Berta Sándor
Támogatná a helyi sajtóorgánumokat a Facebook
A közösségi oldal 300 millió dollárt szán erre a célra.
A Reuters híre alapján a felajánlott összeget a következő három esztendő során új technológiákba és helyi riporterek képzésébe fektethetnék be az egyesült államokbeli és külföldi sajtóorgánumok. Ezek a befektetések világszerte lehetővé tennék a helyi szerkesztőségeknek, hogy hosszú távon is működő üzleti modelleket fejlesszenek ki és alkalmazzanak. A befektetéseket a Facebook nem köti a vele való együttműködéshez. A társaság ugyanakkor például az új technológiák alkalmazásában, új termékek kifejlesztésében, valamint a hirdetési ügyfelek szerzésében szeretne segíteni a programhoz csatlakozó szerkesztőségeknek és kiadóknak.
A Facebook nyilván egyrészt így szeretne pozitívabb képet kialakítani magáról és ellensúlyozni azokat a kritikákat, amelyek szerint komoly szerepet vállalt a világ hírszolgáltatásainak eróziójában. A korábbi projektek esetében az is visszatetszést keltett, hogy a közösségi platform valamilyen szinten arra ösztönözte a kiadókat, hogy a termékeiket a rendszerén keresztül hirdessék vagy jelentessék meg. Campbell Brown, a Facebook globális hírközlési partnerségekért felelős alelnöke közölte, hogy továbbra is harcolni akarnak az álhírek, a félretájékoztatás és az alacsony minőségű hírek ellen. De emellett segíteni szeretnék a helyi szerkesztőségeket és hírügynökségeket is.
A 300 millió dollár kedvezményezettjei a Pulitzer Center, a Report for America, a Knight-Lenfest Local News Transformation Fund, a Local Media Association és a Local Media Consortium, az American Journalism Project és a Community News Project. Fran Wills, a Local Media Consortium vezetője kiemelte a Facebook segítségét a tartalomprojektjük létrehozásában. A szervezet 80 szerkesztőséget és hírügynökséget tömörít, s tavaly decemberben 6 millió dollárt fektetett be brit helyi kiadókba.
A Reuters híre alapján a felajánlott összeget a következő három esztendő során új technológiákba és helyi riporterek képzésébe fektethetnék be az egyesült államokbeli és külföldi sajtóorgánumok. Ezek a befektetések világszerte lehetővé tennék a helyi szerkesztőségeknek, hogy hosszú távon is működő üzleti modelleket fejlesszenek ki és alkalmazzanak. A befektetéseket a Facebook nem köti a vele való együttműködéshez. A társaság ugyanakkor például az új technológiák alkalmazásában, új termékek kifejlesztésében, valamint a hirdetési ügyfelek szerzésében szeretne segíteni a programhoz csatlakozó szerkesztőségeknek és kiadóknak.
A Facebook nyilván egyrészt így szeretne pozitívabb képet kialakítani magáról és ellensúlyozni azokat a kritikákat, amelyek szerint komoly szerepet vállalt a világ hírszolgáltatásainak eróziójában. A korábbi projektek esetében az is visszatetszést keltett, hogy a közösségi platform valamilyen szinten arra ösztönözte a kiadókat, hogy a termékeiket a rendszerén keresztül hirdessék vagy jelentessék meg. Campbell Brown, a Facebook globális hírközlési partnerségekért felelős alelnöke közölte, hogy továbbra is harcolni akarnak az álhírek, a félretájékoztatás és az alacsony minőségű hírek ellen. De emellett segíteni szeretnék a helyi szerkesztőségeket és hírügynökségeket is.
A 300 millió dollár kedvezményezettjei a Pulitzer Center, a Report for America, a Knight-Lenfest Local News Transformation Fund, a Local Media Association és a Local Media Consortium, az American Journalism Project és a Community News Project. Fran Wills, a Local Media Consortium vezetője kiemelte a Facebook segítségét a tartalomprojektjük létrehozásában. A szervezet 80 szerkesztőséget és hírügynökséget tömörít, s tavaly decemberben 6 millió dollárt fektetett be brit helyi kiadókba.