbol ki lehet hozni a legmodernebb biztonsagi szabvanyok betartasaval is. Ez kb. a legolcsobb uj benzines dacsiak szintjen van vagy picivel az alatt. Tehat lehet olcso uj elektromos autot is gyartani, csak sokat kell belole, hogy meretgazdasagos legyen. (egy 2 millios uj autot azert eleg sokan megengedhetnek maguknak, akik nem, ok valoszinuleg tenyleg tulvallaljak magukat meg egy hasznalt autoval is)