Berta Sándor

Alkalmazások adatait is gyűjtötte a Facebook

Androidos programok nagyon sok információt osztottak meg a közösségi portállal.

A Mobilsicher nevű biztonsági vállalat arról tájékoztatta a közvéleményt, hogy az olyan szoftverek, mint a Bible+, a Curvy, a ForDiabetes, a Grindr, a Kwitt, a Migraine Buddy, a Moodpath, a Muslim Pro, az OkCupid, a Pregnancy és a Tinder többek között randiprofilok adatait, egészségügyi információkat, vallási hovatartozással kapcsolatos és más intim adatokat adták tovább a Facebooknak.

A társaság egy hirdetési azonosítószámot alkalmaz és azt a külső alkalmazásfejlesztők számára elérhetővé teszi. Ez az azonosító össze van kötve a felhasználói információkkal. Az összes adat a Facebook szoftverfejlesztési csomagjában fut össze. A cég a módszert kipróbálta az OKCupid, a Migraine Buddy, a Bible+ és a Muslim Pro programok esetében.

A Facebook nem rejtette el az információgyűjtéseit. Az adatvédelmi irányelvben szerepel is, hogy a közösségi oldal a szoftverfejlesztői csomagokon és alkalmazásprogramozási felületeken keresztül gyűjt adatokat. A társaság egyik illetékese a CNET-nek azt mondta, hogy a specifikus alkalmazások csak anonim információkat gyűjtenek. A megszerzett adatok ugyanakkor a hirdetési azonosítószám segítségével egy adott felhasználóhoz köthetők.

Sok fejlesztő azt gondolta, hogy azok az információk, amelyeket a Facebook megkap, névtelenek, mert az adatcsomagokban nem voltak nevek. De ez nagy tévedés volt: a társaság elérhetővé tett olyan adatokat, hogy egy szoftver mennyi ideig használ valaki, illetve milyen dolgokra kattint rá. Ezért cserébe a közösségi platform hozzáférést kap azokhoz a különböző információkhoz, amelyeket az alkalmazások gyűjtöttek össze a reklámok megjelenítésére. Amennyiben például egy nő a Pregnancy+ nevű programot használja, akkor egy idő után sokkal több bébiruhával kapcsolatos hirdetést kaphat, és ehhez elegendő csupán egyszer bejelentkezni a táblagépről vagy az okostelefonról.

Az információkat még akkor is összegyűjtik egy hirdetési azonosítószámban, ha valaki nem is rendelkezik Facebook-profillal. A közösségi portál ugyanakkor azt állította, hogy ezeket az információkat vagy nem használják fel vagy csak arra, hogy megtudják, megtekintette-e valaki a személyre szabott reklámokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!