Berta Sándor

Ellenőriznék a vezetési stílusokat a biztosítók

Egyes biztosítótársaságok annak alapján állapítanák meg az autósok biztosításainak díját, ahogy az illető vezet.

Az úgynevezett telematikai tarifát az Allianz, a Huk-Coburg és számos más konszern vezetné be, s a lényege az, hogy az autósok közlekedési szokásaira is tekintettel lenne. Ezeket az adatokat a kifizetendő díjak megállapításakor is figyelembe vennék. Amennyiben a Huk-Coburg és az Allianz áttér az új rendszerre, akkor a szakértők álláspontja szerint a többi biztosító is követni fogja a példájukat. A jövőben az okostelefonok fontos adatokat gyűjthetnek össze, többek között arról, hogy az illető milyen hosszan fékez, hogyan gyorsít és általában miként vezet. Az információkat megkapnák a biztosítótársaságok. A megoldás különösen a kezdő sofőrök esetében lehet hasznos, hiszen ők ismeretlenek, ezért nagy kockázatot jelentenek.

Alexander Vollert, az Allianz első embere kijelentette, hogy a telematikai tarifával hozzájárulnak a közlekedésbiztonsághoz, főként a fiatal autósok esetében. A gépkocsi-tulajdonosoknak tetszene az ötlet, a németek 43 százaléka lenne például hajlandó egy ellenőrzési feladatokat ellátó egységet beépíteni a járművébe. Elsőként a Sparkassen Direkt Versicherung épített be telematikai boxokat az ügyfelei autóiba. Az első 1000 egységet gyorsan elkapkodták, most már várólista van. Amennyiben valaki egy évben elér egy összpontszámot, akkor a következő esztendőben 5 százalékkal kisebb összegű biztosítást fizet. Minden évben meghirdetik a hónap vezetőjét, júniusban egy férfi nyert és így megtakaríthatott 155,43 eurót. A biztosítók úgy vélték, hogy a rendszernek köszönhetően akár 20-40 százalékos megtakarítás is elérhető. Azonban kérdéses, hogy mindez ér-e annyit, hogy valaki kiadja a személyes adatait, amelyekkel könnyen visszaélhetnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #31
    Ez nem kérdőív akart lenni, csak néhány ötlet... :D

    A félmaraton, maraton valószínűleg nem extrém sport, legalábbis én sem vallom magam extrém sportolónak. :)

    Vagy előrelátó, és azért ágál ellene tűzzel-vassal, mert ha eddig nem is volt mitől tartania, ha ilyesmit bevezetnek, lesz... Aki pedig nincs ellene a dolognak, az inkább valszeg azért nincs, mert ő fogja keverni a szart, és nem ismeri föl, hogy előbb-utóbb mindenkit beránt a kanál.
  • Skaetion #30
    Ilyesmi már volt anno tervben a rendőrség részéről, kb 1,5-2 éve volt egy sim kártyás felmerült ötlet ami havi díjas (azért, hogy megfigyelnek). Ez egy kritikán aluli dolog, hisz mi lenne ha cserébe fizetnének is tisztességgel a "tisztelt" biztosítók!?
    Az megint marad a luxus kategória. Menjenek a .... khm csináljanak maguknak inkább kis tesót.
  • Tinman #29
    "Lehet, hogy genetikailag hajlamos vagy különböző betegségekre?"

    Nem tudok róla, nagyszülők is sokáig éltek, szülők is szerencsére még megvannak.

    "Esetleg idősebb korban jelentkező genetikai hátterű betegségekre?"

    Who wants to live forever? Valójában szívesen elélnék én 10k évet is, de nem öregedve, hanem mondjuk 20 éves testben...

    "Extrém sportolsz? Eltört már valamid?"

    Félmaraton/maraton, de szerintem az nem extrém. Az egyik ujjam eltört már nagyon rég motorozás közben, meg az orrom a focipályán. Semmiségek.

    "Eszembe se jutott, hogy amit eddig disztopisztikus sci-fi filmekben lehet látni"

    7 milliárd embert nem is árt komoly kontroll alatt tartani, mert a többség nyugalmat és békét akar és ezért hajlandó áldozni is a szabadságából. Akinek nincs vaj a füle mögött annak nincs ezzel gondja, akinek van, nos az meg ágál ellene tűzzel-vassal ;-)
  • Tinman #28
    Paranoid.

    50-90-130. Jelenleg ezt az emberek nem tartják be, nem ártana pedig... a többi csak rizsa, mondom ezt 1milka levezetett km-el.
  • Tinman #27
    Miért nem jogos? Vagy jobb a biztosítási csalás inkább? Az etikus?
  • Dodo55 #26
    Véleményem szerint semmit nem ér önmagában a vezetési stílus elemzése. Ismerni kéne az aktuális forgalmi viszonyokat hozzá (ami nem lehetetlen, csak akkor minden autóba kéne ilyen cucc), meg a különböző útszakaszok veszélyességét.

    Engem lehet simán besorolnának az életveszélyes kategóriába, mert sokszor padlógázzal gyorsítok ki a kanyarokból és úgy indulok a lámpáknál, néha 50-el esek bele egy elsőbbségadásos jobbrafordulóba, pedig mindezt azért, hogy ne gyorshajtással kelljen időt nyernem, és még csak egy koccanásom sem volt soha. Nyilvánvalóan mindezt kurva nagy körültekintéssel, kizárólag vakon ismert útszakaszokon, jól belátható kanyarokban és kereszteződésekben, gyalogátkelőktől mentes helyeken (ellenben azokat sokszor úgy is fékkészenlétben közelítem meg, hogy senkit nem látok a környéken aki leléphetne épp). Ja, és hát azért a reflexeim is olyanok, hogy a mellettem ülők nem egyszer ledöbbentek, hogy miként védtem ki egy-egy nagyon gázos helyzetet (amik persze kizárólag mások szabálytalanságaiból adódtak).

    Azok meg, akik 40-el / 70-el / 110-el tötyörögnek a csúcsforgalomban (és ha van akkor lehetőleg a belső sávban), és egymásra torlódik miattuk a komplett kocsisor (jobbról előzéseket előidézve, ha van hol), simán bekerülnének a jó kategóriába, holott miattuk tud a legveszélyeseb módon felborulni a kialakult forgalmi ritmus.
  • gforce9 #25
    Az alkoholon és a cigin olyan szintű adó van, ami még emelkedik is, hogy egy egy dohányos 3 tüdőátültetés árát is beteszi a közös kasszába. Többet fizetnek, mert ezeken a cikkeken több az adó. Annyira fáj neked, hogy nem tb az adó neve?

    Az elhízásnak meg sok oka lehet. Azt meg nem lehet általánosítani.

    Hogy a témához is szóljak: Ez semmi másról nem szól, csak a nagyobb profitról. Nyomon követnek és kész. Később majd ehhez hozzákapcsolnak minden autóban végzett tevékenységet. Telefonálsz e stb. Azt is nézni fogják, mikor mégy munkába. Mióta dolgozol ott. Teljes személyiséget felépítenek a profilodról, amihez mivel a biztosítás van a központban nevet lehet kapcsolni. Ahogy ez a gyakorlat elterjed a következő lépés, hogy ezeket az adatbázisokat költségcsökkentés miatt megosztják egymással a biztosítók. Abban a pillanatban a google, a facebook, stb biztosítócéget fog alapítani vagy vásárolni. Mint ahogy betették a lábukat a repülőjegy árusításba is, egyértelmű, hogy részeben azért, hogy a kész profilokhoz neveket is lehessen rendelni. Téged ez abszolúte nem is zavar?
  • e57 #24
    "Aljas mocskos és ostoba ötletek mintha vulkánból ömlenének ebben a világ gyalázata rendszerben."

    Ennyi a lényeg!
  • M2 #23
    A biztosítással kötsz egy fogadást, amin csak veszíthetsz.
  • wraithLord #22
    "Azt sem értem qrvára, hogy ha soha nem cigizek, soha nem iszok alkoholt, sportolok, nem veszem igénybe a háziorvost, sem a kórházat, mi a faxért kell ugyan akkora tb-t fizetnem, mint annak az elhízott embernek, aki mellé még piál és cigizik?"

    Majd kiderül, ha bevezetik a kötelező génvizsgálatot és a kötelező bőr alatti chipet is... Lehet, hogy genetikailag hajlamos vagy különböző betegségekre? Esetleg idősebb korban jelentkező genetikai hátterű betegségekre? Extrém sportolsz? Eltört már valamid?

    Eszembe se jutott, hogy amit eddig disztopisztikus sci-fi filmekben lehet látni, azt a biztosítók kezdik majd el (legalábbis aktívan, és nem már meglévő, és elvileg más célt szolgáló rendszereket, infrastruktúrákat kihasználva.) Bár parazitának paraziták ők is.