Berta Sándor

Oculus Rifttel lehetnek jobbak a futballisták

Egy meccs utólagos elemzése videónézés helyett 3D szimulációval sokkal profibban áttekinthető, egyértelmű mikor, ki mit látott, kinek passzolhatott volna.

A helyezkedési hibák, a játékostársak figyelmen kívül hagyása, az elrontott passzok, a rossz támadási koncepció mind befolyásolhatják egy futballmérkőzés alakulását, illetve végkimenetelét. Akár a legkisebb hiba is döntőnek bizonyulhat. Érthető, hogy egyre fontosabb az edzők számára az egyes meccsek utólagos elemzése, hogy kiderüljön, miben volt jó a csapat és hol hibáztak a játékosok. A videoelemzések aranykorszakukat élik. Az edzők és a játékosok egyaránt különböző kameraszögekből nézhetik vissza az eseményeket és levonhatják a megfelelő következtetéseket.


A Triple IT nevű holland cég azonban egy szinttel feljebb lépett és az egyes mérkőzéseket a Beyond Sports program részeként 3D-szimulációként jeleníti meg. A szoftver lehetővé teszi, hogy a játékosok az Oculus Rift virtuális valóság szemüveg segítségével elmerüljenek a 3D-szimulációban. A virtuális meccs a valódi adatokon alapul és a 3D-szimulációval párhuzamosan a valódi mérkőzés felvétele is megjelenik a monitoron. A játékosoknak lehetőségük van arra, hogy egy bizonyos szituációt minden szögből megtekinthessenek. Mindez nemcsak a taktikai kiértékeléseknél segíthet, hanem abban is, hogy az egyes szituációban melyik játékos miben hibázott, vagy éppen döntött jól.

Amennyiben például egy csatár azzal érvel, hogy megkaphatta volna a labdát, mert jó helyzetben volt, gyorsan modellezhető, hogy ez valóban így volt-e vagy sem. Ráadásul az is láthatóvá válik, hogy mit érzékelt ebben a szituációban a labdát vezető játékostársa. Minden játékos beleképzelheti magát a társa helyzetébe, ez pedig segíthet abban, hogy a futballisták jobban megértsék egymást, empatikusabbak legyenek.


A Beyond Sports programot jelenleg az Ajax teszteli, illetve a brazíliai világbajnokságon a holland válogatott is alkalmazta. A szoftver grafikailag messze elmarad a FIFA15-től vagy a Pro Evolution Soccertől, például mindegyik játékosnak ugyanolyan a 3D-modellje. Ezen a fejlesztők szerint később könnyen lehet majd változtatni, de előbb teljesen mást akarnak megoldani. Lehetővé tennék például a valós idejű adatfeldolgozást, így egy éppen zajló meccsnél is megtekinthető lenne, hogy miként élik át az eseményeket az adott futballisták. A Beyond Sports előnye, hogy kompatibilis minden jelenlegi játékoskövető rendszerrel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MasterMason #3
    Sok a duma, most már villantani kéne valami komolyabb szerkezetet is. Majd ha lesz végleges felhasználóknak szánt verzió, majd utána beszélhetünk a többiről.
  • Sir Cryalot #2
    Lehet jelentkezni a céghez,
    "Disruptive Visual Genius" -nak aki nagyon magáénak érezné a hasonló oculus-i szóösszetételeket, úgysmint még pl . a "state of art" meg "bleeding edge"
  • Angelus1991ster #1
    Még többet a költeni a focistákra?