31
  • wraithLord
    #31
    Ez nem kérdőív akart lenni, csak néhány ötlet... :D

    A félmaraton, maraton valószínűleg nem extrém sport, legalábbis én sem vallom magam extrém sportolónak. :)

    Vagy előrelátó, és azért ágál ellene tűzzel-vassal, mert ha eddig nem is volt mitől tartania, ha ilyesmit bevezetnek, lesz... Aki pedig nincs ellene a dolognak, az inkább valszeg azért nincs, mert ő fogja keverni a szart, és nem ismeri föl, hogy előbb-utóbb mindenkit beránt a kanál.
  • Skaetion
    #30
    Ilyesmi már volt anno tervben a rendőrség részéről, kb 1,5-2 éve volt egy sim kártyás felmerült ötlet ami havi díjas (azért, hogy megfigyelnek). Ez egy kritikán aluli dolog, hisz mi lenne ha cserébe fizetnének is tisztességgel a "tisztelt" biztosítók!?
    Az megint marad a luxus kategória. Menjenek a .... khm csináljanak maguknak inkább kis tesót.
  • Tinman #29
    "Lehet, hogy genetikailag hajlamos vagy különböző betegségekre?"

    Nem tudok róla, nagyszülők is sokáig éltek, szülők is szerencsére még megvannak.

    "Esetleg idősebb korban jelentkező genetikai hátterű betegségekre?"

    Who wants to live forever? Valójában szívesen elélnék én 10k évet is, de nem öregedve, hanem mondjuk 20 éves testben...

    "Extrém sportolsz? Eltört már valamid?"

    Félmaraton/maraton, de szerintem az nem extrém. Az egyik ujjam eltört már nagyon rég motorozás közben, meg az orrom a focipályán. Semmiségek.

    "Eszembe se jutott, hogy amit eddig disztopisztikus sci-fi filmekben lehet látni"

    7 milliárd embert nem is árt komoly kontroll alatt tartani, mert a többség nyugalmat és békét akar és ezért hajlandó áldozni is a szabadságából. Akinek nincs vaj a füle mögött annak nincs ezzel gondja, akinek van, nos az meg ágál ellene tűzzel-vassal ;-)
  • Tinman #28
    Paranoid.

    50-90-130. Jelenleg ezt az emberek nem tartják be, nem ártana pedig... a többi csak rizsa, mondom ezt 1milka levezetett km-el.
  • Tinman #27
    Miért nem jogos? Vagy jobb a biztosítási csalás inkább? Az etikus?
  • Dodo55
    #26
    Véleményem szerint semmit nem ér önmagában a vezetési stílus elemzése. Ismerni kéne az aktuális forgalmi viszonyokat hozzá (ami nem lehetetlen, csak akkor minden autóba kéne ilyen cucc), meg a különböző útszakaszok veszélyességét.

    Engem lehet simán besorolnának az életveszélyes kategóriába, mert sokszor padlógázzal gyorsítok ki a kanyarokból és úgy indulok a lámpáknál, néha 50-el esek bele egy elsőbbségadásos jobbrafordulóba, pedig mindezt azért, hogy ne gyorshajtással kelljen időt nyernem, és még csak egy koccanásom sem volt soha. Nyilvánvalóan mindezt kurva nagy körültekintéssel, kizárólag vakon ismert útszakaszokon, jól belátható kanyarokban és kereszteződésekben, gyalogátkelőktől mentes helyeken (ellenben azokat sokszor úgy is fékkészenlétben közelítem meg, hogy senkit nem látok a környéken aki leléphetne épp). Ja, és hát azért a reflexeim is olyanok, hogy a mellettem ülők nem egyszer ledöbbentek, hogy miként védtem ki egy-egy nagyon gázos helyzetet (amik persze kizárólag mások szabálytalanságaiból adódtak).

    Azok meg, akik 40-el / 70-el / 110-el tötyörögnek a csúcsforgalomban (és ha van akkor lehetőleg a belső sávban), és egymásra torlódik miattuk a komplett kocsisor (jobbról előzéseket előidézve, ha van hol), simán bekerülnének a jó kategóriába, holott miattuk tud a legveszélyeseb módon felborulni a kialakult forgalmi ritmus.
  • gforce9
    #25
    Az alkoholon és a cigin olyan szintű adó van, ami még emelkedik is, hogy egy egy dohányos 3 tüdőátültetés árát is beteszi a közös kasszába. Többet fizetnek, mert ezeken a cikkeken több az adó. Annyira fáj neked, hogy nem tb az adó neve?

    Az elhízásnak meg sok oka lehet. Azt meg nem lehet általánosítani.

    Hogy a témához is szóljak: Ez semmi másról nem szól, csak a nagyobb profitról. Nyomon követnek és kész. Később majd ehhez hozzákapcsolnak minden autóban végzett tevékenységet. Telefonálsz e stb. Azt is nézni fogják, mikor mégy munkába. Mióta dolgozol ott. Teljes személyiséget felépítenek a profilodról, amihez mivel a biztosítás van a központban nevet lehet kapcsolni. Ahogy ez a gyakorlat elterjed a következő lépés, hogy ezeket az adatbázisokat költségcsökkentés miatt megosztják egymással a biztosítók. Abban a pillanatban a google, a facebook, stb biztosítócéget fog alapítani vagy vásárolni. Mint ahogy betették a lábukat a repülőjegy árusításba is, egyértelmű, hogy részeben azért, hogy a kész profilokhoz neveket is lehessen rendelni. Téged ez abszolúte nem is zavar?
  • e57
    #24
    "Aljas mocskos és ostoba ötletek mintha vulkánból ömlenének ebben a világ gyalázata rendszerben."

    Ennyi a lényeg!
  • M2 #23
    A biztosítással kötsz egy fogadást, amin csak veszíthetsz.
  • wraithLord
    #22
    "Azt sem értem qrvára, hogy ha soha nem cigizek, soha nem iszok alkoholt, sportolok, nem veszem igénybe a háziorvost, sem a kórházat, mi a faxért kell ugyan akkora tb-t fizetnem, mint annak az elhízott embernek, aki mellé még piál és cigizik?"

    Majd kiderül, ha bevezetik a kötelező génvizsgálatot és a kötelező bőr alatti chipet is... Lehet, hogy genetikailag hajlamos vagy különböző betegségekre? Esetleg idősebb korban jelentkező genetikai hátterű betegségekre? Extrém sportolsz? Eltört már valamid?

    Eszembe se jutott, hogy amit eddig disztopisztikus sci-fi filmekben lehet látni, azt a biztosítók kezdik majd el (legalábbis aktívan, és nem már meglévő, és elvileg más célt szolgáló rendszereket, infrastruktúrákat kihasználva.) Bár parazitának paraziták ők is.
  • halgatyó
    #21
    Aljas mocskos és ostoba ötletek mintha vulkánból ömlenének ebben a világ gyalázata rendszerben. Ha nem sikerül az egyik szemétség, akkor megpróbálnak egy másikat is becsúsztatni az ajtó alatt.
    Ettől a büdös szarságtól megtelnek majd az utak tökölőkkel, és az se tud menni, aki akar.
    Nyilván teljesen máshogyan kell vezetni dugóban araszolgatva, máshogyan zsúfolt országúton és megint máshogyan üres országúton.
    Máshogyan vezetünk ha fáradtak vagyunk és máshogyan kipihenten.
    Van aki jobban siet, de a rutinja miatt százszor kisebb eséllyel okoz balesetet, mint a másik. Van, aki a MUNKÁJA miatt hajt, fél életét az autóban tölti, a másik meg csak vasárnap ül bele.
    Ez az újabb agyatlan szemétség semmi másra nem jó, mint még szorosabban követni mindenkit. A baj az, hogy ezt olyanok teszik, akik a megszerzett ismereteket ELLENÜNK használják fel mindig és mindenütt.
    A totálisan ellenőrzött emberek tömege olyan, mint egy gúzsbakötött ember: bármit meg lehet tenni vele, ELLENÁLLÁSRA NEM KÉPES.
    Márpedig AZOK mindig mindent megtesznek, amit büntetlenül megtehetnek! AZOKAT nem gátoljál belső fékek, tisztesség és erkölcs. Ha megkötöznek minket, akkor rabszolgák leszünk. Életminőség nélkül, céljaink, terveink, álmaink a KUKÁBAN.
    Utoljára szerkesztette: halgatyó, 2015.08.07. 19:13:25
  • M2 #20
    Az egésszel egyetlen problémám van: itt általánosítás folyik, pedig nagyon nem vagyunk egyformák.
    Telemetriából eltalálni, hogy valaki biztonságosan vezet-e, pont olyan mint a lakóhelye és életkora szerint próbálkozni: köze sem lesz a valósághoz.

    Szerintem csak a Google szólt nekik, hogy pénzt adna az adatokért.
  • kvp
    #19
    A genvizsgalat ellen pont hoztak mar torvenyt az USA-ban is, mert az volt az a pont ahol a szenatoroknak is eleguk lett. Aztan a mostani kormanyzat bevezette a kotelezo biztositast, ami azt jelenti, hogy mindenkit el kell latni egy kozpontilag megallapitott osszegert cserebe, ami eleg alacsony, hogy a szegenyek is tudjak fizetni. Ezzel egy tolvonassal (alairassal) sikerult az elnoknek a kinti biztositok extraprofitjat jo alaposan tonkrevagni.

    Egyebkent igen, a fenti eszkoz tachograf, csak gps-el kiegeszitve. Az emberek egyebkent szivesen vallalnak be rovidtavu elonyokert cserebe hosszutavu hatranyokat. Viszont az automata autok elterjedesevel az egesz nagyjabol ertelmet is veszti majd.
  • Omega
    #18
    Ez gyakorlatilag egy tachográf, ilyen már most is van, de csak kamionok ellenőrzésére használják és -gondolom- jó kis bírságok kiszabására. Aki önként ilyet kér a saját autójába az simán hülye. Hosszútávon biztos, hogy buksz rajta, ez nem a te érdeket szolgálja.
  • fonak
    #17
    Azért ez messzire vezethet, pl. lehetne génvizsgálatot is bevezetni. Ha örökletes problémád van, nem lesz biztosító, aki megfizethető díjért szerződne veled (magánbiztosítós rendszerben). Ilyen ugyan nincs, de az USA-ban nincsenek messze tőle, pl. akinek már van valamilyen baja, az sz.rban van, a biztosító meg is tagadhatja tőle a fizetést arra hivatkozva, hogy eltitkolta a fennálló betegségét.
  • fonak
    #16
    6k körül van amit akkor kell fizess, ha nem keresel, és fenn akarod tartani a biztosítotti jogviszonyodat, ellenkező esetben, ha ellátásra szorulsz, fizethetsz, ahogy már írta más is.
    Pl. vállalkozó vagy, de nincs megrendelésed és egy ideig nem is lesz várhatóan, akkor bejelentheted, hogy szünetelteted a tevékenységedet. Akkor nem kell adót fizetned addig, de ezt a tb-járulékot kivetik rád.
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2015.08.07. 12:50:05
  • who am I 7
    #15
    a munkáltató már nem fizet utánad tb-t, csak szociális adót (27%) meg szakképzésit (1,5%) . nem azt mondom, hogy ez semmi, mert rohadt sok, nyugodtan lehetne a fizuhoz venni, hogy még ezt is levonják.
    a pénz arra megy el, hogy az ország kiadása kb mindennel (hitelek,kamatok,stbk) együtt 15.000 mrd huf körül, a bevétel 14.000 mrd huf körül van, ezért szokott 500-1000mrd körüli hiány keletkezni.
    rengeteg adót nem fizetnek be az emberek (kicsik,nagyok egyaránt), ezért kell annyi kötelező plusz adót kivetni.
    ilyen a magyar mentalitás....lehetne az országot szépíteni, eü-t rendbe tenni....a nemadózás/mégtöbb adó öngerjesztő folyamat....minél több hitelünk lett, annál több kiadás > mégtöbb adó...mégtöbb adó > mégtöbb adónemfizető...
    a sok hitelből, meg nem olyan dolgok lettek támogatva, megépítve amiből dőlne az országnak a pénz....(eu belépéskor, konkrétan szét is lett qva a mezőg. hogy a németeknél ne legyen probléma, pedig ez az egy jó húzóágazatra lehetett volna építeni, ehelyett lett összeszerelőrabszolgaság.)
    Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2015.08.07. 12:41:18
  • who am I 7
    #14
    a tb nagyon nem 6k körül van, egy átlagos fizetésben 20 ezer huf körül (7%).... és ettől még nyugodtan belehalhat a beteg, ha olyan problémája van, mert a várólist az nem 2 hetes átfutású....csaxólok. 60 év felett, meg inkább több mint fél év, ha foglalkoznak egyáltalán veled....de inkább nem, mert a nyugdíj csak a közpénzt viszi, szóval, jobb ha megpatkolsz és ezért fizetjük a TB-t, grat.
  • zola2000
    #13
    Az csak egy része, de van még a munkáltató által utánunk fizetett tb járulék, ami megintcsak sok (nem tudom pontosan) de amennyi pénzt így beszednek nem is értem hova tűnik el a pénz hogy "rossz állapotban van a magyar egészségügy"
  • who am I 7
    #12
    "ezért nagy kockázatot jelentenek."

    kérem szépen, akkor ne fektessen biztosításba és ne foglalkozzon az ilyen féreg cég biztosítással...persze persze, nyilván azt szeretné, hogy MINDENKI csak fizesse befelé szépen a biztosítási pénzt, dőljön a suska, de nehogy BALESETEZZÉL !!! mert akkor oda az ingyenzsé a jó qnénikéd !!!! hogy lesz így a főnöknek új rejszrojsza??????? hát normális vagy????? !!!!!! ezt sem ártana megemlíteni....ugyebár. csodálkozom, h ez nem sérti 100%-osan a szabadság jogokat, mert szerintem 100%-ban sérti...és még csúnya háttérben való susmogást is érzek, azon kívűl, h a féreg biztosítok nem akarnak fizetni, csak a pénzt beszedni.
    .
    mert, ha a problémát szeretnék kezelni, azt a gyökerénél kellene kezdeni pl. : sokkal szigorúbb vizsgáztatások, hosszabb tanulási fázisok a kreszt már középsuliban elkezdeni. stb.
    egy kezdőnél benne van a kockázat....de, ha szigorúbbak a vizsgafeltételek és minőségibb az oktatás, akkor nem sok kockázat lenne.
    de ha valaki pl. levezet 30 ezer km-et, 2 év alatt, minden probléma nélkül nagyvárosban, akkor ott túl sok kockázat megint nem lenne. jobban örülnék, ha nem a totális megfigyelésben és a sz@rrágásban teljesülne ki az intézkedés, hanem a probléma megelőzésében.
  • Tinman #11
    Ahogy előttem írták max egy munkanélkülinek ennyi a TB járulék.

    A másik pedig az, hogy biztosítást kell kötni, azzal jobban el lehet lavírozni, sőt olyan combo biztosítás is van, mely takarékbetét szinten is működik, tehát biztosítva is vagy gebasz esetére, de ha nincs gebasz a pénzed kamatozik, amit majd ha akarsz teszem azt 20 év múlva egyben kivehetsz.

    Az állampolgárokat érdekelté kell tenni abban, hogy NE terheljék az egészségügyet a saját balfaszságaik miatt, vagy ha igen, akkor annak ára van! Nem olyan rég olvastam, hogy a magyarok 2/3-a túlsúlyos. Ez sem egészen normális, de hogy teher az egészségügyre az is biztos, mert a magyar mozogni se nagyon szeret...

    Aztán ott van a jelenlegi hazai egészségügy helyzete, hogy fizeted a TB-t és amikor kórházba kerülsz, le sem szarnak, az orvosok nagy része fogalmatlan barom (az értelmesebb már kiment külföldre), a kis részük meg vitathatatlanul olyan hősök, akik fingért-húgyért húzzák az igát.

    Szar az egész. Ennél sokkal igazságosabb az amcsi rendszer... aki nem fizeti a biztosítását, az bizony megszívja ha kórházba kerül. Miért jó ez? Mert egyrészt minden polgárt motivál arra, hogy dolgozzon és ne az állam csecsét szopja, miközben otthon teszi a semmit, másrészt pedig az egészségügy anyagi helyzete rózsásabb tud lenni és TB mutyi se lehetséges.
  • Tinman #10
    Pontosan...
  • Macropus Rufus
    #9
    Nem kötekedés képpen de nem 6000Ft/hó a TB... Nem is lehet ui. %-os arányban van meghatározva (7%). Tehát nagyobb bér nagyon TB...
    Az én esetemben ez több mint 19kHUF/hó
    Amire te gondolsz az ez lehet:
    "2014-től a nem biztosítottak egészségügyi szolgáltatási járulékának mértéke inflációt követő mértékben emelkedett, összege 2014. január 1-jétől havonta 6810 forint."

  • Muszti
    #8
    Szerintem sem a legtökéletesebb a mostani rendszer, de baromira egyetértek a második hozzászólással. Viszont az első hozzászóló belegondolhatna, hogy jelenleg havonta 6eFt körül van a tb, ami 1 hónapra vetítve nem olyan nagy pénz (tudom kinek mi), de átgondoltad, ha ezt a pénzt magadnak kellene félretenni és ebből fizetni az orvosokat, máris nem olyan nagy baj a jelenlegi felállás. Pl. ezzel a módszerrel: autós balesetet szenvedsz és véletlenül te vagy az okozója és az elszenvedője is, fél évre kórházba kerülsz -> megemeli a kötelező biztosításodat a biztosító, tejelhetsz a kórháznak, mert fél évig ott vagy és még dolgozni sem tudsz, így jövedelmet is alig kapsz. A magyar fizetések mellett lássuk be, hogy ez halott ötlet a tb-re és erre a kötelező biztosítós megoldásra nézve is. Akkor inkább nem használok okos telefont. Ne az én szokásaimat vizsgálják, négyszer volt balesetem, ebből 1 volt nagyobbnak mondhato és egyet okoztam én. Baromi érdekes, hogy 3 esetén elszenvedett kárt önköltségből kellett fedeznem, mert nem tudták egyértelműen megállapítani az okozót. Akkor nekem az a kérdésem, hogy minek van a kötelező, ha az okozó személyét nem tudják megállapítani, még a rendőrök sem. Egyszerűbb mindkét fél felé azt közölni, hogy bocsi, de nem tudtuk megállapítani, fizesd magadnak, cserébe nem lesz magasabb a kötelező díja, DE JÓ. Aki vezet, számoljon vele, hogy folyamatosan kizsebelik a biztosítók és az önkormányzat... de nehogy már meg legyek billogozva, mert szeretek dinamikusan vezetni, ezért ha balesetet szenvedek és figyelik a telemetriát is, amúgy nem tudnák megállapítani a bűnöst, de mivel meg vagyok billogozva, biztosan én voltam az okozó. Szóval én is ellenzem az egészet, az olyat aki a tötymörgésével feltartja a forgalmat, még meg is büntetném, ha lenne rá lehetőség; 90km/óra helyett ő 60-70-nel megy, mert vagy takarékosabban jön ki, vagy fél, ha kell én is tudok takarékosan közlekedni, de nem a forgalom feltartásával. Jól eltértem a témától, de lényegében nagyon sok minden kapcsolódik hozzá. Ez egy nagyon komlex dolog.
    Utoljára szerkesztette: Muszti, 2015.08.07. 11:10:27
  • Macropus Rufus
    #7
    : mielőtt a biztosítást kötöm, oda adom anyunak a kocsit. Ő 40-el megy maximum. Aztán kiolvassák az adatokat, megkötjük a 5Ft/éves biztosítást és én fogom használni. Mint ahogy most is sok ember kocsija a nagyszülők v. szülők nevén fut. (pl. nekem is) Sokat lehet így is ócsítani a biztosítás összegén.
    De egészen biztos, hogy lesznek olyan app-ok, amik képesek lesznek módosítani a fed.számítógépből jövő adatokat. És akkor erről ennyit.
    Minden ki lehet játszani.
  • Skylake
    #6
    És persze amiket leírtam onnantól lehet érvényesíteni igazán, amikortól a telemetria alkalmazása kötelező. Most még a mézesmadzag időszak van ebben a megoldásban. De amikortól kötelezővé válik, onnantól lehet keményen szorítani a vezetőket, úgy, ahogy leírtam.
  • Skylake
    #5
    Még egy dolog: a kulcs ebben is a mérhetőség. Azaz, abban a pillanatban, amint egy bizonyos emberi minőségünket (jelen esetben a vezetés) sikerül jól vagy rosszul, de rendszerszinten legitim módon számokkal mérhetővé tenni, abban a pillanatban azon tulajdonságok esetében lehet szankciókat húzni, osztályozni, és mindezen módszerek alapján embereket dologi tényezőkké alakítani, és ehhez hozzákényszeríteni az embereket. Így elméletileg a kontroll akkor maximális, ha minden emberi tulajdonság számszerűsíthető, így ez a tényező képviseli a normát. Lásd: iskolai osztályzat. Lehet hogy valaki nagyon tehetséges, de közel sem úgy, ahogy azt azon paraméterek rögzítik, amelyek a hivatos tananyagban vannak - nem véletlenül terjednek a különböző, ehhez képest altrenatív oktatási és teljesítménymérési formák. A számszerű kifejezéssé degradálása emberi tulajdonságoknak, a legjobb eszköz ahhoz, hogy azok, akiket így ítélünk meg, belegondolás nélkül elfogadják azt a kontrollt, és azt a normarendszert, amely számszerűvé tesz téged és a teljesítményedet - legyen szó bármiről, így az autóvezetésről is.
  • NEXUS6
    #4
    Hááát, elvileg jó ötlet. Gyakorlatilag meg meglátjuk. A kontrol azért sok embert kicsit mérsékeltebb vezetésre késztethet, aki meg nagyon bizonytalan az meg legalább kiderül. Szóval akár még a közlekedés biztonságra is lehet jó hatással, de csak áttételesen.

    Szal amikor ua kötelező az egyik biztosítónál 50 ezer a másiknál meg a fele, akkor elgondolkodik az ember, hogy milyen különbségek szerint értékelik, osztályozzák az embereket és az hogy befolyásolja a biztosítási díjat.
    Öcsém éjjel nappal vezet, szerintem sokkal óvatosabban mint én, de különböző paraméterek miatt most ő 38-ért tudott biztosítást kötni én meg 25-ért. Jelenleg ez van.
  • passatgt
    #3
    USA-ban mát létezik csomó ilyen, OBD portba kell bedugni egy kütyüt, telefonos app pedig feltölti a biztosítónak az adatokat és az alapján kapsz árat
  • Skylake
    #2
    Ez már az USA-ban és Angliában már régóta működik, íme egy angol példa:

    http://www.wearemarmalade.co.uk/

    Egy kicsi gond van a követéssel csupán. Abban a pillanatban, amint követhetővé válik a használat (azaz panoptikussá az élet ezen területe is), azt a feltételrendszert, ami alapján te a jó ügyfél vagy rossz ügyfél kategóriába esel, máris úgy lehet változtatni, hogy mindez a biztosítók hatékony működését szolgálja - ahol a hatékonyságot te fogod előállítani, azzal hogy pórázra vagy téve, azaz folyamatosan megfigyelve vagy, és kikényszerítjük belőled a fegyelmet. Aztán, ha nekünk nem jó, változtatunk a feltételeken, és még nagyobb fegyelmet szorítunk ki belőled.

    Körülbelül így: tegyük föl hogy ebben a biztosítási évben "jól" vezettél, keveset fizetsz, mivel azokban a paraméterekben amelyeket mérünk, és amely alapján profilírozunk benne maradtál a "jó vezető" kategóriájában. De én biztosító vagyok, és célom a profit maximalizálása. Így amint lehet, időszakról időszakra csökkenteni fogom annak a tulajdonságtérnek a kiterjedését, amelybe aki belefér, az "jó" vezető, tehát keveset fizet, hiszen az az érdekem, hogy a totális ellenőrzés bevezetése hasznot termeljen abból, hogy minél több vezető esik bele a "rossz" kategóriába. Így időszakról-időszakra biztosítóként úgy fogom faragni az értékelési paramétereket, hogy tulajdonképpen senki se legyen képes 100%-ig teljesíteni azokat a paramétereket a vezetéssel, amely legalacsonyabb díjat adná, amit nagy pofával reklámozunk.

    Analógia - sokan már megélték az előző generációkból: gyári munka normája, normakitűzés, normarendezés. Tőle olvashatsz a normáról, meg arról, hogy hogyan lehet a tegnapi jónak tekintett extra teljesítményt ma már kötelezőnek bevezetni, és hogy ment ez: Haraszti Miklós: Darabbér.

    További kihasználható profitermelési megoldás ebből a követésből: a felhasználók aktivitása által gyűjtött adattömeget értékesítjük a piacon a felhasználók tudta nélkül! Így példul Tuning Józsika a melléett, hogy csengeti a legnagyobb díjat, kapja a telefonjára a targetált reklámot, hogy milyen tuningszarokat vegyen a fostalicskájára. Természetesen követjük a gépkocsik és vezetőik geolokációs pozicióit: ezek feldolgozása egy big data aranybánya! Íme a további biznisz!

    Éljen, legyen az élet minél több része digitálisan ellenőrzött és panoptikus, így az emberek az életük még több területén termeljenek vért hugyozva hatékonyságot amelynek valódi hasznából mások részesednek, valamint szoktassuk őket még több kontrollhoz, és még nagyobb függőséghez a különböző kontrollokat gyakorlóktól!

    Egyébként, amint kijönnének a kocsikba rakott végberendezések, az informatika hagyományai szerint el is kezdődne ezek feltörése - hiszen azzal, hogy olyan technológiát alkottuk, ahol van hardver és van szoftver, és a kettő elválasztott egymástól az adott eszközben, az egyenes úton vezet oda, hogy a szoftvert, a működési logikát kompromittálni igyekszik az, aki nem e működési logika teljes terjedelmének haszonélvezője.
  • Tinman #1
    Nagyon helyes! Már rég így kellene lennie!

    Azt sem értem qrvára, hogy ha soha nem cigizek, soha nem iszok alkoholt, sportolok, nem veszem igénybe a háziorvost, sem a kórházat, mi a faxért kell ugyan akkora tb-t fizetnem, mint annak az elhízott embernek, aki mellé még piál és cigizik?