Berta Sándor
Arizonában leállították az Uber teszteléseit
A cég megegyezett az elütött biciklis családjával, kártérítést fizetnek nekik, így valószínűleg soha nem tudjuk meg mi volt a hiba pontosan.
Másfél héttel ezelőtt az Uber egyik önállóan közlekedő gépkocsija egy éjszakai tesztút során elütött egy nőt, aki éppen áthaladt az úttesten. Ez volt az első halálos gázolás, amelyben egy robotautó is érintett volt. A rendőrség által nyilvánosságra hozott felvételek, amelyeket a jármű kamerái rögzítettek, felvetették azt a kérdést, hogy a beépített szenzorok miért nem észlelték időben a kerékpárt toló nőt. A rendőrség közlése szerint a gépkocsi egyáltalán nem nem fékezett és nem is próbálta meg elkerülni az ütközést. A belső tér felvétele alapján a volánnál ülő sofőr sem figyelt az útra, hanem folyamatosan a műszerfal alá tekintgetve nézett ott valamit. Az Uber az esetre reagálva azonnal felfüggesztette a teszteket Arizonában, Pittsburghben, San Franciscóban és Torontóban.
Most Doug Ducey, Arizona kormányzója bejelentette, hogy visszavonta a közösségi utazásmegosztó robotautók tesztelésére és üzemeltetésére vonatkozó engedélyét, így a vállalkozás egyelőre nem folytathatja a tesztjeit a szövetségi állam útjain. A politikus Dara Khosrowshahi Uber-vezetőnek írt levelében kifejtette, hogy a március 18-i esettel kapcsolatos videofelvételek biztonsági aggályokat vetettek fel. Ducey hozzátette, hogy kormányzóként elvárja, hogy a közbiztonság az autonóm autókat üzemeltetők számára elsődleges prioritású legyen. A baleset tagadhatatlanul kudarc. A kormányzó a hatóságok által nyilvánosságra hozott videókkal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy azok rémisztőek voltak.
Az áldozat férjét és lányát képviselő ügyvéd bejelentette, hogy megállapodást kötött a céggel, így az Uber - valószínűleg dollárban hétszámjegyű kártérítés fejében - megúszott egy több éves, kétes kimenetelű kártérítési pert. A cég ettől függetlenül továbbra is mindenben segíteni akarja a hatóságokat az eset kivizsgálásában és egyúttal kapcsolatban akar maradni a kormányzó hivatalával, hogy bármely aggályra vagy felvetésre azonnal reagálni tudjon.
Másfél héttel ezelőtt az Uber egyik önállóan közlekedő gépkocsija egy éjszakai tesztút során elütött egy nőt, aki éppen áthaladt az úttesten. Ez volt az első halálos gázolás, amelyben egy robotautó is érintett volt. A rendőrség által nyilvánosságra hozott felvételek, amelyeket a jármű kamerái rögzítettek, felvetették azt a kérdést, hogy a beépített szenzorok miért nem észlelték időben a kerékpárt toló nőt. A rendőrség közlése szerint a gépkocsi egyáltalán nem nem fékezett és nem is próbálta meg elkerülni az ütközést. A belső tér felvétele alapján a volánnál ülő sofőr sem figyelt az útra, hanem folyamatosan a műszerfal alá tekintgetve nézett ott valamit. Az Uber az esetre reagálva azonnal felfüggesztette a teszteket Arizonában, Pittsburghben, San Franciscóban és Torontóban.
Most Doug Ducey, Arizona kormányzója bejelentette, hogy visszavonta a közösségi utazásmegosztó robotautók tesztelésére és üzemeltetésére vonatkozó engedélyét, így a vállalkozás egyelőre nem folytathatja a tesztjeit a szövetségi állam útjain. A politikus Dara Khosrowshahi Uber-vezetőnek írt levelében kifejtette, hogy a március 18-i esettel kapcsolatos videofelvételek biztonsági aggályokat vetettek fel. Ducey hozzátette, hogy kormányzóként elvárja, hogy a közbiztonság az autonóm autókat üzemeltetők számára elsődleges prioritású legyen. A baleset tagadhatatlanul kudarc. A kormányzó a hatóságok által nyilvánosságra hozott videókkal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy azok rémisztőek voltak.
Az áldozat férjét és lányát képviselő ügyvéd bejelentette, hogy megállapodást kötött a céggel, így az Uber - valószínűleg dollárban hétszámjegyű kártérítés fejében - megúszott egy több éves, kétes kimenetelű kártérítési pert. A cég ettől függetlenül továbbra is mindenben segíteni akarja a hatóságokat az eset kivizsgálásában és egyúttal kapcsolatban akar maradni a kormányzó hivatalával, hogy bármely aggályra vagy felvetésre azonnal reagálni tudjon.