15
-
duke #15 Utalom az aplet es az osszes tularazott, inkompatibilis szarjat, de ha hozzajarul az elektromos autok terjedesehez, annak orulni fogok. -
syn7h37ic #14 Úgy tudom, hogy már régen kész az Apple autója.
Az a neve, hogy iFa -
Sir Cryalot #13 "minden más készülékgyártó kimondva vagy kimondatlanul ehhez, és általában az Apple telefonjaihoz és tablet-jeihez méri önmagát."
Ezt úgy is mondhatnánk, hogy az irigykedés kölcsönös -
Papichulo #12 Az Apple egy marketing cég.
Ahhoz kepest eleg szep teljesitmeny toluk az egyik legjobb mobil CPU hazon beluli megtervezese ;) -
CairoJack #11 Az Apple egy marketing cég. Egy középkategóriás hardvert ad csúcs kategóriás áron, sőt kétszer annyiért. Ehhez az kell, hogy beszórják sóval az ostoba emberek szemét. Lényegében tényleg a kezdeti sikereiből él, az andriod már rég meghaladta őket, tudásban, funkcionalitásban, hardverdbe, és az utóbbi időben némely modell már anyaghasználatban és összeszerelési minőségben is. Általában fele annyiért, mint amibe egy iPhone kerül.
Szefmesterrel értek egyet, ha ez a cég kocsit kezd gyártani, az pont olyan lesz, ahogy ő lefestette. Azzal a különbséggel, hogy lesz majd egy 1000 dollárral olcsóbb modell is (iCar C), ami színes lesz, cserébe műanyagból készül a kasztni.
Teszem hozzá, amíg a nagy IT cégek nem tudnak egy olyan TELEFONT készíteni, ami nem fagy le, nem lehet feltörni a világ másik feléről egy SMS-el, addig semmi keresnivalójuk az autóiparban, ahol egy hiba miatt nem a pucér képek kerülnek ki a netre, hanem sokak életébe kerülhet.
A német autóipar minősége is akkor zuhant hatalmasat, amikor elkezdték őket telepakolni szenzorokkal meg elektronikával. Lényegében minden létező dolog képes lett megállni ezekben a guruló számítógépekben, a fedélzeti computer meg néha nevetséges dolgok miatt tilt... -
Bazsio #10 Én ezt az autót nem akarom látni egy kommentelő jól írta hogy nem tudja mit és hogyan kell csinálni ebben a szegmensbe.Másképp is hogy néz ez ki és hogy fog még kinézni...inkább egy traktor mint ez. -
#9 Szép letisztult forma. Mint ez!
Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2015.09.23. 14:25:36 -
#8 Legalább lesz mire cserélni a dízel passzátokat az USA-ban. XD -
karajjj #7 Cipőt a cipőboltból... -
#6 Az Apple jelenleg eleg szepen halaszik a munkaeropiacon, szinte minden jelentosebb cegtol megkiserelnek elhalaszni szakembereket. Ok pedig tudjak, hogyan kell autot tervezni. Tehat meglesz a know-how. Kinaiak ugyanezt csinaljak amugy, csak nem verik nagydobra. Iszonyat penzekert kilora veszik meg a szakembereket Europabol.
Nem robbanomotorrol beszelunk, hanem elektromosrol, maris joval egyszerubb a keplet. Raadasul nem ok fogjak kifejleszteni a fontosabb dolgokat (meghajtas, akkuk, stb), hanem amit csak lehet olyan beszallitoktol rendelnek, akik mar regota ebben utaznak. Plusz lesz nemi egyuttmukodes egy- vagy akar tobb markaval (pl Merci).
Innettol penzkerdes, az meg van. Ugyanazt az utat kell bejarniuk, mint a Tesla-nak, es siman megoldjak. Venni meg veszik majd, mint a cukrot. Egy Pagani, Köenigsegg, stb kisebb muhelyek is premium termeket allitanak elo ugy, hogy nem 30 eve leteznek, az Apple meg raadasul nem is szupersportkocsit epit. Az, hogy mondjuk az interior premium szinten legyen pedig megintcsak penzkerdes. Jo designereik vannak, rengeteg tapasztalt mernokot vesznek fel, a terep mar evek ota elokeszites alatt all, ez az auto siman kesz lehet 2019-re. Semmi kapkodas nincs itt, plane nem egy ilyen kaliberu projekt eseteben. -
Szefmester #5 Aple iCar: maybach áráért vw golf 2 tudásszint, választható színek: fehér, fekete. Átfestés esetén garanciavesztés. :D
Utoljára szerkesztette: Szefmester, 2015.09.23. 12:31:44 -
Skylake #4 Facebook, csak elírtam. -
Skylake #3 Igen:
http://www.vezess.hu/hirek/sulyosan-veszteseges-tesla-motors/62805/
Szóval, mindez nagyon veszélyes. Főleg, mert esetleg mire az Apple jön, addigra esetleg a Tesla letarolja a piacot: ha sikerül neki, akkor a prémium kategóriás elektromos autó a Tesla nevéhez fog kötődni az ügyfelek többségének fejében. Lásd. Facebbook vs. az utána jött Google + esete. Avagy, nem az a lényeg, kié a jobb, hanem hogy ki vitte piacra elsőként az újdonságot - marketing alapvetés. És e tekintetben is az Apple elég gyengén áll.
De majd meglátjuk. -
#2 Gondolom már hallottál a Tesláról. -
Skylake #1 Anno az Apple-t kinevették az iparág képviselői, hogy mit akar az iPhone-al. Utána az iPhone letarolta a piacot, ma meg tulajdonképpen egyfajta szabvánnyá lett - minden más készülékgyártó kimondva vagy kimondatlanul ehhez, és általában az Apple telefonjaihoz és tablet-jeihez méri önmagát.
Azonban autó tervezése és forgalomba hozatala véleményem szerint kolosszálisan összetettebb, mint egy annak technológiai bonyolultságához képest faék egyszerűségű készülék tervezése és előállítása, mint egy telefon vagy tablet, vagy bármilyen IT cucc. És a tervezés, gyártás és forgalomba hozatal komplexitása mellé bejönnek olyan tényezők, amelyek az Apple számára ismeretlenek, de az autóiparban igencsak ottvannak. Márkakereskedő, márkaszervíz-hálózat kiépítése, iszonyatos tőkét igényel. Megfelelés a rengeteg környezetvédelmi, biztonsági és egyéb szabványoknak, rengetegnek - óriási tőkeigény megint csak.
Másrészt, biztosra vehető, hogy az Apple az autók prémiumkategóriájával kíván majd versenyezni, hiszen presztízse okán sem tehetné meg, hogy az olcsó, kis kategóriás tömegjárművekkel versenyezzen - ahol az olcsó árat az óriási darabszám kompenzálja. Az a pálya, amivel versenyeznie kell majd, a BMW, a Mercedes, az Audi pályája. Ezek pedig annyira erős és hozzá képest elképzelhetetlen innovációs fölényben lévő gyártók (nem ma kezdtek autót gyártani), hogy véleményem szerint az Apple-nek esélye sincs velük szemben, azzal a know-how-al szemben piacot szerezni tőlük. Pedig hányszor megpróbálták már mások, akik autógyárak, a Peugeot-tól, a Renault-on át, a Saab-ig és Volvo-ig, mind belebukott. Ehhez képest hol van az Apple? Még az ötlet is nevetséges!
Attól, hogy mobiltelefont tudok gyártani, nem fogok tudni autót gyártani. Ez már nem az Apple játéktere, annál sokkal komplexebb, mint amit eddig csinált, és könnyen lehet, hogy a működési logikájuk óriási kudarcot fog vallani ebben a projektben. Én inkább valami adóügyi okosság fedőműveletének látom a dolgot - meg annak a beismerésének, hogy az Apple-nél noha fut a szekér, már látják, hogy ez nem fog örök időkig tartani: mind minőséget, mind funkciókat tekintve sokkal több versenytársuk van, mint mondjuk 2-3-5 évvel ezelőtt. Úgyhogy érthető részükről a kapkodás, meg a befektetők etetése autógyártásról szóló bejelentésekkel.