Berta Sándor
Meghátrált Délkelet-Ázsiában az Uber
A közösségi utazásmegosztó visszavonulót fújt a régióban.
Dara Khosrowshahi, az Uber vezetője azt írta, hogy Délkelet-Ázsiában a cég összefog az egyik legnagyobb riválisának számító Grab vállalkozással. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a startup ezzel a lépéssel kivonul a piacról. A két fél megállapodott egy közös vállalat létrehozásáról, amelyben az Uber 27,5 százalékos piaci részesedést kap majd. A fennmaradó 72,5 százalékos tulajdonrész a Grabé lesz. Az új társaság fogja felügyelni az utazási szolgáltatások mellett az Uber Eats nevű ételszállító platformot is.
A két piaci szereplő eddig komoly versenyt folytatott Thaiföldön, Szingapúrban, Indonéziában, Kambodzsában, Malajziában, Myanmarban, a Fülöp-szigeteken és Vietnamban. A régióban több mint 330 millió internetező van és a közösségi utazásmegosztó szolgáltatások a következő években több milliárd dolláros bevételeket könyvelhetnek majd el. Dara Khosrowshahi szeretné helyrehozni a vállalat gazdálkodását és ebben számíthat Barney Harford ügyvezetőre is, aki január végén jelezte, hogy hatékonyabbá tenné a szolgáltatás működését.
A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Harford azt nyilatkozta, hogy "selejtmentes kultúrát" akar megteremteni, s ő leginkább a működési hatékonyságra és a fegyelemre összpontosít. Dara Khosrowshahi hozzátette, hogy potenciális veszélyt jelent a globális stratégiájukra az, hogy túl sok csatát vívtak túl sok fronton és túl sok versenyzővel szemben. A jövőben arra akarnak összpontosítani, hogy a saját erejükből tudjanak növekedni.
Anthony Tan, a Grab első embere kiemelte, hogy a mostani átvétel egy új korszak kezdete. A Grab a régióban 7 országban és 142 városban aktív, elsősorban olyan metropoliszokban, mint Bangkok, Szingapúr, Jakarta és Kuala Lumpur. A szolgáltatás segítségével az emberek naponta több mint 3,5 millió utat rendelnek meg. Az Uber korábban Oroszországban és Kínában is hasonló módon döntött, így gyakorlatilag már a harmadik nagy piacról vonult ki rövid idő alatt.
Dara Khosrowshahi, az Uber vezetője azt írta, hogy Délkelet-Ázsiában a cég összefog az egyik legnagyobb riválisának számító Grab vállalkozással. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a startup ezzel a lépéssel kivonul a piacról. A két fél megállapodott egy közös vállalat létrehozásáról, amelyben az Uber 27,5 százalékos piaci részesedést kap majd. A fennmaradó 72,5 százalékos tulajdonrész a Grabé lesz. Az új társaság fogja felügyelni az utazási szolgáltatások mellett az Uber Eats nevű ételszállító platformot is.
A két piaci szereplő eddig komoly versenyt folytatott Thaiföldön, Szingapúrban, Indonéziában, Kambodzsában, Malajziában, Myanmarban, a Fülöp-szigeteken és Vietnamban. A régióban több mint 330 millió internetező van és a közösségi utazásmegosztó szolgáltatások a következő években több milliárd dolláros bevételeket könyvelhetnek majd el. Dara Khosrowshahi szeretné helyrehozni a vállalat gazdálkodását és ebben számíthat Barney Harford ügyvezetőre is, aki január végén jelezte, hogy hatékonyabbá tenné a szolgáltatás működését.
A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Harford azt nyilatkozta, hogy "selejtmentes kultúrát" akar megteremteni, s ő leginkább a működési hatékonyságra és a fegyelemre összpontosít. Dara Khosrowshahi hozzátette, hogy potenciális veszélyt jelent a globális stratégiájukra az, hogy túl sok csatát vívtak túl sok fronton és túl sok versenyzővel szemben. A jövőben arra akarnak összpontosítani, hogy a saját erejükből tudjanak növekedni.
Anthony Tan, a Grab első embere kiemelte, hogy a mostani átvétel egy új korszak kezdete. A Grab a régióban 7 országban és 142 városban aktív, elsősorban olyan metropoliszokban, mint Bangkok, Szingapúr, Jakarta és Kuala Lumpur. A szolgáltatás segítségével az emberek naponta több mint 3,5 millió utat rendelnek meg. Az Uber korábban Oroszországban és Kínában is hasonló módon döntött, így gyakorlatilag már a harmadik nagy piacról vonult ki rövid idő alatt.