Berta Sándor
Pénztár nélküli szupermarketeket nyit az Amazon
Az üzletek elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban működnének.
A Bloomberg értesülései alapján a kereskedelmi konszern 2021-ig háromezer pénztár nélküli AmazonGo szupermarketet akar nyitni - minderről bennfentesekre hivatkozva számoltak be. Az alkalmazandó stratégia Jeff Bezos alapító-vezérigazgató nevéhez fűződik, aki úgy gondolja, hogy a forgalmas városokban ez a legjobb módja annak, hogy az Amazon újrafeltalálja az e-kereskedelem helyett a fizikai boltokba járást, azaz az úgynevezett brick-and-mortar vásárlási élményt. A hírt az Amazon szóvivője nem akarta kommentálni.
Bezos Washingtonban kijelentette, hogy nagyon érdekli őket hagyományos üzletek nyitása, de csak akkor, ha igazán új dolgokat tudnak kínálni a vásárlóknak. Amennyiben nem egyedi termékeket kínálnak, akkor a dolog nem fog működni, ráadásul egy ilyen terjeszkedés visszaviszi az Amazont a befektetési korszakba. A menedzser kész pénzeket veszíteni egy hosszú távú program keretében, ha ezzel új lehetőségekhez jut. Jó példa erre az Amazon Web Services, amely a konszern most már rendkívül gyorsan növekedő és nyereséges felhőkörnyezeti üzletága, amely éveken át veszteséges volt. Az Amazon az év végéig 10 pénztár nélküli boltot akar nyitni, 2019-ben pedig több mint ötvenet pedig a fő városokban.
Az ilyen boltokban szenzorok regisztrálják, hogy a vásárlók pontosan melyik termékeket veszik le a polcokról és hogy azokból hány darabot tesznek a kosaraikba, a végösszeget pedig az adott személyek Amazon-számlájáról vonják le. A legnagyobb problémát a magas költségek jelentik, hiszen az egyes szupermarketekhez számos kamera és érzékelő kell. A legelső AmazonGo bolt hardverei több mint egymillió dollárba kerültek, ráadásul a rendszer még messze nem kiforrott.
Az óriáscég az első AmazonGo boltját a székhelyén, Seattle városában nyitotta meg 2016 decemberében, amit aztán további kettő követte, egy-egy Seattle és Chicago területén. A társaság agresszív és rendkívül költséges terjeszkedése veszélyeztetné többek között a 7 Eleven áruházláncot, az olyan szendvicseket kínáló üzlethálózatokat, mint a Subway és a Panera, valamint a független pizzérialáncokat és a tacót teherautóról árusító vállalkozókat. Az eredeti terv arról szólt, hogy az Amerikai Egyesült Államokban több mint 2000 ilyen szupermarket nyithat a társaság.
A Bloomberg értesülései alapján a kereskedelmi konszern 2021-ig háromezer pénztár nélküli AmazonGo szupermarketet akar nyitni - minderről bennfentesekre hivatkozva számoltak be. Az alkalmazandó stratégia Jeff Bezos alapító-vezérigazgató nevéhez fűződik, aki úgy gondolja, hogy a forgalmas városokban ez a legjobb módja annak, hogy az Amazon újrafeltalálja az e-kereskedelem helyett a fizikai boltokba járást, azaz az úgynevezett brick-and-mortar vásárlási élményt. A hírt az Amazon szóvivője nem akarta kommentálni.
Bezos Washingtonban kijelentette, hogy nagyon érdekli őket hagyományos üzletek nyitása, de csak akkor, ha igazán új dolgokat tudnak kínálni a vásárlóknak. Amennyiben nem egyedi termékeket kínálnak, akkor a dolog nem fog működni, ráadásul egy ilyen terjeszkedés visszaviszi az Amazont a befektetési korszakba. A menedzser kész pénzeket veszíteni egy hosszú távú program keretében, ha ezzel új lehetőségekhez jut. Jó példa erre az Amazon Web Services, amely a konszern most már rendkívül gyorsan növekedő és nyereséges felhőkörnyezeti üzletága, amely éveken át veszteséges volt. Az Amazon az év végéig 10 pénztár nélküli boltot akar nyitni, 2019-ben pedig több mint ötvenet pedig a fő városokban.
Az ilyen boltokban szenzorok regisztrálják, hogy a vásárlók pontosan melyik termékeket veszik le a polcokról és hogy azokból hány darabot tesznek a kosaraikba, a végösszeget pedig az adott személyek Amazon-számlájáról vonják le. A legnagyobb problémát a magas költségek jelentik, hiszen az egyes szupermarketekhez számos kamera és érzékelő kell. A legelső AmazonGo bolt hardverei több mint egymillió dollárba kerültek, ráadásul a rendszer még messze nem kiforrott.
Az óriáscég az első AmazonGo boltját a székhelyén, Seattle városában nyitotta meg 2016 decemberében, amit aztán további kettő követte, egy-egy Seattle és Chicago területén. A társaság agresszív és rendkívül költséges terjeszkedése veszélyeztetné többek között a 7 Eleven áruházláncot, az olyan szendvicseket kínáló üzlethálózatokat, mint a Subway és a Panera, valamint a független pizzérialáncokat és a tacót teherautóról árusító vállalkozókat. Az eredeti terv arról szólt, hogy az Amerikai Egyesült Államokban több mint 2000 ilyen szupermarket nyithat a társaság.