Ötvös Tibor

Közepes lett a UFC 3

Sajnos az Electronic Arts ismét nem tudta megalkotni a tökéletes UFC játékot, de így is elfogadható lett a végeredmény.

A UFC világszerte ismert brand és éppen ezért meglepő, hogy viszonylag sokat kellett várni az első, igazán élvezhető feldolgozásra. A THQ a UFC Undisputed képében azonban egy igazán élvezetes és jól játszható programot tett le az asztalra, ám a harmadik rész után a jogokat átadta az EA számára (akik korábban a közepesnél is gyengébb MMA-val próbálkoztak), akik rögtön neki is fogtak a fejlesztésnek. Az első rész elég gyenge lett, ám a UFC 2 már kimondottan élvezhető lett az átalakított harcrendszernek köszönhetően. Éppen ezért kíváncsian vártam a harmadik fejezetet, melynek természetesen Connor McGregor az arca.

A játék indításakor, ahogy azt mostanában az EA Sports játékainál megszokhattuk egy küzdelem közepébe kerülünk és itt elsajátíthatjuk a rendszer alapjait is. Ez kicsit átverés lehet, hiszen itt már kiképzett és maximumra edzett karaktert kapunk McGregor képében, akivel pillanatok alatt kivégezzük az ellenfelünket - ami azért Karrier-módban nem így lesz. Én amúgy is eme módra helyezném a hangsúlyt, hiszen számomra ez a program lényeges része.

Sajnos az előző részből nem lehet áthozni a harcosunkat, így vagy egy már meglévővel kell elindulni vagy újat kell alkotni. Kiválaszthatjuk a harcmodorunkat és mindent személyre is szabhatunk, majd el is kezdődik az első harc, de ez még nem a UFC berkeiben történik. Pár amatőr összecsapás után jön is a meghívó, ahol már komolyabb ellenfeleket (és az amatőr világból egy riválist) is kapunk. Itt már a meccsekre fel kell készülni, edzéseket kell végezni, de ehhez be kell vásárolni magunkat az egyik edzőcsapatba.



Itt kapunk 100 pontot minden hétre és ezeket oszthatjuk el az edzések, az erőnléti felkészülések és a marketing között. Van egy negyedik lehetőség is, melyben az edzőpartnerünk a következő ellenfelünk stílusában harcol és így ki tudjuk tapasztalni a gyengeségeit. A meccsek látványosak és szerencsére a harcrendszer is egészen elviselhető lett, ám a földharcokat megint nem sikerült eltalálni. Ha az ellenfél levisz minket, akkor talán vége is. A bal és jobb karokkal kellene kiszabadulni, ám valamiért ez szinte lehetetlen feladat. A THQ ezt a részt mérföldekkel jobban oldotta meg anno az Undisputed berkeiben és meglepő, hogy az EA még három rész után sem talált normális megoldást.

Az álló harc viszont egész jó, bár a mi Staminánk sokkal gyorsabban fogy, mint az ellenfelünkké. Ám van egy remek megoldás, mellyel szinte mindenkit le lehet gyűrni, a lábrúgás. Az elől lévő láb folyamatos gyengítése szinte mindenkinél beválik, az én karakterem a 17 győzelméből 13-at ezzel a taktikával húzott be. **** A UFC 3 nem tartozik a legszebb játékok közé, de nem is nevezhető csúnyának, bár azért néha igen kellemetlen és nevetséges hibák jönnek elő (mindkét kar a harcos bal oldalán van és hasonlók). Egy szó mint száz, a UFC 3 egy közepes játék lett és ismét nem sikerül kitörnie abból a közegből, amit az előző két rész belőtt magának. Vagyis a megszállott UFC fanokat leszámítva más nem nagyon foglalkozik majd a címmel. Pedig nem lenne rossz játék, de a sok kis apróság a végén egy kényelmetlen élménnyé, szabad szemmel is jól látható hibává áll össze. Kár érte.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tikal #1
    már az előző részben is undorito volt ahogy a gép játszott, ez leginkább a karrier végén volt látványos ha elkapott és levitt akkor ott már vége is volt. Nagyon szarul lőtték be a nehézséget... ezek szerint ez most se változott. skip.