• Dodo55
    #26
    Véleményem szerint semmit nem ér önmagában a vezetési stílus elemzése. Ismerni kéne az aktuális forgalmi viszonyokat hozzá (ami nem lehetetlen, csak akkor minden autóba kéne ilyen cucc), meg a különböző útszakaszok veszélyességét.

    Engem lehet simán besorolnának az életveszélyes kategóriába, mert sokszor padlógázzal gyorsítok ki a kanyarokból és úgy indulok a lámpáknál, néha 50-el esek bele egy elsőbbségadásos jobbrafordulóba, pedig mindezt azért, hogy ne gyorshajtással kelljen időt nyernem, és még csak egy koccanásom sem volt soha. Nyilvánvalóan mindezt kurva nagy körültekintéssel, kizárólag vakon ismert útszakaszokon, jól belátható kanyarokban és kereszteződésekben, gyalogátkelőktől mentes helyeken (ellenben azokat sokszor úgy is fékkészenlétben közelítem meg, hogy senkit nem látok a környéken aki leléphetne épp). Ja, és hát azért a reflexeim is olyanok, hogy a mellettem ülők nem egyszer ledöbbentek, hogy miként védtem ki egy-egy nagyon gázos helyzetet (amik persze kizárólag mások szabálytalanságaiból adódtak).

    Azok meg, akik 40-el / 70-el / 110-el tötyörögnek a csúcsforgalomban (és ha van akkor lehetőleg a belső sávban), és egymásra torlódik miattuk a komplett kocsisor (jobbról előzéseket előidézve, ha van hol), simán bekerülnének a jó kategóriába, holott miattuk tud a legveszélyeseb módon felborulni a kialakult forgalmi ritmus.