Berta Sándor
Tilos lesz kriptovalutákat hirdetni a Google rendszerében
A keresőcég úgy döntött, hogy a jövőben nem engedélyezi a bitcoin és más virtuális fizetőeszközök reklámjait.
A Google bejelentette, hogy 2018 júniusában frissíteni fogja a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó irányelvet az árfolyam-különbözeti szerződések, a gördülő azonnali devizaügyletek és más pénzügyi hirdetések korlátozására. A továbbiakban tilos lesz a következőkkel kapcsolatos reklámok megjelenítése: bináris opciók és velük egyenértékű, máshogyan elnevezett termékek; kriptovaluták és kapcsolódó tartalom (többek között elsődleges kibocsátás, kriptovaluta-tőzsdék, kriptovaluta-pénztárcák, kriptovaluta-kereskedelmi tanácsadás). A Google még a törvényesen működő kriptodeviza vállalatoknak sem engedi meg, hogy hirdetéseiket közzétegyék.
"Nincs kristálygömbünk, hogy meg tudjuk jósolni a kriptodevizák jövőjét, de éppen elég fogyasztót láttunk, akik károkat szenvedtek el vagy károsultak lehetnek. Ez egy olyan terület, amelyet rendkívül óvatosan akarunk megközelíteni" - mondta Scott Spencer, a Google fenntartható reklámokért felelős igazgatója. Tilos lesz a következőkkel foglalkozó gyűjtő- és partnerwebhelyek hirdetéseinek megjelenítése is: árfolyam-különbözeti szerződések (CFD-k), gördülő azonnali devizaügyletek, pénzügyi spreadfogadás, bináris opciók és velük egyenértékű, máshogyan elnevezett termékek, illetve kriptovaluták és kapcsolódó tartalom.
Az árfolyam-különbözeti szerződéseket, gördülő azonnali devizaügyleteket és pénzügyi spreadfogadást kínáló hirdetőknek minősítést kell szerezniük a társaságtól ahhoz, hogy az AdWords rendszerén keresztül reklámozhassanak. A minősítés megszerzésére csak bizonyos országokban van lehetőség. A hirdetők 2018 márciusától, a megfelelő igénylési űrlap közzétételét követően folyamodhatnak minősítésért a vállalathoz.
Scott Spencer blogbejegyzésében közölte, hogy továbbra is kiszűrik a szabályokat megszegő reklámokat. Csak tavaly 3,2 milliárd ilyen ajánlatot távolítottak el, vagyis másodpercenként több mint százat. A törölt hirdetések között volt 79 millió olyan reklám is, amely kártevővel fertőzött oldalakra akarta csalni a felhasználókat. 400 000 fertőzött honlapot is eltávolítottak, valamint 48 millió olyan ajánlatot, amely kéretlen szoftverek telepítésére akarták rávenni az embereket. A menedzser hozzátette, hogy a vonatkozó szabályok megsértése miatt 2017-ben 320 000 hirdetőt töröltek a rendszerükből, továbbá feketelistára tettek közel 90 000 portált és 700 000 mobilalkalmazást. A hirdetési partnereiknek tavaly 12,6 milliárd dollárt fizettek ki.
A Google bejelentésének hatására jelentősen csökkent a bitcoin árfolyama. A nagy kriptodeviza kereskedési platformok közül a Bitfinexen 8494,3 dolláron, 5,76 százalékos mínuszban, a Bitstampon 8483,50 dolláron, 6,77 százalékos veszteségben, a Geminin pedig 8484 7olláron, 6,62 százalékos mínuszban állt a jegyzés szerdán késő délután. A bitcoin árfolyama tavaly rohamosan - egy év alatt több mint ezer százalékkal - emelkedett, de rendkívül nagy kilengések mellett. A látványos emelkedés leginkább a kisbefektetőket hozta lázba szerte a világon, a nagy intézményi befektetők túlnyomó része távol maradt a rendkívül kockázatos kriptodeviza-piacoktól.
A Facebook már januárban bejelentette, hogy letiltja minden olyan pénzügyi termék vagy szolgáltatás hirdetését a világ legnagyobb közösségi hálózatán, amely gyakran szerepel félrevezető vagy megtévesztő reklámokban, az olyanokat, mint a bináris opciók, a kriptodeviza kibocsátásával történő tőkegyűjtés és a digitális deviza.
A Google bejelentette, hogy 2018 júniusában frissíteni fogja a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó irányelvet az árfolyam-különbözeti szerződések, a gördülő azonnali devizaügyletek és más pénzügyi hirdetések korlátozására. A továbbiakban tilos lesz a következőkkel kapcsolatos reklámok megjelenítése: bináris opciók és velük egyenértékű, máshogyan elnevezett termékek; kriptovaluták és kapcsolódó tartalom (többek között elsődleges kibocsátás, kriptovaluta-tőzsdék, kriptovaluta-pénztárcák, kriptovaluta-kereskedelmi tanácsadás). A Google még a törvényesen működő kriptodeviza vállalatoknak sem engedi meg, hogy hirdetéseiket közzétegyék.
"Nincs kristálygömbünk, hogy meg tudjuk jósolni a kriptodevizák jövőjét, de éppen elég fogyasztót láttunk, akik károkat szenvedtek el vagy károsultak lehetnek. Ez egy olyan terület, amelyet rendkívül óvatosan akarunk megközelíteni" - mondta Scott Spencer, a Google fenntartható reklámokért felelős igazgatója. Tilos lesz a következőkkel foglalkozó gyűjtő- és partnerwebhelyek hirdetéseinek megjelenítése is: árfolyam-különbözeti szerződések (CFD-k), gördülő azonnali devizaügyletek, pénzügyi spreadfogadás, bináris opciók és velük egyenértékű, máshogyan elnevezett termékek, illetve kriptovaluták és kapcsolódó tartalom.
Az árfolyam-különbözeti szerződéseket, gördülő azonnali devizaügyleteket és pénzügyi spreadfogadást kínáló hirdetőknek minősítést kell szerezniük a társaságtól ahhoz, hogy az AdWords rendszerén keresztül reklámozhassanak. A minősítés megszerzésére csak bizonyos országokban van lehetőség. A hirdetők 2018 márciusától, a megfelelő igénylési űrlap közzétételét követően folyamodhatnak minősítésért a vállalathoz.
Scott Spencer blogbejegyzésében közölte, hogy továbbra is kiszűrik a szabályokat megszegő reklámokat. Csak tavaly 3,2 milliárd ilyen ajánlatot távolítottak el, vagyis másodpercenként több mint százat. A törölt hirdetések között volt 79 millió olyan reklám is, amely kártevővel fertőzött oldalakra akarta csalni a felhasználókat. 400 000 fertőzött honlapot is eltávolítottak, valamint 48 millió olyan ajánlatot, amely kéretlen szoftverek telepítésére akarták rávenni az embereket. A menedzser hozzátette, hogy a vonatkozó szabályok megsértése miatt 2017-ben 320 000 hirdetőt töröltek a rendszerükből, továbbá feketelistára tettek közel 90 000 portált és 700 000 mobilalkalmazást. A hirdetési partnereiknek tavaly 12,6 milliárd dollárt fizettek ki.
A Google bejelentésének hatására jelentősen csökkent a bitcoin árfolyama. A nagy kriptodeviza kereskedési platformok közül a Bitfinexen 8494,3 dolláron, 5,76 százalékos mínuszban, a Bitstampon 8483,50 dolláron, 6,77 százalékos veszteségben, a Geminin pedig 8484 7olláron, 6,62 százalékos mínuszban állt a jegyzés szerdán késő délután. A bitcoin árfolyama tavaly rohamosan - egy év alatt több mint ezer százalékkal - emelkedett, de rendkívül nagy kilengések mellett. A látványos emelkedés leginkább a kisbefektetőket hozta lázba szerte a világon, a nagy intézményi befektetők túlnyomó része távol maradt a rendkívül kockázatos kriptodeviza-piacoktól.
A Facebook már januárban bejelentette, hogy letiltja minden olyan pénzügyi termék vagy szolgáltatás hirdetését a világ legnagyobb közösségi hálózatán, amely gyakran szerepel félrevezető vagy megtévesztő reklámokban, az olyanokat, mint a bináris opciók, a kriptodeviza kibocsátásával történő tőkegyűjtés és a digitális deviza.