Berta Sándor
Kínai partnerekkel működik együtt a Bosch
A társaság pontos digitális térképeket akar szállítani az autósoknak.
Együttműködési megállapodást írtak alá a Bosch, az AutoNavi, a Baidu és a NavInfo képviselői. A német óriáscég hangsúlyozta, hogy ahhoz, hogy Kínában is áttörés valósulhasson meg az automatizált vezetés területén, új koncepcióra van szükség a rendkívül pontos és aktuális térképek elkészítéséhez. A Bosch ezért kereste a kooperáció lehetőségét a helyi vállalatokkal. A jövőben a négy partner közösen dolgozik egy olyan megoldáson, amelynek a segítségével a Bosch a radar- és a videoszenzorok információit a térképek elkészítésére és frissítésére használhatja fel.
Dr. Rolf Bulander, a Robert Bosch GmbH ügyvezetője és a társaság mobil megoldások részlegének első embere hangsúlyozta, hogy a rendkívül pontos térképek nélkül nem lehet automatizáltan vezetni, nem csupán Kínában, de a világ más részein sem. Szenzoraik adataihoz az önállóan közlekedő gépkocsik férhetnek majd hozzá és az információk kompatibilisek a három partnerük térképeivel. A készülő új rendszert még az idén be akarják mutatni a cégek.
A Bosch és a Baidu egyébként még ennél is tovább ment egy lépéssel. Elkészítettek ugyanis egy kísérleti járművet a Jeep Cherokee alapján és azt a részben az automatizált vezetéssel kapcsolatos tesztekre alkalmazzák a kínai autópályákon. Az autóba a Bosch számos alkatrészét építették be. Ezek között volt öt közép hatótávolságú szenzor, egy multifunkciós kamera a környezet felismerésére, az ESP és az elektromos szervokormány. Ugyanakkor az önálló közlekedés mellett fontosak a kiegészítő megoldások is, például a korszerű műszerfal és a kezelői koncepciók.
Bulander végül leszögezte, hogy Németország, az Amerikai Egyesült Államok és Japán után Kína a negyedik teszthelyszínük. A távol-keleti ország a világ legnagyobb gépkocsipiaca és évente 28 millió járművet gyártanak ott. A helyi felhasználók nagyon nyitottan viszonyulnak a témához. Az elkészített felmérésben a megkérdezett kínaiak 74 százaléka támogatta az automatizált vezetés mielőbbi bevezetését. Németországban ez az arány 33, az USA-ban pedig csak 31 százalék volt.
Kínában a Bosch tavaly 66,3 milliárd jüan bevételt generált, ez 23,5 százalékos növekedés a 2015-ös esztendőhöz képest. Ugyanebben az időszakban a kínai autópiac 14 százalékkal nőtt. A német cég 21 helyi üzemben összesen több mint 34 000 embert foglalkoztat, köztük van több mint 4600 fejlesztő is, akik a Bosch 12 technológiai központjában dolgoznak különböző innovációkon a helyi piac számára.
Együttműködési megállapodást írtak alá a Bosch, az AutoNavi, a Baidu és a NavInfo képviselői. A német óriáscég hangsúlyozta, hogy ahhoz, hogy Kínában is áttörés valósulhasson meg az automatizált vezetés területén, új koncepcióra van szükség a rendkívül pontos és aktuális térképek elkészítéséhez. A Bosch ezért kereste a kooperáció lehetőségét a helyi vállalatokkal. A jövőben a négy partner közösen dolgozik egy olyan megoldáson, amelynek a segítségével a Bosch a radar- és a videoszenzorok információit a térképek elkészítésére és frissítésére használhatja fel.
Dr. Rolf Bulander, a Robert Bosch GmbH ügyvezetője és a társaság mobil megoldások részlegének első embere hangsúlyozta, hogy a rendkívül pontos térképek nélkül nem lehet automatizáltan vezetni, nem csupán Kínában, de a világ más részein sem. Szenzoraik adataihoz az önállóan közlekedő gépkocsik férhetnek majd hozzá és az információk kompatibilisek a három partnerük térképeivel. A készülő új rendszert még az idén be akarják mutatni a cégek.
A Bosch és a Baidu egyébként még ennél is tovább ment egy lépéssel. Elkészítettek ugyanis egy kísérleti járművet a Jeep Cherokee alapján és azt a részben az automatizált vezetéssel kapcsolatos tesztekre alkalmazzák a kínai autópályákon. Az autóba a Bosch számos alkatrészét építették be. Ezek között volt öt közép hatótávolságú szenzor, egy multifunkciós kamera a környezet felismerésére, az ESP és az elektromos szervokormány. Ugyanakkor az önálló közlekedés mellett fontosak a kiegészítő megoldások is, például a korszerű műszerfal és a kezelői koncepciók.
Bulander végül leszögezte, hogy Németország, az Amerikai Egyesült Államok és Japán után Kína a negyedik teszthelyszínük. A távol-keleti ország a világ legnagyobb gépkocsipiaca és évente 28 millió járművet gyártanak ott. A helyi felhasználók nagyon nyitottan viszonyulnak a témához. Az elkészített felmérésben a megkérdezett kínaiak 74 százaléka támogatta az automatizált vezetés mielőbbi bevezetését. Németországban ez az arány 33, az USA-ban pedig csak 31 százalék volt.
Kínában a Bosch tavaly 66,3 milliárd jüan bevételt generált, ez 23,5 százalékos növekedés a 2015-ös esztendőhöz képest. Ugyanebben az időszakban a kínai autópiac 14 százalékkal nőtt. A német cég 21 helyi üzemben összesen több mint 34 000 embert foglalkoztat, köztük van több mint 4600 fejlesztő is, akik a Bosch 12 technológiai központjában dolgoznak különböző innovációkon a helyi piac számára.