Berta Sándor
Ötvöznék az Instagramot, a WhatsAppot és a Facebook Messengert
Az elképzelés a közösségi platform alapítójától származik. A cél, hogy az emberek még több időt töltsenek el a portálon.
A The New York Times négy névtelen forrásra hivatkozva írta meg, hogy Mark Zuckerberg azt tervezi, hogy összekapcsolná a három szolgáltatást, aminek köszönhetően az Instagram, a WhatsApp és a Facebook Messengert használók kommunikálhatnának egymással. Jelenleg több ezer fejlesztő dolgozik az ötlet megvalósításán, illetve a három internetes platform technológiai infrastruktúrájának az átdolgozásán. A projekt lezárása után a három szolgáltatás szoftveres oldalról ugyanazokon a protokollokon és interfészeken fog alapulni.
A program fontosságát jól jelzi, hogy közvetlenül Mark Zuckerberg felügyelete alá tartozik és már egyáltalán nem a kezdeti szakaszban tart. Ezt támasztja alá az is, hogy a kifejlesztett, mind a három ajánlattal kompatibilis új szoftvert már az év végén vagy a jövő esztendő elején alkalmazhatja a Facebook Messenger, a WhatsApp és az Instagram. Az átalakítás ellenére a három platform továbbra is egymástól független lesz, de a kezelőfelületek mögött ugyanaz a szoftver fog futni és kizárólag az üzenettovábbítást egységesítenék. Mindegyik ajánlat esetében elméletileg lehetőség lesz a végpontok közötti titkosításra is.
A projekt további előnye lehet majd, hogy könnyebbé válhat a profilok összehangolása, valamint a felhasználói adatok ötvözése és összehasonlítása. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a változtatásoknak köszönhetően a Facebook jobban ellenőrizhetné a WhatsAppot és az Instagramot, továbbá az eddiginél jobban beleszólhatna a szolgáltatások technológiai továbbfejlesztésébe. Az indoklás szerint a lehető legjobb üzenetküldési élményt akarják kínálni a felhasználók számára. Az emberek ugyanis azt akarják, hogy az üzenetváltások gyorsak, egyszerűek, megbízhatóak és magánjellegűek legyenek.
A társaság olyan lehetőségeken is dolgozik, amelyek segítségével könnyebbé teheti a családtagok és a barátok számára, hogy az általuk használt hálózatokon túl is kapcsolatban léphessenek egymással. Mindez egy hosszú folyamat, főleg, amíg minden részletet kidolgoznak. A módosítások okán a remények szerint az internetezők még több időt töltenek majd a három platformon és még jobban a Facebook ökorendszeréhez lennének kötve. Ez pedig még vonzóbbá tenné az óriáscéget a hirdetők számára. Sőt, ahogy a The New York Times rámutatott, az ötlet megvalósításából még a piactér funkció is profitálhat majd, hiszen a kereskedők és az ügyfelek könnyebben fognak tudni kommunikálni egymással.
Vannak kérdéses dolgok is, hiszen jelenleg a WhatsAppon elegendő egy telefonszám megadása, míg a Facebook a valódi név megadását követeli, vagyis a változtatások életbe lépésével a WhatsApp-használók akár el is veszíthetik a viszonylagos névtelenségüket. Szintén kérdés, hogy a közösségi portál elvégezheti-e majd a megadott adatok összehasonlítását.
Mark Zuckerberget egyébként már régóta foglalkoztatta az ötlet és tavaly év végén kezdte el szorgalmazni a munkatársainál, hogy gondolkodjanak el annak lehetséges megvalósításán. Voltak belső feszültségek, a WhatsApp alkalmazottai például meglehetősen szkeptikusan fogadták az elképzelést. Két névtelen forrás kiemelte, hogy állítólag még maga Zuckerberg is bizonytalan némileg, mert nincsenek konkrét tervei azzal kapcsolatban, hogy a vállalata miként profitál majd az ajánlatok egységesítéséből. Egy aktívabb közönség mindenesetre új hirdetési formákhoz vezethet vagy olyan szolgáltatások kialakulásához, amelyek használatáért a Facebook díjat kérhetne el.
A The New York Times négy névtelen forrásra hivatkozva írta meg, hogy Mark Zuckerberg azt tervezi, hogy összekapcsolná a három szolgáltatást, aminek köszönhetően az Instagram, a WhatsApp és a Facebook Messengert használók kommunikálhatnának egymással. Jelenleg több ezer fejlesztő dolgozik az ötlet megvalósításán, illetve a három internetes platform technológiai infrastruktúrájának az átdolgozásán. A projekt lezárása után a három szolgáltatás szoftveres oldalról ugyanazokon a protokollokon és interfészeken fog alapulni.
A program fontosságát jól jelzi, hogy közvetlenül Mark Zuckerberg felügyelete alá tartozik és már egyáltalán nem a kezdeti szakaszban tart. Ezt támasztja alá az is, hogy a kifejlesztett, mind a három ajánlattal kompatibilis új szoftvert már az év végén vagy a jövő esztendő elején alkalmazhatja a Facebook Messenger, a WhatsApp és az Instagram. Az átalakítás ellenére a három platform továbbra is egymástól független lesz, de a kezelőfelületek mögött ugyanaz a szoftver fog futni és kizárólag az üzenettovábbítást egységesítenék. Mindegyik ajánlat esetében elméletileg lehetőség lesz a végpontok közötti titkosításra is.
A projekt további előnye lehet majd, hogy könnyebbé válhat a profilok összehangolása, valamint a felhasználói adatok ötvözése és összehasonlítása. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a változtatásoknak köszönhetően a Facebook jobban ellenőrizhetné a WhatsAppot és az Instagramot, továbbá az eddiginél jobban beleszólhatna a szolgáltatások technológiai továbbfejlesztésébe. Az indoklás szerint a lehető legjobb üzenetküldési élményt akarják kínálni a felhasználók számára. Az emberek ugyanis azt akarják, hogy az üzenetváltások gyorsak, egyszerűek, megbízhatóak és magánjellegűek legyenek.
A társaság olyan lehetőségeken is dolgozik, amelyek segítségével könnyebbé teheti a családtagok és a barátok számára, hogy az általuk használt hálózatokon túl is kapcsolatban léphessenek egymással. Mindez egy hosszú folyamat, főleg, amíg minden részletet kidolgoznak. A módosítások okán a remények szerint az internetezők még több időt töltenek majd a három platformon és még jobban a Facebook ökorendszeréhez lennének kötve. Ez pedig még vonzóbbá tenné az óriáscéget a hirdetők számára. Sőt, ahogy a The New York Times rámutatott, az ötlet megvalósításából még a piactér funkció is profitálhat majd, hiszen a kereskedők és az ügyfelek könnyebben fognak tudni kommunikálni egymással.
Vannak kérdéses dolgok is, hiszen jelenleg a WhatsAppon elegendő egy telefonszám megadása, míg a Facebook a valódi név megadását követeli, vagyis a változtatások életbe lépésével a WhatsApp-használók akár el is veszíthetik a viszonylagos névtelenségüket. Szintén kérdés, hogy a közösségi portál elvégezheti-e majd a megadott adatok összehasonlítását.
Mark Zuckerberget egyébként már régóta foglalkoztatta az ötlet és tavaly év végén kezdte el szorgalmazni a munkatársainál, hogy gondolkodjanak el annak lehetséges megvalósításán. Voltak belső feszültségek, a WhatsApp alkalmazottai például meglehetősen szkeptikusan fogadták az elképzelést. Két névtelen forrás kiemelte, hogy állítólag még maga Zuckerberg is bizonytalan némileg, mert nincsenek konkrét tervei azzal kapcsolatban, hogy a vállalata miként profitál majd az ajánlatok egységesítéséből. Egy aktívabb közönség mindenesetre új hirdetési formákhoz vezethet vagy olyan szolgáltatások kialakulásához, amelyek használatáért a Facebook díjat kérhetne el.